Chinese motorscooters

Mwah, ligt ook aan het gebruik van de scooter. Als de scooter in de kou staat en je enkel korte stukjes rijdt, gaat de accu minder lang mee dan bij een constante(re) omgevingstemperatuur en als j lange ritten maakt.

Daarnaast kan je zoveel nieuwe accu's monteren als je wilt; als de spanningsregelaar niet goed functioneert is'ie zó weer stuk.

En heb je een goedkope zuuraccu gebruikt of een duurdere gelaccu?
 
Hoi scooters,
Vandaag weer een stukje gereden met de chinees en chinese vrouw achter op, en ik moet zeggen dat de bisan zich ook keurig en voorspelbaar gedraagt bij duo gebruik, ok de veering had wat zwaarder mogen zijn maar voor de rest gaat ie prima zo met z'n 2tjes op de bisan.
Zo dit was weer een poging om het denk beeld over deze spot goedkope motorscooter bij teschaven , wij rijden weer verder en wensen jullie allemaal een fijne scooter dag toe.
 
Laatst bewerkt:
Da's niet erg genuanceerd.

Volgens mij valt dat best mee. Die Bisan Lifan zijn veel verkocht door reguliere motorzaken. De meeste Chinezen zijn voorzien van replica Kymco of Honda techniek. Onderdelen makkelijk verkrijgbaar.
 
Hoi scooters,
Ik laat mijn scooter onderhouden,door scoot bij Duurstede, maar ik weet zowel 2of3 andere adressen in Utrecht waar je een chinesescooter zonder probleem kan aanbieden voor onderhoud of reparatie.
Ik denk dus dat de oude denkbeelden omtrent de onderhoud problemen inmiddels wel zijn achterhaald.En zoals karl al vermeld is het verkrijgen van de gemiddelde onderdeel ook geen probleem meer, zelfs het achterwiel wat ik nodig had omdat ik zo handig was geweest om,te starten met het slot nog om het wiel had ik zo gevonden op het Internet.
 
Laatst bewerkt:
Da's niet erg genuanceerd.

Volgens mij valt dat best mee. Die Bisan Lifan zijn veel verkocht door reguliere motorzaken. De meeste Chinezen zijn voorzien van replica Kymco of Honda techniek. Onderdelen makkelijk verkrijgbaar.

Dan stijgt ie met iedere reparatie in waarde lol.

De Hyosung van een vriend van me in de filippijnen hebben we uiteindelijk na 4 jaar weggegeven aan een arme drommel.

We waren dat kreng zat en hebben we vervangen door een Honda XR200 en bij het ophalen aan een sloeber aan de kant van de weg gevraagd wat vind je van de hyosung ?

Toen hij zei best mooi zeiden we "Mooi is ie nu van jouw hier zijn de papieren"

_O- _O- _O-
 
Martin, mooi toch, one man's trash is another man's treasure :)

@chinese scooter: klopt, Hyosung is Koreaans. Persoonlijk schat ik die nog iets boven de gemiddelde Chinese scooter. Ik vind ook dat Martin's feelgood-story mijn verhaal niet ontkracht. Let wel: ik had het enkel over technische onderdelen. Stel dat je een keer een aanrijding krijgt en je moet kappen, lampen of de voorvork vervangen vraag ik me af of die wel verkrijgbaar zijn. Aan de andere kant, gezien de geringe nieuw/dagwaarde van de meeste Chinese scooters zal repareren in zo'n geval misschien ook niet meer lonend zijn. En dan maakt het eigenlijk niet meer uit.
 
Martin, mooi toch, one man's trash is another man's treasure :)

@chinese scooter: klopt, Hyosung is Koreaans. Persoonlijk schat ik die nog iets boven de gemiddelde Chinese scooter. Ik vind ook dat Martin's feelgood-story mijn verhaal niet ontkracht. Let wel: ik had het enkel over technische onderdelen. Stel dat je een keer een aanrijding krijgt en je moet kappen, lampen of de voorvork vervangen vraag ik me af of die wel verkrijgbaar zijn. Aan de andere kant, gezien de geringe nieuw/dagwaarde van de meeste Chinese scooters zal repareren in zo'n geval misschien ook niet meer lonend zijn. En dan maakt het eigenlijk niet meer uit.
Repareren na een crash _O-

Koop je toch gewoon een nieuwe, voor dat geld rijd ik er voor de lol 3 total-los O-)
 
Hyosung was ook zo'n copy van een Honda koste de helft en in dat opzicht ...... maar goed iedereen moet rijden wat ie leuk vind de prijs van veel chinese produkten zijn er ook naar dat je ze bij problemen weg kunt mikken op de stort
 
Ik kijk met steeds meer interesse naar de Chinezen.
Ook omdat ik voor mijn werk regelmatig in het verre oosten kom en dus zie dat hele volksstammen probleemloos iedere dag op zo'n low-cost ding heen en weer knorren.
Ik rij nu dagelijks met m'n K100 35km heen en terug maar dat kan op een scootertje nog veel goedkoper. Vooral omdat ik op een scoot gewoon over een gratis fietspad zou kunnen terwijl ik nu door een dure toltunnel ga.
Een chinese electrische motorscoot zou helemaal perfect zijn maar daar is nog net niks fatsoenlijks van te krijgen voor een normaal prijsje.
 
Hoi scooters,
Ik denk dat het tijd is dat er wat meer recente chinese,
motor scooters naar ons alwetend Landje/volkje komen zodat we kunnen zien of onze vrienden daar in het verre oosten al vorderingen hebben gemaakt op motorscooter gebied.
Volgens mijn zwager in China rijden daar al mooie scooter rond (geen kopieën )lichte en zwaarder 400/500cc.
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk met steeds meer interesse naar de Chinezen.
Ook omdat ik voor mijn werk regelmatig in het verre oosten kom en dus zie dat hele volksstammen probleemloos iedere dag op zo'n low-cost ding heen en weer knorren.
Ik rij nu dagelijks met m'n K100 35km heen en terug maar dat kan op een scootertje nog veel goedkoper. Vooral omdat ik op een scoot gewoon over een gratis fietspad zou kunnen terwijl ik nu door een dure toltunnel ga.
Een chinese electrische motorscoot zou helemaal perfect zijn maar daar is nog net niks fatsoenlijks van te krijgen voor een normaal prijsje.


Koop dan gewoon een Honda PCX125, die heb je jong gebruikt al voor 1500,- loopt min 1:35 en je hebt kwaliteit van Honda aanboord.

Een chinese scoot is: penny wise, pound foolish
 
Laatst bewerkt:
Nou in China kun je dergelijke 2- of 4-takt scooters zoeken met een vergrootglas. In de meeste delen van China - voor zover ik weet althans - mag je helemaal niet meer met zo'n scooter rijden. Dat is omwille van de luchtvervuiling en de smog. Elektrische scooters overheersen het straatbeeld. Oom agent rijdt nog wel op een 125cc viertakt motorfiets.

Toch is dat gek. Hier kunnen we nog niet voldoende actieradius en laadsnelheid uit een elektrische scooter halen en daarnaast kosten ze een klein kapitaal. Zijn wij dan gek of zijn die Chinezen zo slim? Of zouden die lui die scooters zo anders gebruiken dan wij, zodat ze er wel mee uit de voeten kunnen?
 
Ik denk dat een scooter daar de helft kost van hier.

Een voorbeeld een Honda XRM 125cc schakelmotortje kost in de Filippijnen 1100 euro nieuw en koop je die hier zit je al gauw aan 2500 euro

Het verschil in gebruik is zo verschillen dat wil je niet weten, praktisch nut staat daar voorop
 
Nou in China kun je dergelijke 2- of 4-takt scooters zoeken met een vergrootglas. In de meeste delen van China - voor zover ik weet althans - mag je helemaal niet meer met zo'n scooter rijden. Dat is omwille van de luchtvervuiling en de smog. Elektrische scooters overheersen het straatbeeld. Oom agent rijdt nog wel op een 125cc viertakt motorfiets.

Toch is dat gek. Hier kunnen we nog niet voldoende actieradius en laadsnelheid uit een elektrische scooter halen en daarnaast kosten ze een klein kapitaal. Zijn wij dan gek of zijn die Chinezen zo slim? Of zouden die lui die scooters zo anders gebruiken dan wij, zodat ze er wel mee uit de voeten kunnen?
Ik heb eens bij mijn zwager in china geïnformeerd, of er inderdaad enige verbod bestaat voor een 2of4 takt scooter maar daar is voorals nog geen enige spraken van.
 
Het is erg afhankelijk van de locatie in China.
In Shanghai is het gewoon verboden voor particulieren om met een verbrandingsmotor scooter te rijden. Daar rijdt alles electrisch. Al zeker 10 jaar.
Zelfde geldt voor Ningbo, Hangzhou, Xiangtan en Wenzhou.
Beijing weet ik niet. Ben ik nog niet geweest.
 
Indeed, Beijing is far away but...

Many Chinese cities started to ban or restrict motorcycles and scooters using a variety of measures:
Some cities suspended the issuance of new motorcycle licenses, others banned the entrance of motorcycles and scooters into certain downtown regions or major roads, and some capped the number of licenses and then auctioned the license plates that were available.
These bans were imposed on all motorcycles, regardless of their power sources, and since electric-bikes
are categorized as non-motor vehicles they were exempt from the bans.
According to the motorcycle committee of the Society of Automotive Engineers of China,
the use of motorcycles is now banned or restricted in over ninety major Chinese cities.


Source:
Electric vehicle industry in China


happy weekend all :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan