help! husqvarna 610 start niet.

tochwel

Rookie
6 apr 2014
5
0
terneuzen
Hallo allemaal ik zit met een probleem
Ik heb de volgende vraag..
Ik heb een husqvarna sm 610 bj 2006.
afgelopen week heb ik mijn distributie ketting vervangen.
Had dit nog nooit gedaan.. maar voor alles is een 1e x toch.
Alles gedaan zoals het hoort ik twijfel alleen wel over het op tijd zetten. Het puntje op het tandwiel stond bij mij 2 mm hoger dan bij zoon gast die alles online gezet had, maar daar heb ik het straks nog over. Ik heb dus de ketting vervangen alles weer goed dicht gemaakt.. en hij starte gelijk van de 1e x. hij draaide heel mooi nergens geen last van. heb hem 20 minuten stationair laten draaien op de oprit. In het totaal nog een x of wat uit en weer aan gedaan. Bij de laatste x lekte hij wat benzine heb de kraan dicht gedaan en het stopte. Later dacht ik.. ik ga ff een stukje rijden was alleen het kraantje vergeten. 2 minuten later viel ik stil.. normaal doe ik die kraan dan open en hij start gelijk weer. Ik heb hem vanaf dat moment niet meer aan gekregen.. bougie er uit vonkte goed.. rubbers nagekeken.. waren ook goed.. iedere x als ik nu wil starten komen er van die grote knallen uit mun uitlaat en een vlam van minstens 30 cm.. heb ik nu toch mun timing verkeerd staan of moet ik het in mun carburateur zoeken ? Wie kan mij verder helpen ?
 
Ik liet hem zo lang draaien om te kijken of er iets lekt.. nieuwe olie er in.. alles is losgeweest.. maar twijfel nu dus heel erg aan die timing.. maar ik ga zeker ff nieuwe bougie proberen.
 
Is de timing nu anders dan voor dat je 20 minuten liet draaien?
toen starten hij toch wel goed?
Als je twijfelt aan de timing moet je hem helemaal niet laten lopen maar de timing eerst controleren.
 
Ik twijfelde niet aan mun timing.. totdat hij nu niet meer wilde starten. Het schijnt dat hij ook draait als je 1 tandje verkeerd zit. Dus vandaar dat ik dan ga twijfelen.. omdat mijne 2 mm anders zat.
 
Eerst laten draaien en daarna gaan twijfelen is de verkeerde volgorde.
je moet het eerst 100% zeker weten.
Als hij eerst wel goed liep en nu met dezelfde timing niet meer dan zal het wel ergens anders aan liggen.
Als je gaat rijden met de kraan dicht kan de bougie door het schrale mengsel te heet zijn geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan