Aprilia pegaso 98 start niet

Steffert

Rookie
6 mrt 2014
13
0
Amsterdam
Hallo lui,

Mijn motorfiets start niet meer! ik heb de fiets nu een maand en hij gaat nu al niet meer aan. Ik heb alle standaard dingen bekeken qua benzine dodemansknop accu vernieuwt etc.
Alleen wilt hij nog steeds niet starten ik hoor de startmotor draaien maar hij pakt hem niet.

Als jullie mij nog wat suggesties kunnen geven over wat ik nog meer kan proberen of moet ik hem gewoon naar de garage sturen? :? hij heeft er inmiddels al aardig wat km opzitten (70.000)

PS: ben een student en heb niet het grootste budget :Y
 
Motomaat heeft hier ervaring mee. Deze hebben de onderdelen ook vaak snel in huis (De BMW dealer daar om de hoek heeft hetzelfde probleem met hun BMW/Rotax blokken).

Let wel dat het niet per-se je startkoppeling hoeft te zijn. Dit gaat vaak gepaard met een dramatisch geluid in het blok. Het kan ook iets simpels zijn (water in de benzine, kapotte o-ringen in de carburateur).


P.s. Als je niet het grootste budget hebt, had je een Transalp 600 moeten kopen ;) .
 
Laatst bewerkt:
nope :). Ik weet alleen dat BMW goedkopere prijzen hanteert dan Aprillia voor de onderdelen. Dus die heb je vast in je zak.

Zelf is het helaas erg lastig te doen. Je hebt o.a. een vliegwieltrekker nodig. Overig materiaal is de startkoppeling zelf, binnenring, misschien de buitenring ook, de pakking voor het zijdeksel, en een nieuwe lading olie/oliefilter (deze zit vol metaalschilfers).
 
Oke dankje ja hij maakt dus dit dramatische geluid in het blok.. Kan jij misschien vertellen wat de kosten zouden zijn voor de reparatie of een indicatie geven hiervan?:)

Bij aprilia RSv is de startkoppeling ook een onderdeel die flink op zijn sodemieter krijgt.

Soms volstaat het om de veer iets in te korten

Zoek even op de site van de aprilia-riders
bv hier Forumoverzicht - Aprilia Riders Association
 
Laatst bewerkt:
Heb de motor inmiddels aan gekregen de bougie vonkte niet, nieuwe erin en hij liep weer als een trein. alleen blijft hij dat rare geluid maken als ik hem probeer te starten.. hij gaat wel aan maar het klinkt alsof de startmotor een klap krijgt van het blok(metaal op metaal)? kan dit? moet ik dan mijn start motor vernieuwen of toch echt de startkoppeling? of is het een simpeler probleem?
 
Heb de motor inmiddels aan gekregen de bougie vonkte niet, nieuwe erin en hij liep weer als een trein. alleen blijft hij dat rare geluid maken als ik hem probeer te starten.. hij gaat wel aan maar het klinkt alsof de startmotor een klap krijgt van het blok(metaal op metaal)? kan dit? moet ik dan mijn start motor vernieuwen of toch echt de startkoppeling? of is het een simpeler probleem?

De start koppeling is verdachte nr 1
 
Terug
Bovenaan Onderaan