olie voor mn TL1000S nav advies dealer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny28011986

Rookie
4 apr 2014
18
0
LELYSTAD
Dag mensen,

zeer zeker een veel gestelde vraag, maar ik stel hem naar aanleiding van t advies van de dealer.

Ik heb vandaag dan eindelijk de TL1000S opgehaald. Ik vroeg even wat hij vond dat de beste olie was om er in te gooien.

Hij had het erover dat je er speciale olie in moest doen? niet zomaar 10w40 omdat je dan zeker gaat slippen?..

zijn advies was olie van rond de 32(!!!) euries per liter!..

Behalve dat ik niet echt gestoord ben, en er vast wel alternatieven zijn, vraag ik me toch af of de term speciale olie waar is?
 
Je moet rekening houden met je koppeling. Als deze nat hoort te zijn (in olie) moet je daar de juiste olie voor zoeken. Hieronder zullen vele soorten volgen, maar je kan even op internet zoeken naar mensen met hetzelfde model motorfiets en kijken wart de ervaringen zijn.
 
per liter??

Je moet wel speciale motorfietsolie gebruiken, die geschikt is voor natte plaat koppelingen. Verder...maakt het allemaal niet zo veel uit. De een is goedkoper en moet je eerder verversen, de ander kan wat hogere temperaturen aan en is slijtvaster...
 
32 per liter wtf, er zijn genoeg merken die erin kunnen ik denk dat je ongeveer tussen de 35 a 60 euro voor 4 liter kwijt bent voor goede olie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan