Koelvloeistof V65 Sabre

yobo__

Rookie
28 mrt 2014
19
0
IJsselstein
Kan iemand mij vertellen waar ik mijn oude koelvloeistof het beste kan laten weglopen bij een honda V65 Sabre?
Alvast bedankt
 
Als je een slang los wilt halen om de koelvloeistof af te tappen pak je het laagste punt lijkt mij? Heb je al gekeken of er wellicht niet ergens een aftapboutje zit? Ben je op de hoogte van eventuele ontluchtingsschroeven?
 
Net achter je zijstandaard heb je aan de onderkant van je framebuis een boutje zitten, dit is het een aftappunt.
De onderste van de 3 bouten op je waterpomp is ook een aftappunt en als laatste zitten er nog twee aftappunten aan de onderzijde van de voorste cilinders, net achter de uitlaatbochten. Uit m'n blote hoofd zijn het allemaal boutjes met kopmaat 8.
Zolang je de vuldop van de radiator niet los draait zal het systeem amper leeg lopen.
 
Net achter je zijstandaard heb je aan de onderkant van je framebuis een boutje zitten, dit is het een aftappunt.
De onderste van de 3 bouten op je waterpomp is ook een aftappunt en als laatste zitten er nog twee aftappunten aan de onderzijde van de voorste cilinders, net achter de uitlaatbochten. Uit m'n blote hoofd zijn het allemaal boutjes met kopmaat 8.
Zolang je de vuldop van de radiator niet los draait zal het systeem amper leeg lopen.


Bedankt! Hier kan ik wat mee :)
 
Ben ik de enige die het gewoon op straat laat lopen?

Ik ben bang van niet maar dat doet er niet toe blijft even slecht voor het milieu.

Zelf in een straatput of gootsteen is niet handig.

Het is een kleine moeite om het op te vangen en om samen met oude olie een keer in te leveren bij de milieu straat. Het is veel meer moeite om het later uit het milieu te halen. Ook al doe je dat niet zelf iemand zal er ooit voor moeten betalen. Vaak is dat de maatschappij en dus indirect jijzelf.

Veel gemeenten hebben tegenwoordig aparte afvoer van regenwater (dus o.a. wat op straat valt ) en rioolwater.

Hoe minder rotzooi op straat hoe schoner het regenwater, hoe minder behandelingen voor dat we het het kanaal/ rivier in pompen dus hoe goedkoper is het dus hoe minder belasting.

Voor riool water geld hetzelfde.

Als het het mileu niet schaad zou je daarom al het andere afval op straat kunnen gooien. Maar een bananeschil ligt er tig jaar voor dat het weg is. In NL wonen we dicht op elkaar dus voor dta je het weet is het een zootje.

Dus mijn stelregel is daarom gooi niets op straat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan