voorvork honda sp-1

Tke

Rookie
15 apr 2014
6
0
Hallo

ik had een vraag heb sinds 2 weken gelukkige eigenaar van een honda sp-1
na 200 km had ik een lekkende voorvork ik was tussentijds bij j&J suspensions geweest die hadden gezegd dat ik terug moest naar de dealer waar ik mijn motor gekocht had maar dat ik wel moest zeggen dat ze de voor vork volledig uitelkaar moesten halen en goed schoonmaken.

nu ben ik terug naar de dealer gegaan daar heb ik aangegeven dat de demper volledig uit elkaar moest en dat ik graag zou willen weten of er eventueel al andere veren in zitten.

nu ben ik de motor op wezen halen en zeiden ze dat bij een revisie van deze voorvork deze niet helemaal uit elkaar hoeft dus dat ze niet hebben kunnen zien of er andere veren in zitten ?

nu is mijn vraag volgens mij moet bij het vervangen van een keeringen toch altijd de volledige voorvork uit elkaar of zie ik dit verkeerd ? ik vindt dit erg raar en krijg het gevoel dat er bij een garantie mischien wat binnendoor gewerkt wordt omdat er niks aan verdient is.

nu na weer 200 km gereden te hebben is de uitlaatpakking en ook alweer uit deze was al vervangen bij de aanschaf omdat die erop de proefrit ook al uit lag. dus al met krijg ik een raar onderbuik gevoel van deze dealer.

ik zou graag een reactie van jullie vernemen

Mvg Tom
 
De keerringen vervangen zonder de veren te zien lukt je niet. Aan een veer is alleen niet altijd te zien of hij origineel is of niet. Ik weet niet wat ze precies gezegd hebben want ik was er niet bij, maar als ze echt zeggen de veren niet gezien te hebben lullen ze uit hun nek. (Of de keerring niet vervangen maar dat zou je gezien hebben neem ik aan)
 
nu na weer 200 km gereden te hebben is de uitlaatpakking en ook alweer uit deze was al vervangen bij de aanschaf omdat die erop de proefrit ook al uit lag. dus al met krijg ik een raar onderbuik gevoel van deze dealer.

Is dit toevallig de pakking van de achterste cilinder?
http://users.bart.nl/~stikfort/new_international_site/warranty_exhaustgasket.html
Komt bij Varadero's vrij vaak voor, aangezien een SP1 blok vergelijkbaar is zou ik dit ook op de SP1 verwachten.

Blijft trouwens niet netjes van de dealer als hij de pakking niet vervangen heeft, als dit wel was afgesproken bij verkoop.
 
van de voorvork daart dacht ik al zo over rambabbel bedankt voor de bevestiging en dat ze de aan de veer niet altijd kunnen zien of het een andere is snap ik maar dan moeten ze niet zeggen dat hij niet open is geweest

en mbt tot de uitlaat pakking deze is vervangen toen ik de motor ophaalde maar zoals rambabbel als zegt is waarschijnlijk de klem niet goed want de klem zat nog vast om de pijp heen maar de pakking lag er wel tussen uit (dus de klem zit op zijn eid en kan de pakking niet aan drukken)maar hun zeiden dat het een versleten uitlaatklem was haha ze denken echt dat ik er geen verstand van heb wel erg jammer verkopers praatje. mischien dat ik morgen vraag of ze er een zakje bougie vonkjes bij kunnen doen ;-)

bedankt in ieder geval voor jullie reacties
 
het is niet uitzonderlijk bij de sp1 dat de pakkingring van de achterste cilinder eruit blaast.
dat is bij de mijne ook al gebeurt bij 35000km ofzo.
ik heb toen een nieuwe pakking en klem gemonteerd (allebij origineel honda) en dat zit nu alweer 20000km.
als je de pakking niet goed over de pijp schuift of beschadigd bij montage ligt ie er zo weer tussenuit.
aangezien het nogal een gefreubel is om de boel weer netjes spanningsvrij in elkaar te krijgen zal dat wel gebeurt zijn bij jouw.
 
Dat de grafietbussen eruit geblazen worden komt bij meerdere dikke twins wel voor. Zodra hij eenmaal iets begint te lekken is wordt hij binnen de kortste keren aan stukken geblazen door de zware drukpulsen van de twin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan