CBR 1000 RR 2004 start niet meer

RinusKachelglans

Die hard MF'er
24 apr 2009
560
0
Amsterdam
Toch maar even de hulp inschakelen van de experts, aangezien ik zelf en haynes er niet meer uitkomen.

Deze winter mijn CBR uit elkaar gehaald, opgeknapt en weer in elkaar gezet. Geen rare fratsen, alle kabels etc weer netjes terug, geen kleppen gesteld of inspuit aangepast. Gewoon recht toe, recht aan.

Motor vorige week eindelijk klaar, wil deze niet starter. Startmotor draait rond, benzinepomp slaat aan, Bank angle goed geplaatst, genoeg benzine erin, alles klar. Alleen hij slaat niet aan!

Ik hoor hem zoeken en hij wil af en toe neeeeeeeeet wel aanslaan maar valt dan direct uit, of hij gooit hem vol gas open maar sterft daarna een stille dood. Het 'voelt' alsof er ergens of teveel valse lucht wordt aangezogen of dat de afstelling van de sproeiers niet goed is. Alleen: daar heb ik niet aan lopen klootviolen.

Motor een nachtje laten staan, volgende dag startte hij meteen als een gek. Laten lopen, na een tijdje uitgezet, alles nagekeken, waar gestart, liep meteen dus ik denk probleem opgelost. Waarschijnlijk de motor of verzopen of de bougies nat, i don;t know.

Afgelopen donderdag EXACT hetzelfde probleem, alleen nu start hij helemaal niet meer. Wanhoop nabij en klaar om de motor rigoureus uit elkaar te slopen. Echt geen idee meer waar het aan ligt. Dacht heeeeeeeel misschien nog wel de flapper die de luchttoevoer naar de inlaat regelt, maar ook daar niks geks mee aan de hand, zelfs als je hem in het geheel verwijderd..

Wie heeft het winnende antwoord of een idee van waar ik iets over het hoofd zie. Alles is welkom, wordt/ben ondertussen krankjorum aan het worden!

Dikke ciao!
 
Ik zou toch maar beginnen met nieuwe bougies, de fireblade is heel gevoelig aan het vettig slaan van de bougies je hoeft maar 1 keer starten en niet laten warmdraaien en je kan dit al voorhebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan