Honda CB250 (Twin) Topic

Hallo allen! Ik denk dat jullie ook heerlijk aan het genieten zijn van het weer.
Helaas staat mijn vertrouwde CB'tje eventjes aan de kant maar over twee weken hopelijk weer de weg op ;D
Maar ik was van plan om in het komende seizoen de uitlaten te vervangen van mijn honda CB two-fifty uit 1996 (18 jaar geworden dit jaar!!!!).
Heeft iemand nog een set uitlaten liggen? Het liefst zonder roest natuurlijk maar geen must. Of weet iemand een adres waar ik een tweedehandse set kan krijgen?

Want nieuw kosten ze bij elkaar incl. BTW en verzendkosten zo'n 450 euro ongeveer -.-'
 
Die van mij staat ook stil... echt balen met dit weer.

Gelukkig al wel een paar keer kunnen rijden, maar de keerring achter het voortandwiel is eruit geklapt, dus heel het blok moet open...

Die uitlaten zijn vaak duur ja, kan je niet twee 'universele' dempers plaatsen? Dat heb ik bij mijn CB250rs ook gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Blok staat ondertussen op ze kop op de workmate en uit elkaar voor het vervangen van de keerring.

Ik vervang gelijk de o-ringen in de kop (van de tuimelaar-assen) ook maar, daar lekt die ook en ik ben nu toch bezig.

Ben een half middagje bezig geweest en moest eerst nog een steun maken dus het viel niet tegen. Nu nog in elkaar... mis de keerring nog...

Blok zit er ook nog netjes uit van binnen, alleen is te zien dat ooit het vliegwiel of de stator los is gekomen. Het vliegwiel heeft namelijk beschadigingen aan de binnenkant. Maar niets om mezelf druk om te maken.

2dtugj7.jpg
 
Wat een luxe zeg die balansas voor de krukas. Afgelopen weekend 300km (nee, niet per uur) met een BMW R26 gereden. Morgen nieuwe vullingen in mijn kiezen laten zetten en ik ben ook niet meer zwanger.
 
Hij heeft er zelfs 2, haha. Is.redelijk trillingsvrij voor een één cilinder.

Morgen komt een moment sleutel binnen en ik hoop de onderdelen ook. Dus dan kan het zaterdag weer in elkaar :]
 
Hallootjes,

De uitlaten zitten er eindelijk onder en niet zonder slag of stoot :S
Maar gelukkig rijdt hij weer en heb ik besloten om hem te verkopen.
De laatste tijd stond hij meer stil dan dat er gereden mee kon worden.
Ik vind het heel jammer dat ik hem weg moet doen, maar het is niet anders :(
Misschien dat ik in de toekomst weer aan de two-fifty ga, want het is een fantastisch model echter heb ik niet de middelen en tijd om vele de onderhoud klusjes uit te voeren.
Dus mocht iemand een CB two-fifty wilt hebben die er tijd voor heeft, sla uw slag :0)
De motor waar nu mijn oog op is gevallen is trouwens een CBF 250.

De advertentie staat in de te koop sectie!

DSCF4016.jpg
 
Hallootjes,


De motor waar nu mijn oog op is gevallen is trouwens een CBF 250.

De CBF250 vond ik minder leuk rijden dan de CB250... sorry. :+

Bij de CBF is het rijwielgedeelte zo veel beter dat het gebrek aan vermogen meer irriteert.
De CB is lekker pruttelen met ook het bijbehorende uiterlijk.

Ik snap dat je geen zin heb om geld te blijven kieperen in de CB, ik ben ook niet handig om het zelf te doen, dus deed hetzelfde als jij.
 
Mijn Two Fifty is ondertussen al ruim 2 maanden verkocht aan een mede MF-er. Was helemaal vergeten dat ik 't hier nog ff moest melden!
Heb er bijna 2 jaar mooi op gereden, maar hij heeft nu plaats gemaakt voor een Yamaha MT-09 Tracer. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb ook goede herinneringen over de CB250. Heb wel spijt dat ik het heb weg gedaan.


Veel plezier met je motor Ronald. Ik had het net ff gegoocheld, want ik kon niet goed zien of het een twee of vier cilinder motorblok had.... suf.... _O-
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb mijn eerste 1000en kms op een two-fifty doorgebracht!

Ik kwam met een opruimactie thuis het originele instructieboekje tegen (nederlandstalig) en nog een originele honda tank-sticker met nummer 17531-KBG-660ZC. Is een goudachtige sticker voor een groene Two Fifty.
Heb mijne ooit twee keer tegen de grond gelegd, vandaar ik de sticker nog heb :)
Had er toen één in reserve besteld.

Als iemand deze spullen wil hebben, stuur maar een PB. Ze zijn gratis hoor.
 
Effe ophoepelen oma ;)

Ben zelf aan het kijken voor een leuke simpele lichte motor voor voornamelijk woon werk.
Hoef geen snelweg te nemen.(uhum is maar 3 km enkele reis tussendoor)
Ben zelf 33 en al paar jaar het roze pasje.
Ik heb nooit wat gegeven om veel pk's.
Altijd een voorliefde voor 1 of 2 cilinders gehad.
Mag graag zelf het onderhoud doen dus kan graag overal een beetje makkelijk bij.

Kom ik deze leuke cb250 (twin) tegen.
lekker licht lekker zuinig lekker simpel weinig poespas.
Ben alleen wel 1m86 ;)

Zal er ongetwijfeld met mooi weer een rondje mee rijden en af en toe met partner achterop.

Ben me een beetje aan het inlezen (lachuh met dyslectie) over deze machine.
Als de huidige bromscooter verkocht is ga ik beslissen.
 
Ah de CB Two-fifty! Erg leuke motor, later ben ik ook weer van plan om er eentje te nemen. Zat heerlijk en startte altijd. Misschien wel wat aan de kleine kant voor jou, maar voor mij was hij precies goed (1 meter 81 hiero).
Iemand achterop kan wel, maar is verre van ideaal op de provinciale weg/snelweg door het gebrek aan vermogen.

Ik maakte er vaak ritten van 180 km mee, voornamelijk over de snelweg. Hilarische en soms ook ietwat gevaarlijkere momenten meegemaakt, het gebrek aan vermogen merk je wel. Met een goede wind tegen moest ik het soms maar met 100 km/h doen, of nog minder. Ook na de lange rit voelde je alles trillen door de vele toeren/min die het blokje produceerde.

Daarentegen is hij wel zuinig, simpel, licht en verschrikkelijk sexy! Voor de kleine ritjes ideaal! En af en toe iemand achterop is ook goed te doen tot de 80 km/h (in mijn ervaring).
 
Ach ik heb twee jaar elke dag op een 150 cc gereden.
Dagelijks woon werk maar ook zoveel mogelijk tourritjes en ben er ook gewoon mee naar Duitsland België en Frankrijk gereden.

Ik ken het fenomeen van "wat minder vermogen " ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan