Uitlaat lengte

mayo

MF veteraan
4 okt 2006
2.309
0
Sittard
Even een vraag hier ,in hoevere bepaalt de lengte van de uilaatbuis het geluid.
Hier een foto is alleen een pijp heb ook db killer geprobeerd ,maar dan wordt het weer zn duf geluid.
db killer al de helft ingekort dus nu vroeg ik me af wat als ik em langer maak.
Foto800-NVPYWEKK.jpg
 
Ow ow ow, als ik een politieagent was, dan ging je er zo meteen mee van de straat af.., ik denk dat ik wel de allersoepelste agent zou zijn de je je kunt voorstellen, maar er zijn grenzen...
 
Niet de lengte is bepalend voor het geluid, maar de diameter.

Dus een dikke pot geeft een donkerder geluid, een buisje geeft een hoger snerp.

Vandaar dat porker pipes over het algemeen dat "fluffe" geluid hebben.

Zet er maar een dikke demperpot op of gewoon een megaton demper (loopt breed uit)
Dan krijg je al een donkere roffel.
 
Mmmm wil eigenlijk geen demper
Niet de lengte is bepalend voor het geluid, maar de diameter.

Dus een dikke pot geeft een donkerder geluid, een buisje geeft een hoger snerp.

Vandaar dat porker pipes over het algemeen dat "fluffe" geluid hebben.

Zet er maar een dikke demperpot op of gewoon een megaton demper (loopt breed uit)
Dan krijg je al een donkere roffel.
 
Ow ow ow, als ik een politieagent was, dan ging je er zo meteen mee van de straat af.., ik denk dat ik wel de allersoepelste agent zou zijn de je je kunt voorstellen, maar er zijn grenzen...

Ook een beetje off topic, maar een nieuw topic maken is ook weer wat overdreven.
Ik zie vaak zulke choppers, bobbers etc. rijden met open pijpen en die produceren toch flink wat decibellen.
Toch heb ik het idee dat de politie daar wat coulanter mee omgaat dan met andere motoren (supersports, naked bikes, supermoto's etc.)
Sla ik de plank nou volledig mis, of zit er een kern van waarheid in? :+
 
Nou ik ben ook nog nooit. Aangehouden op mijn andere motors die ik in verleden heb gehad ook ss supermotard op alles zat een open uitlaat.
Hier alleen een pijp op.
Ook een beetje off topic, maar een nieuw topic maken is ook weer wat overdreven.
Ik zie vaak zulke choppers, bobbers etc. rijden met open pijpen en die produceren toch flink wat decibellen.
Toch heb ik het idee dat de politie daar wat coulanter mee omgaat dan met andere motoren (supersports, naked bikes, supermoto's etc.)
Sla ik de plank nou volledig mis, of zit er een kern van waarheid in? :+
 
4 takt.

Tis de vraag wat je wilt.

Wil je maximaal vermogen, Dan geen pijp.
Een 4 takt wil zo weinig mogelijk uitlaat weerstand.

Wil je dat de motor soepel loopt in het midden gebied.
Dan heb je uitlaat weerstand nodig. (Yamaha exup klep)

Wil je beperkte herrie, zal je moeten experimenteren met een demper.
In welke vorm dan ook. Dikke pijp met schotjes. Pijp met demping materiaal.etc.
Db. killer. Dat had zelf al bedacht.

Eigenbouw blijft proberen en proberen. Tot je een compromis hebt gevonden.
 
ik denk niet dat ie veel op straat komt met die glijbaan als zadel


B| natuurlijk is het minder comfortabel, maar sommige mensen leggen hun prioriteit meer naar uitstraling dan naar comfort, niet iedereen rijd BMW 1150.

Mooie fiets, ziet er vet uit :} die schotten in de pijp lijkt me een goed idee om eens mee te beginnen.

Is het geen idee om een demper(tje) onder je motorblok te plaatsen met een custom bocht. 8-) een idee waar ik zelf ook al lang over nadenk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan