Kuipspiegels Yamaha Diversion XJ900

Hallo,

Mooie spiegels die van ne FJR. Ik heb er gemonteerd van een Yamaha YZF R1 van 2001. Die kan je meer vinden op het internet en zijn iets sportiever. Zijn niet gekleurd maar dat is nog een idee.

Voor de bevestiging heb ik TEC 7 genomen en galvaplaatsjes die geknipt zijn uit een plaat, dikte 2mm.Dit laat zich makkkelijker bewerken als 3mm Alu.
Als ze gelakt zijn zet ik ook een foto op dit forum, denk dat het er ook mooi gaat uitzien. Mijn spiegels staan wel hoger en meer naar achter op het scherm.
Ik heb eerst geprobeerd om de bevestiging van het scherm te gebruiken maar hierdoor kwaen de spiegels heel plat te liggen en kwamen ze buiten het stuur uit, ook niet handig voor vast spiegels. Nu staan zij net onder de plooilijn, beter zo.

Verder heb ik mijn achterlicht, na een grapje van KIM op de Diversionclub, vervangen door een LED achterlicht. Zit er ook gelikt uit en is veel duidelijker zichtbaar. Bijkomend voordeel geen kapotte lampjes meer.

Die xenonlampen kan je die zonder meer achter een ribbelglas monteren, geefty dit geen verblinding naar de andere bestuurders toe?

Groeten,

Koenraad
Div 900 S blauw
2001
 
Hallo @Koenraad, rij nu ruim een jaar met Xenon verlichting in mijn Div 900S en bevalt zéér goed.
Wel van belang is dat je de koplamp goed afsteld, om medeweggebruikers niet te verblinden.
Succes.
 
Hallo Koenraad,

Heb nog niet echt in donker gereden................

En motormuis, hoe is het herstel van je arm en natuurlijk de montage van de spiegels op de kuip.

gr. Luuk
 
Hey Luuk, ziet er strak uit hoor. verder valt mij de verhoogde ruit op. Ben zelf 1.87 en heb op mijn 900 de standaard ruit en vind rond de helm het windgeruis best heftig. hoe gaat dit met jouw verhoogde ruit??
 
Hey Case,

Ja de verhoogde ruit bevalt erg goed. Zit goed uit de wind, heb eerder met de verlaagde ruit gereden en daar zit je toch behoorlijk mee in de wind.
Voor het uiterlijk van de motor is het niet echt een vooruitgang. Had misschien eigenlijk een verstelbare ruit strip willen zetten. Maar hoge ruit kon ik zo krijgen met inruilen van de orginele ruit.

gr. Luuk
 
Hallo Koenraad,

Heb nog niet echt in donker gereden................

En motormuis, hoe is het herstel van je arm en natuurlijk de montage van de spiegels op de kuip.

gr. Luuk

Hallo Luuk, Ben sinds afgelopen vrijdag gipsvrij, maar moet nog wel een brace dragen.
Gaat nog niet van harte, nog steeds pijn.
Mijn vraag heb jij de houten mal nog die je gebruikt hebt?
Nu ik nog met mijn arm zit, krijg ik het nog niet voor elkaar om met het alu aan de slag te gaan.
 
Hey Case,

Ja de verhoogde ruit bevalt erg goed. Zit goed uit de wind, heb eerder met de verlaagde ruit gereden en daar zit je toch behoorlijk mee in de wind.
Voor het uiterlijk van de motor is het niet echt een vooruitgang. Had misschien eigenlijk een verstelbare ruit strip willen zetten. Maar hoge ruit kon ik zo krijgen met inruilen van de orginele ruit.

gr. Luuk


Heb er sinds kort ook een hogere ruit opzitten, maar die is voor mij toch te kort.
Heb erg veel last dat de wind op mijn helm bulderd, erg vervelend, in plaats van er overheen, ben zelf 1.80m.
Toch eens op zoek naar een opzetruitje, welke je kan verstellen.
De standaard Yamaha ruit bevalt mij tot nog toe het beste.
 
toen ik dit topic zag, schoot me ineens te binnen dat er ook een originele versie was van de div met kuipspiegels: (misschien nog wel moeilijekr te vinden dan die van een FJR)
5890896_1.jpg
 
Klopt. Op de GT zit stiekem ook een andere kuip (!). Boven breder en ook de onderkuip is breder. Ook heeft de onderkuip hele mooie mistlampen standaard. GT is geleverd in Frankrijk en België. Heb weleens gezocht om er eentje te importeren, maar dat is niet gelukt.. :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor de spiegels van de FJR gekozen omdat ik deze vele male mooier vind dan de spiegels op de foto's hier boven. Met name de opengewerkte spiegelsteun is voor mij "HET". Moet bekennen dat ik misschien graag een FJR zou willen hebben................................ maar ja met een gezin en zeilboot heb ik reeds teveel hobby's. Vindt mijn spiegels op de XJ dan ook een kleine knipoog naar z'n grote broer.
Voor mij zaak dat de motor in de garage blijft staan en zo nu en dan een ritje kan maken, over een paar jaar wanneer de meiden groter zijn en ik niet meer 's avonds hoef te werken dat ik meer kan gaan rijden. Voor deze jaren ligt dat onder een bedroevend laag km gehalte per jaar.
 
Motormuisie,

Het plankje waar ik het over had is niet meer dan een plankje met daar op hardhouten latjes geschroefd. Het latje hoeft niet hoger dan 2 cm te zijn. De vorm is in de driehoek waarin je plaatje moet komen. Het plaatje komt dus OP de latjes te liggen, en door o.a. in het midden te kloppen met een bankhamer begin je een holle vorm te kloppen. Als je dichter bij de rand van de latjes klopt (stevig doorslaan) kun je de vorm bepalen. Zeker omdat het dun aluminium is gaat dit vrij makkelijk.
 
Motormuisie,

Het plankje waar ik het over had is niet meer dan een plankje met daar op hardhouten latjes geschroefd. Het latje hoeft niet hoger dan 2 cm te zijn. De vorm is in de driehoek waarin je plaatje moet komen. Het plaatje komt dus OP de latjes te liggen, en door o.a. in het midden te kloppen met een bankhamer begin je een holle vorm te kloppen. Als je dichter bij de rand van de latjes klopt (stevig doorslaan) kun je de vorm bepalen. Zeker omdat het dun aluminium is gaat dit vrij makkelijk.

Kon niet eerder reageren, was een paar dagen afwezig.

Bedankt voor de goede uitleg, en een goed idee, nu nog een bankhamer lenen.... dacht ik, maar die heb ik wel. :+
 
Laatst bewerkt:
Na vele maanden denkwerk is het me eindelijk gelukt om mijn XJ900 van kuipspiegels te voorzien.
Ik vond met de originele spiegels de motor maar een "suf" uiterlijk geven..............
Veel op internet gezocht naar spiegels met LED kniperlicht en tijdens motorbeurzen gekeken welke spiegel op de kuip van mijn motor zouden passen en welke ik mooi zou vinden.
Uit eindelijk was de keuze simpel.... Mijn broer heeft een FJR b.j. 2006 - 2008 met spiegels die ik mooi vond. TJA de gedachte van LED knipperlichten in spiegel moest ik overboord zetten. Je kan niet alles hebben.
Toen begon het zoekwerk naar 2e hands FJR spiegels, dat heeft me een paar weken gekost maar is me dus gelukt. Heb de spiegels gelijk naar de spuiter gebracht om ze de zelfde kleur te geven als de motor. "Als je het doet moet je het goed doen." Overigens wel leuk dat het een Hyundai kleur is.
Voor ondersteuning aan de binnen zijde v.d. kuip heb ik 3,5mm dikke alu. plaat in de vorm v.d. kuip geklopt en deze met een speciale kit vast gezet, die komen nooit meer los.
Nou ik mag zeggen het resultaat is verbluffend mooi, dat dit niet eerder is gedaan..... heb toch heeeeeel veel XJ900 bekeken en allemaal met de originele spiegel. Oh ja het was toch sinterklaas tijd en heb aan de beste man Xenon set van Pilot gevraagd en heeeel veel liedjes gezonden (samen met de kinderen). En zowaar er zat een mooie doos in tussen de kadoos
[afbeelding]
 
Beste Luuk,

Je hebt een aluminium plaatje van 3,5 mm gelijmd in de ABS Kuip, als versteviging voor de spiegel. Welke kit heb je gebruikt om te lijmen?

Voor de bevestiging heb ik TEC 7 genomen en galvaplaatsjes die geknipt zijn uit een plaat, dikte 2mm.Dit laat zich makkkelijker bewerken als 3mm Alu.

Bericht iets naar boven...
 
Terug
Bovenaan Onderaan