Ducati Hyperstrada

Hallo,
ik overweeg de aanschaf van een Hyperstrada.

het is echt een leuke combi toeren en knallen,
ik had dat niet verwacht toen ik er op stapte. :)

Had hem eerst niet eens overwogen. |(

Maar ik vraag me af wat het verbruik is.

@ Geertf60 de 230 km die je hebt afgelegd is dit tot je benzine lampje ging branden?
weet je eventueel ook hoeveel liter de reserve is?

alvast bedankt :W

Gr Alexander
 
Hoe vinden jullie de injectie\ gasrespons van de hyperstrada? Ben erg benieuwd. Is het een aan\uit reactie? Maakt het nog uit in welke modus je rijdt?

Ik hoor graag?
 
hoi Icul8r,

ik vond de gas reactie prima, ik had geen last van aan/uit reactie.(viel mij niet op)
De sport stand is ie wel een stuk pittiger,
maar dan zet je hem gewoon in de tour stand.

ik moet er wel bij zeggen dat ik hier voor een 1198 reed.
Misschien dat het me daarom niet stoorde.

gr Alexander
 
Die 230km was effectief tot het controlelampje ging branden. Is natuurlijk beetje afhankelijk van hoe je "gast". Meestal kan ik dan een 11-12 liter bijvullen waardoor er volgens mij nog een 4-tal liter reserve is. Meer als voldoende om nog volgas naar het dichst bijzijnde tankstation te geraken.

Wat de gasstand betreft, rij ik vooral in sportstand als ik alleen rij en in touring mode als mijn vrouw of kids meerijden. Ik heb de touringmode wel aangepast zodat de motor op high rev staat en is de tractiecontrole en abs aangepast aan de sportstand. In touring vind ik de gasrespons iets aangenamer.

Ben toe aan zijn eerste beurt en daar moeten ze nog de 110pk open zetten. Omdat ik blijkbaar een van de allereerste was met dit type motor was dit nog niet in orde bij aflevering. Ook moet er nog een extra 12V lader aan stuur om Iphone/GPS op te laden.

Omdat ik ook over een bedrijfswagen beschik doe ik niet echt veel km's en is het juist voor "de vrije tijd" maar ik moet zeggen; als ik met deze motor op weg ben, heb ik steeds meer zin om te blijven rijden. Echt de beste fiets die ik al gekocht heb!!!!! Niet twijfelen en DOEN!
 
Nog de beste wensen voor 2014 en hopelijk verschijnen hier wat meer Hyperstrada rijders want dit topickje staat al heel lang droog. Het plezier dat je hebt met deze motor staat spijtig genoeg niet in verhouding met de reacties!

Aan iedereen veel veilige km's dit jaar en veel goed weer!
 
Tjonge wat is het hier rustig voor zo'n ontzettend fijne fiets :o Je zou toch denken dat er meer enthousiastelingen zouden zijn op dit forum.
Ik zelf rijd momenteel een Versys 1000. Ben een echte woon-werk rijder, veel lange afstanden door weer en wind dus dan is een Hyperstrada helaas niet verstandig maar anders :9 ... Na een proefrit was ik zo ongelooflijk enthousiast, het geluid, de feeling, het sturen, aanvallend kunnen rijden etc. gewoon geweldig :} Was zelfs zo enthousiast dat ik serieus overwoog om mijn Versys in te ruilen :Y Maar het was de dealer zelf (doet zowel Kawa als Duc's) die mij weer even met beide benen op de grond zette. Hij gaf aan dat het echt niet verstandig is hem om te ruilen gezien o.a. mijn kilometrage en all weather gebruik (kijk dat zijn de echte goeie verkopers). Maar als ik het geld ervoor zou hebben om hem ernaast aan te schaffen, ik zou geen seconde twijfelen ;)

Veel fijne kilometers allen!
 
ik ging voor de hypermotard... maar een proefrit op de hyerstrada gemaakt... wat een heerlijke motor...

hoop hem over 2 a 3 maanden te bestellen....
 
Gisteren nieuwe witte Hyperstrada besteld! Mijn 3j oude Monster verkocht met slechts 3000km.



Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
 
Ik rij met een Hyperstrada en denk eraan om een SC-project uitlaat te monteren.
Voor info : SC-PROJECT EXHAUST

Heb hierover als nieuweling in dergelijke zaken enkel vraagjes voor de experts hier:

- heeft iemand ervaring met deze uitlaten?
- Is er een powercommander nodig zoals zij schrijven (omdat cat weg is)
- volgens mijn dealer zou de ECU moeten geherprogrammeerd worden en dit zou mij 375 euro kosten. Nodig? Duur?

Graag jullie welgewaardeerde mening. Alvast Bedankt!

Geert
 
Jeejj, al zo lang niet meer gereageerd in dit topic. Je zou denken dat de lol van de Hyperstrada er af is en ik moet er nog mee proefrijden... ;)

Weet iemand of er an iets is aangepast aan die voorvering?
 
Nou, ik heb er dus 1 gekocht en dan hou ik dit topic zelf maar in gang. Schizofreen is nooit alleen... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan