Smurrie - Aanslag uit de tank

RijNooit

MF veteraan
3 apr 2004
6.555
0
Ik heb het allemaal al gelezen qua tank cure, en citroensap/water en schoonmaakazijn/zout/water, maar toch nog niet veel wijzer.

Wat werkt nu het snelst en het meest effectief?

Mijn tank heeft eigenlijk geen roest (nouja, beetje rond de bouten van de benzine pomp), en de rest is spik en span, op wat aanslag na. Als ik er met een stukje hout aan "krap", komt het los, maar anders blijf het prima zitten. Heeft wel een beetje de kleur van roest (misschien losgekomen van die bouten)

Maar goed, de benzine was 10-15 jaar oud.

Ik zou dit er graag uit willen hebben :)

Iemand advies?

Wil namelijk ook niet dat een zuur als azijn of citroensap te agressief is voor de pomp oid?

Wat is het slimst om te doen?
 
Je zult de tank eraf moeten halen en spoelen met DASTY of speciale tankreinigers....want anders krijg de "gom" er niet uit. Na het spoelen wat benzine erin en weer spoelen. Voor de carbs te reinigingen kun je in de tank benzine een toevoeging (Forte) doen.
 
Laatst bewerkt:
drastische manier hoe ik het ooit gedaan heb bij een bmw die 10 jaar had stil gestaan is met thinner..

wel alles er uit halen wat er niet tegen kan..je krijgt er alle rotzooi mee uit..maar het is echt bagger werk...
 
drastische manier hoe ik het ooit gedaan heb bij een bmw die 10 jaar had stil gestaan is met thinner..

wel alles er uit halen wat er niet tegen kan..je krijgt er alle rotzooi mee uit..maar het is echt bagger werk...

Betreft hier ook een BMW tank.

Thinner is inderdaad een lomp goedje.

Forte lijkt mij idd een goede icm euro 98.

Zou thinner ook niet de benzinepomp een "tik" geven?
 
Had vorig jaar een Bandit tank die ook helemaal dicht zat met die bruine gom. (6jaar stil gestaan)
Dacht dat er niets anders op zat dan tank cure erin maar na het flesje (tank cure) reiniger zag ik schone, roestvrije plekjes tevoorschijn komen. Heb toen nog een flesje cleaner gehaald. Het meeste eruit gekregen. Verder geen ervaringen met andere middeltjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan