Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

Voelt zich dom... B|Tank los gehad toevallig? Misschien blijft de choke kabel dan hangen.
Ik had dat probleem niet.


Inderdaad eerf, dat had ik ook na demontage. Had te veel tyraps gebruikt en zaten te strak waardoor de buitenkabel te strak zat...
 
Hij ligt nog uit elkaar, probleem geconstateerd voordat hij uit elkaar ging. Bij het monteren even kijken of het de gaskabel is of de gashendel. :Y

Ze is nu bezig met de eerste laag kleur op de achterkuip :9
 
Kan iemand mij vertellen wat een normale temperatuur is voor de gpz? Ben er nu mee naar A'dam gereden vanaf Utrecht en hij kwam langzaam op temperatuur, maar de temp bleef oplopen tot de naald over de helft aanwees. Toen was ik op de plaats van bestemming. Is dat normaal voor de huidige buitentemperaturen? Zolang ie niet in het rood gaat maak ik me nog geen zorgen :P
 
Kan iemand mij vertellen wat een normale temperatuur is voor de gpz? Ben er nu mee naar A'dam gereden vanaf Utrecht en hij kwam langzaam op temperatuur, maar de temp bleef oplopen tot de naald over de helft aanwees. Toen was ik op de plaats van bestemming. Is dat normaal voor de huidige buitentemperaturen? Zolang ie niet in het rood gaat maak ik me nog geen zorgen :P

Volgens mij is die van mij nog nooit op de helft geweest :? Ik heb begrepen dat het normaal is dat een GPZ500 niet echt warm wordt (volgens de meter dan).
 
Aangezien ik als enigste tip Pajic kreeg besloten om hem maar even te mailen. Mijn vraag daar neergelegd. (voor de mensen die geen zin hebben om oude topic terug te lezen: ben opzoek maar een uitlaat dat lekker veel "mooi" geluid maakt Lees: tegen het Aso aan:D.)

Kreeg dit terug.

"goedenavond Werner,

ik heb meer dan 500 dempers liggen je kunt een aantal op je motor
horen en dan keuze maken, succes verzekerd, ik heb leuke dempers van
bos laser bsm rond de €150 incl montage klaar terwijl je wacht, je
huidige demper ombouwen is duurder

groet

Mile"


Heb maar even een afspraakje gemaakt voor a.s woensdag. Hopelijk ga ik als een naaimachine heen en als een raket terug ( kwa geluid he, blijft toch een GPZ ;) )

Ik houdt jullie op de hoogte !

En? Is het gelukt? (Ben niet nieuwsgierig hoor :$ )
 
goedemorgen,

na 4 dagen luxemburg weer thuis aangekomen met de gpz 500s. daar kwam ik er achter dat mijn remlicht nie helemaal naar behoren werkt. hij word wel iets feller maar dat is minimaal en met de voetrem bleef hij hangen. als ik de verlichting uitzet geeft hij wel goed remlicht maar knippert mijn dashboard ook mee. heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

verder las ik nog wat over de temperatuur van de gpz die van mij komt nooit tot de helft hij blijft ongeveer bij een 4e hangen.
 
bij mijn GPZ komt de naald van de temperatuurmeter tot iets (1 à 2mm) onder het icoontje van de temp.meter, en dan slaat de koelfan aan. maar dat is bij continu stationair draaien, zonder rijwind. dus ik kan me voorstellen dat de naald bij rijwind lager komt (en blijft).
qua verlichting: het lijkt me een aarde-probleempje. kwestie van de bedrading nalopen.
 
Volgens mij zit het dan bij het zekerings kastje want als de zekering stuk is van het achterlicht zit hier ook de dashbordverlichting op, misschien oxidatie ofzo....
Mijn temperatuurmeter staat onder het rijden keurig in het midden, en bij stilstand kruipt hij omhoog maar voor her rode streepje komt dan de ventilator in.
Moet wel zeggen dat ik de themostaat vervangen heb omdat hij eerst nog hoger kwam.
 
En? Is het gelukt? (Ben niet nieuwsgierig hoor :$ )


Ben afgelopen week idd naar Pajic gegaan voor een nieuwe uitlaat. Wat wil je vroeg hij: Ik: " Herrie en aub onder de 200 eu als het kan, verder niets :D. Na 2 uitlaten te gehoord te hebben was ik verkocht. Ben uiteindelijk bij een BSM Vampire uitgekomen. Heerlijke brul, maar toen de DB killer eruit ging was het helemaal om te smullen :D !

Het was een lange rit maar zeer de moeite waard. Relax terug gereden en wat een klappen komen er uit die uitlaat. HEERLIJK ! Ik zal vandaag of morgen ff paar foto's toevoegen !
 
Ben afgelopen week idd naar Pajic gegaan voor een nieuwe uitlaat. Wat wil je vroeg hij: Ik: " Herrie en aub onder de 200 eu als het kan, verder niets :D. Na 2 uitlaten te gehoord te hebben was ik verkocht. Ben uiteindelijk bij een BSM Vampire uitgekomen. Heerlijke brul, maar toen de DB killer eruit ging was het helemaal om te smullen :D !

Het was een lange rit maar zeer de moeite waard. Relax terug gereden en wat een klappen komen er uit die uitlaat. HEERLIJK ! Ik zal vandaag of morgen ff paar foto's toevoegen !


*O* :]
 
Ik heb spiegels van een ER6F geprobeert, maar ze passen toch niet 1 op 1. Moet nog de juiste ringetjes vinden om ertussen te doen..

Is het balhoofd trouwens een bekend zwak punt van de gpz? Die van mij gaat niet echt soepel. Bij lage snelheden manoevreren lijkt het of ik voor het eerst op een motor zit zo lastig is ie op koers te houden... :P
 
Hallo,

Ik ben nog aan het lessen, maar hou mijn ogen al wel open voor een leuke motor. Ik heb wel eens gereden op een GPZ550 en de houding en rijeigenschappen bevielen mij toen erg goed. De vriend van wie de motor is geweest, vind hem ook nog steeds fijner dan de Diversion die hij daarna heeft gekocht. Het probleem is alleen dat ik dit model echt heel erg niet mooi vind.

Ik ben wel op zoek naar iets in die richting dus kijk ik nu naar de GPZ 500 of GPX 600. Ik heb daar een paar vragen over die de search niet in een paar uur kon beantwoorden. Ook zou ik graag weten wat jullie advies is voor een motor bij mijn eisen/budget. Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden:

1. Hoeveel invloed heeft de trommelrem van het oude model gpz500 op de veiligheid van de motor?

2. Is er een kmstand bij deze motoren waarop groot onderhoud moet worden gepleegd? Valt daar wat zinnings over te zeggen? (En bij welke Kmstand 'houd het echt een beetje op' en moet ik hem sowieso laten staan?)

3. Welke van deze twee motoren is veiliger (betere rempartij/vering)?

4. Welke van deze twee motoren is simpeler te onderhouden?

5. Welke van deze motoren past het beste bij mijn eisenlijstje:

- budget motor 1000 euro
- budget onvoorziene kosten 250 euro
- mag lelijk/beschadigd zijn (alleen gpz550 vind ik net te)
- kilometervreter
- Ik ben 1.95 en weeg 90 kilo (maar vond mijn brommer ook nooit zo een probleem en was ook veel te klein, kan voor comfort wel een rol spelen)
- Gebruiken voor woon-werkverkeer (20 km)
- Gebruiken voor tourritjes/familie opzoeken die ver wonen (regelmatig 300 km+)

Zo ... mogelijk (in volgorde van belang):
- zo veilig
- makkelijk te onderhouden
- goedkoop in onderhoud
- zuinig

6. Wat zijn vergelijkbare motoren die ik wellicht over het hoofd heb gezien. Ik heb wel gekeken naar de gsx-f en xj-600, maar dat vind ik niks en ik denk dat ik op het vermogen van een diversion sneller ben uitgekeken (of denken jullie dat dat wel mee valt).

Proefrijden op beide ga ik sowieso nog wel doen, maar ik heb ook veel aan de mening van jullie. Vooral omtrent de veiligheid en betrouwbaarhed.

Alvast bedankt :)
 
bedrading en zekeringskastje zijn gecontroleerd en hier konden we het probleem niet zo in vinden. toch maar even naar de motorzaak van de week want ook het rubber van mn voorvorkkering is kapot en die heb ik pas laten vervangen...
bedankt voor de tips :)
 
1. Hoeveel invloed heeft de trommelrem van het oude model gpz500 op de veiligheid van de motor?
Ik heb absoluut geen problemen met de trommelrem en gebruik de GPZ voor Gymkhana, waarbij de achterrem heeel veel gebruikt wordt.

Ik ken de GPX600 niet echt, dus kan daar niks zinnigs over zeggen. Volgens mij zijn er van de GPZ veel meer slooponderdelen te krijgen, dat zou een voordeel kunnen zijn...
 
da's wat voor Pink Yoshi....een dagje alleen maar bijzondere verrichtingen uitvoeren ;-) (tenminste, zo lijkt het)
 
da's wat voor Pink Yoshi....een dagje alleen maar bijzondere verrichtingen uitvoeren ;-) (tenminste, zo lijkt het)

Het wordt ook wel AVB on steroids genoemd. Ik had er met rijlessen een gruwelijke hekel aan en nu doe ik het voor de lol _O-
Ik raadt iedereen aan het eens te proberen!
 
Avb-lessen zijn ook niet de leukste lessen, nee. zie het maar zo: na het zure (Avb-lessen) komt het zoete (AVD: rijden! tot je erbij neervalt, bij wijze van spreken)
 
Avb-lessen zijn ook niet de leukste lessen, nee. zie het maar zo: na het zure (Avb-lessen) komt het zoete (AVD: rijden! tot je erbij neervalt, bij wijze van spreken)

En daarna Gymkhana gaan doen, dan leer je pas echt sturen op de m2 *O*

En ja, dan loop je risico dat je valt, net mijn koppelingdeksel vervangen omdat ik maandag de motor neerlegde |(
 
Hallo GPZ fanaten,

Ik denk erover een gpz aan te schaffen. Mocht dit doorgaan, dan zal ik me even fatsoenlijk voorstellen.

Heb al veel informatie gevonden in dit topic!
Heeft er iemand toevallig ervaring met een 25kw gpz?
Zijn er meerdere manieren om een gpz te begrenzen, of alleen middels de kleppen?
Is dit eenvoudig terug te draaien?

Mvg,
Bart
 
Ik vraag me dan af waarom je dat zou doen?
Die regel is toch allang niet meer van toepassing?

Ik kan me overigens niet herinneren dat er in die tijd veel van rondreden, en dat had vast een reden. Hier verder geen ervaring met teruggetunede GPZ's. Zal vast wel op meerdere manieren kunnen :Y
 
Ik ga zometeen naar een 25kw exemplaar kijken. Zit vast aan een strak budget. Deze heeft echter veel recent onderhoud gehad (ketting, tandwielen, banden, remleidingen, remblokken, olie/filter).

Tevens is het er een uit 95, dus dubbele remschijf en grotere voorvelg.

Vandaar deze vragen, omdat ik overweeg om hem gewoon eens een seizoen 25kw te rijden en later te beslissen of ik hem vol vermogen wil hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan