help geen achterlicht

Gerth69

Rookie
22 mrt 2014
10
0
harderwijk
Hallo allemaal.
Mijn droom is bijna uitgekomen heb eindelijk op 44 jarige leeftijd het motor rijbewijs gehaald (26-9-2013)

Heb sinds kort een Honda CB 650 SC nighthawk gekocht maar heb een probleempje.
Het bleek dat mijn koplamp alleen maar groot licht gaf en ben dus op zoek gegaan .
heb het nu gevonden en heb weer normaal dimlicht erop.
Maar het volgende probleem heb ik nog steeds.

Het achterlicht brand niet.
remlicht brandt op met remmen en grappig ook het parkeer licht doet het weer.
Maar het gewone achterlicht doet het niet waardoor ik ook geen kenteken verlichting heb .
heeft iemand het zelfde probleem gehad en heeft voor mij de oplossing.
 
Hallo allemaal.
Mijn droom is bijna uitgekomen heb eindelijk op 44 jarige leeftijd het motor rijbewijs gehaald (26-9-2013)

Heb sinds kort een Honda CB 650 SC nighthawk gekocht maar heb een probleempje.
Het bleek dat mijn koplamp alleen maar groot licht gaf en ben dus op zoek gegaan .
heb het nu gevonden en heb weer normaal dimlicht erop.
Maar het volgende probleem heb ik nog steeds.

Het achterlicht brand niet.
remlicht brandt op met remmen en grappig ook het parkeer licht doet het weer.
Maar het gewone achterlicht doet het niet waardoor ik ook geen kenteken verlichting heb .
heeft iemand het zelfde probleem gehad en heeft voor mij de oplossing.

Het lijkt heel erg op een aardingsprobleem. Een snelle test is om even een draad aan een kant tegen de lampfitting te houden en andere kant van die draad aan de min-pool van de accu. En als dan de verlichting wel wil branden, dan maakt de maakt de lamp onvoldoende aarde. Ergens zal er wel wat roest tussen kunnen zitten. De snelste oplossing is dan om een aarde draad vanaf het achterlicht te leggen naar een ander punt op het frame

EgbertO
 
Hoi allemaal .
Het was uiteindelijk geen aarding probleem.
een bruine kabel had een rare klem op de draad zitten en een witte had een naar het leek een beschadiging maar dat bleek op de klem te moeten .
na de kabels veranderd en verbonden te hebben doet mijn achterlicht het nu ook .
De reactie s heb ik zeker geprobeerd maar niks daarvan werkte dus moest het iets anders te zijn.
en dat is nu opgelost .
Nu de voorremmen nog even reviseren en dan rij ik weer rond.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. EgbertO en Hans50
 
Terug
Bovenaan Onderaan