husqvarna wr 125 wilt niet stationair draaien

12 feb 2014
9
0
Keerbergen
Hallo,
Ik heb een nieuwe husqvarna wr 125 en krijg de idle speed maar niet in orde.

Wanneer ik hem start loopt hij goed maar na ongeveer 30 sec daalt hij in toeren en valt uiteindelijk stil. Wanneer ik dan mijn idle speed verhoog start hij en loopt iets te snel maar weer na ongeveer 30 sec. daalt hij weer en valt stil. Ik ben nog steeds aan het inlopen dus smeer wel goed (1/25-1/30) dus weet niet of dat het een jettingprobleem is en wil eerst weten of iemand een andere mogelijk oorzaak voor dit probleem weet voordat ik mijn jetts ga veranderen.

Alvast bedankt, Tobi.
 
gebeurt soms ook wel met een veel te grote stationair sproeier dat hij te rijk staat, en door het lage toerental uitvalt na bepaalde tijd. COntroleer de kleur van je bougie eens en misschien heb je een luchtschroefje nog extra op je carbu, zet dit iets verder open om eens te proberen. Heb ooit bij enduro gehad dat deze ook na een tijdje stilviel en zat een stationair sproeier van 55 in. Hoorde 42 te zijn.

Maar bij een nieuwe zou dit normaal wel juist moeten zijn.

De wr 125 is een 2-takt geloof ik. Als daar een extra vijsje op de carbu staat is dat altijd een luchtschroef. Uitdraaien geef je meer lucht, dus een armer mengsel. En andersom.

Als je daarentegen op een 4takt carbu een extra vijsje hebt staan, meestal aan de onderkant bij het deksel. Dan is dat een mengselschroef. Uitdraaien geeft meer mengsel, dus rijker.

Mss wist je het, anders nu.

MVG
 
Van het afstellen van de carb met schroef ( lucht) weet ik, maar deze heeft alleen maar inlvoed op de eerste 15-30 seconde nadat ik start. Bij welke stand ook valt de snelheid gewoon helemaal terug naar net genoeg om hem nog even te doen laten draaien en daarna valt hij gewoon uit.
 
Van het afstellen van de carb met schroef ( lucht) weet ik, maar deze heeft alleen maar inlvoed op de eerste 15-30 seconde nadat ik start. Bij welke stand ook valt de snelheid gewoon helemaal terug naar net genoeg om hem nog even te doen laten draaien en daarna valt hij gewoon uit.
Na hoeveel tijd kan je daarna weer starten?
 
denk dat je je vlotterkamers leeg trekt. daarna lopen ze weer traag vol en kan je weer eens 30 sec draaien. hele nafttoevoer van benzinekraan to vlotternaald nakijken.

en @ davite : hoe het mengselschroefje werkt heeft niets te maken met 2 of 4-takt carbu, maar alles met waar het vijsje staat.
- aan motorkant regel je benzine, dus uitdraaien = meer benzine = rijker
- aan luchtfilterkan regel je lucht, dus uitdraaien = meer lucht = armer

en dan zijn er ook natuurlijk waar het ergens meer in het midden staat, moet je maar even experimenteren ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan