kras op ruitje tellerunit

wittekat

Rookie
2 apr 2014
4
0
Goedenavond,

Sinds de aanschaf van m`n Kawa Z750 heb ik een kras op het doorzichtige plastic / plexyglas van m`n teller unit. Erg storend aangezien je toch regelmatig op je teller kijkt...

Heeft iemand enig idee of je dit kan verwijderen en zo ja met welk middel?
Stap 1 is erachter komen wat voor soort plastic / kunststof het is maar daar ben ik nog niet achter, daardoor ben ik bang dat ik het met een Displex, Commandant of Xerapol alleen maar erger maak (doffe plekken).

Nieuw ruitje is toch snel 100 euro.

Ben benieuwd naar jullie tips
 
De deksel van de tellerunit is inderdaad los te leveren maar dat kost ongeveer 100 euro. Zonde als ik het met een tube tandpasta of polijstmiddel ook kan oplossen.

@vroembert, ik weet dus niet zeker of het plexiglas of acryl is. Wellicht is het wel een ander soort, Xerapol werkt namelijk ook niet op alle kunststoffen.
 
nou nou vind je het nu echt zo`n verbetering, na het filmpje gezien te hebben :?
Wat ik al zei, heb meerdere glaasjes van cockpits gedaan met dat spul, en heb elk krasje eruit gekregen ermee. Zegt meer dan een filmpje vind ik.

@witte kat, kan zijn dat je het een paar keer moet doen voor een goed resultaat, vooral het uitwrijven duurt even, en dan kan je best kramp in je arm krijgen ;)
 
Laatst bewerkt:
nou moet zeggen dat ik na de eerste poging toch al 80% van de kras eruit had. Het is inderdaad even flink poetsen en je hebt het idee dat al het spul meteen in je doekje zit en niks doet maar uiteindelijk is de kras er bijna uit.

Kan nu tenniste m`n temperatuur weer aflezen. Volgend weekend weer een 2e poging doen om hem helemaal eruit te krijgen.
Thnxz
 
Terug
Bovenaan Onderaan