yamaha xv 535

blue 206

MF'er
29 mrt 2014
57
0
oudenhoorn
hallo, allemaal

ik zal me even kort voor stellen. mijn naam is patrick en heb een yamaha xv 535 uit 1992 gekocht. maar onlangs heb ik een klein probleempje waar ik niet uit kom.


de uitlaat die eronder zat wat zo lek als een mandje en kon niet meer gemaakt worden, nu heeft er iemand de uitlaat vermaakt zodat er een buis vanaf de cilinders direkt naar de dempers gaat.

maar sins de uitlaat weer gemonteerd zit, doet hij raar.

1: hij plofte uit de uitlaat.
* dat heb ik opgelost door de ophang puntjes van de bobine op te schuuren (waren verroest)

maar nu het ploffen zo goed als voorbij is heb ik het 2e probleem waar ik nu niet meer uit kom.

*hij start nu zonder choke.
*zodra ik de choke bij zet start die niet, en als die al aan stond dan valt die uit.
* als ik aant rijden ben en trek hem ff flink open dat houd die gewoon in.
* op de snelweg kom ik niet harder dan 100/110 dan merk je gewoon alsof het mengsel of iets niet goed is. (hij wil wel maar lukt hem niet)


nu zag ik al aardig wat verhalen over deze motoren over mengsel schroef en lucht schroef, maar heb gezocht maar kan die niet vinden op mijn motor.

mijn model is met de carbs liggen naast elkaar tussen de cilinder in


ik hoop dat jullie een idee hebbenanders wordt het een stofvanger in de schuur vrees ik.
 
Ikdenkdatientearmstaatdusteweinigbenzinekrijgtomdatdedoorstroombeterisdoordeopenuitlatendenkik.
Duserzullengrotersproeiersinmoeten,maardatmoetjelatentesten.
 
Ik weet niet hoe goed de houtje-touwtje uitlaat je bevalt, je kunt er natuurlijk ook eentje opzetten die wel bij de XV 535 past. Voordeel van die fiets is namelijk dat een vervangingsuitlaat een complete is en niet alleen de dempers.
 
Dat begrijp ik maar
toen ik de uitlaat demonteerde. Om te kijke hoe erg de uitlaat er aan toe was. Heb hem daarna weer gemonteerd zodak naar degene kon rijden die het zou doen voor mij. Maar vanaf toen is die raar gaan doen en toen was de uitlaat alleen gedemonteerd en weer normaal gemonteerd nog geen verranderingen aan gebracht
 
Die was den0lanning om vanmiddag te controleren. Als faar nix uitkomt maak ik een afspraak bij de garage. Voor op de test bank daar kunnen ze dan alles zien ( wat de monteur zij) te rijk. Te arm. bobine enzoo
 
Terug
Bovenaan Onderaan