benzinekraan verplaatsen

prutsman

MF'er
13 jan 2013
100
0
Heeft iemand voor dit probleem een eenvoudige oplossing ?
Ik hoop dat er iets bestaat om een benzinekraan een klein beetje te verplaatsen , gewoon met een soort van adaptertje of zo ??

Ik heb een honda tank die prima past op een kawa ware het niet dat het kraantje in de weg zit. de tank moet nog iets zakken om ook aan de zadelkant netjes op het frame te liggen maar dat gaat niet omdat de kraan op de carburateur rust....
als de kraan dus iets naar achteren of naar binnen kan (geeft niet dat ik er dan lastig bij kan) kan de tank gemonteerd worden.

zie foto's voor de situatie.
full
 
pijpje inkorten en nieuwe draad tappen is misschien wel een goede oplossing.
zou je ook het pijpje er af kunnen slijpen en dan het schroefdraadgedeelte teruglassen ?
 
er af slijpen en verplaatsen klinkt inderdaad logisch , was ook mijn 1e gedachte.
het pijpje heeft echter een kunststof binnenkant die in de tank een aardig eindje doorloopt. de buitenkant van dit kunststof pijpje is binnen in de tank voorzien van gaas en fungeert dus als een zeefje.
ik denk dus niet dat het heel gek is om dit te behouden en inkorten heeft dus mijn voorkeur.
morgen ga ik naar mijn buurman die prima kan lassen maar ook draad kan tappen. het lijkt er op dus dat morgenavond het kraantje verplaatst is :)
 
Of slang op pijpje zetten en een nieuwe kraan, evt bevestigd op carb, in lijn met slang zetten.

Maar het netste is inderdaad pijpje inkorten , dwz stukje ertussenuit , evt solderen of lassen, waardoor je draad en kraan kan behouden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan