Van welke metalen zijn mijn frame en blok gemaakt? 1995 Yama

SockPants

MF'er
27 jul 2011
204
0
Eindhoven
Hey allemaal, beetje wel een hele basisvraag maar goed.

Ik heb een reserve Yamaha Diversion 600 uit ongeveer 1995 gekocht een tijdje terug en nu heb ik alle nuttige onderdelen ongeveer behalve het blok en het frame eraf gehaald (ook de voorvork). Ik ben in onderhandeling met wat oud ijzer boeren en motorsloperijen om van het restant af te komen, en nu ben ik eigenlijk wel benieuwd van welk metaal het allemaal eigenlijk gemaakt is (ik kan dat nergens vinden), daar heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht en ik kan het niet direct met zekerheid ergens uit afleiden of zo.
 
Ik ga het blok en frame aan elkaar weg laten halen, olie er nog in en zelfs remmen met vloeistof er nog aan. Ik was er van overtuigd dat er toch nog wel een klein bedrag dan voor mij over bleef, vooral als ik zelf eerst het kenteken laat slopen bij de RDW.
 
Magneetje erbij, blijft ie plakken is het ijzer.
Blijft niet plakken ,aluminium en plastic.

Wel alles zo gesorteerd mogelijk aanleveren en scheiden dus bandjes van de wielen is aluminium.
Anders krijg je schrootprijs en das 15-20 cent/kg, das nie veel :N
 
Nou zij zijn anders niet duidelijk over wat ze willen en kunnen en of het geld kost of oplevert.

Die oudijzerboeren verhandelen die ouwe metalen met containers tegelijk.
Een motorframepje levert jou misschien een paar tientjes op (afhankelijk van het materiaal)
Denk je nu echt dat ze veel tijd in "onderhandelingen" gaan steken met jou, terwijl er achter je rug een vrachtwagen met een paar ton aan oud ijzer staat te wachten?

pleur die zooi achter in de auto, rijd naar een oudijzerboer, die weegt het voor je en duwt je een paar tientjes in je hand.
Rijd op de terugweg langs de bakker voor een paar lekkere koeken en haal er een krat pils naast, klaar !!! (en dan zal het ook een eind op zijn)

ik krijg een beetje het idee dat je denkt goud in handen te hebben....
 
Laatst bewerkt:
ik krijg een beetje het idee dat je denkt goud in handen te hebben....

Dan heb je het verkeerde idee. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik er meerdere gebeld heb, omdat ze allemaal niet echt duidelijk waren over wanneer ze konden halen en of het mij wat zou opleveren, en dat ik nog niks concreets had afgesproken.

De vraag gaat trouwens over iets heel anders, ik had zelf wel bedacht dat het niet meer dan een paar tientjes kon opleveren maar ik was gewoon benieuwd naar het materiaal waar het van gemaakt is. De context was meer een verhaal zodat je kon begrijpen hoe ik bij die vraag kwam.

Gisteren is hij overigens opgehaald voor 0 euro waar ik prima blij mee ben aangezien het me geld kostte om te stallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan