Kawa Z750, nieuwe knipperlichten vraag

MThys

MF'er
8 mei 2011
48
0
Hallo,

Mijn kawasaki z750 2008 had eerst achter kleine knipperlichten en voor de orginele.
Nu heb ik alle knipper lichten vervangen door kleine RAW knipperlichten, namelijk:
http://www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/000476

De knipperlichten reageren nu goed als ik mijn alarm aan en uit zet.
Ook werken links en rechts los van elkaar goed.
Nu komt het probleem: als ik m'n alarm verlichting aan zet knipperen de lichten 1 keer en daarna niet weer. Ook als ik de alarm verlichting uit doe en links of rechts probeer gebeurd er niks meer.
Als ik de motor van contact haal en weer aan zet werkt alles weer normaal totdat ik de alarm verlichting probeer.

Na wat zoekwerk heb ik het vermoeden dat ik een andere relais moet hebben.
Ik ben alleen een leek op dit gebied, ik was al heel trots op het feit dat ik de knipperlichten zelf aangepast had :P .

Mijn vraag: wat moet ik doen?
Ligt het aan de relais? zo ja welke zou ik waar moeten aanschaffen voor m'n kawa?
 
Hoeveel watt zat er eerst voor en achter en hoeveel nu?

Waarschijnlijk trekt het nu heel wat minder stroom dat origineel waardoor het relais in de war raakt. Wel opvallend dat de knippers het eerst wel doen (wel of niet sneller dan normaal?) en niet nadat je de alarmlichten aan hebt gehad.

Als het met het amperage te maken heeft: belastingsonafhankelijk relais of weerstandje parallel aan de raw's.
 
Je hebt een belasting onafhankelijk relais nodig, omdat je zoals hierboven vermeld, je nieuwe lampjes een ander wattage hebben. Met een nieuw relais maakt dit niks uit. (je kunt ook met weerstanden werken, maar dat is eigenlijk een minder nette oplossing)

Dat je lichten wel werken als je je alarm aan zet, kan er wellicht aan liggen dat je lampen hierbij door een relais in het alarm aangestuurd worden en niet door je originele knipperlicht relais.
 
Terug
Bovenaan Onderaan