Benzine pomp(en) in de schuur

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.411
18.532
Zeeuws Vlaanderen
Hoe zouden jullie dit oplossen ?


Ik tank in belgen land voor de motor, 1x in de 2 weken , samen met de auto & paar can's om te vullen.
Stook er redelijk wat benzine door , en het is economisch erg interessant voor mij om even over de grens te wippen.


Nu ben ik dat gelazer met jerrycan's beetje beu, wil eigenlijk een pompje of iets dergelijks
om de motor snel & zonder me een breuk te tillen aan die can's bij te vullen.

Zou een ( van een auto ? ) benzinepomp genoeg liters verpompen ?
Of zijn er benzine pompjes in de handel, 12 of 220 v , die niet 600 euro ex btw kosten ?
( en toch wel 10 liter p/m halen )
 
Voor op het circuit heb ik 2 van die lege vaten gehaald waar eerder "race" benzine in zat.

Er zit bovenin een klein gat en een iets grotere. In dat kleine gat past een tapkraantje, de grotere gebruik ik om hem af te vullen.

Ik leg ze op een standaard horizontaal neer, dan komt de benzine er heel makkelijk uit (de dop van de grote opening een stukje opendraaien zodat ie niet vacuum trekt)

Geen elktrisch of handpompje nodig en zo'n vat van 60ltr met handvatten til je nog redelijk makelijk alleen de auto in
 
Laatst bewerkt:
Goeie defensie jerrycan's meuren niet ;p
Hey, als je wat steelt.. moet je wel het goeie spul stelen hé ...


Oh , maar nu zo briljant.. overdruk is dé oplossing..
Die jerrycans zijn van metaal..
Heb zo'n diesel-kanon voor de winter..

Als ik nu gewoon dat diesel kanon op de can's richt, en flink opstook..
Kan ik zo de motor af tanken met die overdruk..

:) :)

Ik ga een handpomp ergens proberen te scoren ...

Als je dan toch bij defensie jerrycan's steelt, steel dan direct de vulpijp er bij. Zo vul ik al jaren mijn oude vintage vespa snorfiets die mengsmering nodig heeft.

afbeelding_flex_schenktuit.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan