Honda CM 400 Spaakvelgen (scrambler)

GJSmit

Rookie
5 apr 2014
12
0
Breda
Hallo!

Ik ben nieuw hier en ben bezig met een projectje om van een CM een Scrambler te bouwen. Hierbij even een linkje naar mijn voorstel topic.

~GJSmit Voorstellen Honda CM400~

Nou heb ik op internet een beetje zitten zoeken naar in hoeverre de techniek van de CB en de CM gelijk zijn en voor zover ik het kan vinden lijkt het allemaal verdacht veel op elkaar!
Maar mij is niet duidelijk of de wielbasis ook hetzelfde is. Ik wil namelijk de standaard velgen gaan vervangen voor spaak velgen.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Cheers
 
Wielbasis heeft er geen drol mee te maken, da's de afstand tussen je voor- en achteras ;) :+
Verder is er inderdaad erg veel uit te wisselen (met geen of weinig aanpassingen) met de CB- modellen.
Ik heb hier een CB400F project staan waar je de wielen zo van mag omwisselen. Mij maakt het bij die motor niet uit dat er andere wielen onder zitten.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de info! En dat is inderdaad een heel mooi aanbod! Ik stuur je wel even een PM ;)

Ik heb ze vanmiddag nog ff bekeken, de motor staat al enkele maanden onaangeroerd onder een zeil te wachten op wat er ooit komen gaat en zo goed zat het niet meer in m'n herinnering hoe de staat is van de wielen.
Ze zijn door een vorige eigenaar ooit goudkleurig gespoten en ik voel er toch wel wat roest onder. Als je dus perfecte wielen zonder werk zoekt, moet je verder zoeken. Heb je er wat werk voor over en hoeft het chroom ook niet meer perfect te zijn, dan ben je welkom.
 
Ik heb nog de tijd om ze rustig op te knappen dus dit is perfect nieuws! haha goudkleurig kan misschien nog wel passen onder mijn projectje :D

@ V.D.V. Ik denk ook dat ik gewoon het hele wiel vervang dat is inderdaad een veel beter plan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan