Suzuki GR650 1983

DieterBE

Rookie
16 apr 2014
6
0
Rillaar
mijn Suzuki GR650 staat bijna in elkaar (foto's volgen nog moet ze nog even re-sizen)
en heb men blok eronder gehangen en ik wou hem testen maar helaas, hij had niet veel zin..
Daarom heb ik enkele vragen...

1) Is het normaal dat er olie bij de stator zit? (heb al wat opgezocht en denk het wel maar ben nog niet 100% zeker)

2) Als ik de startknop induw en choke opentrek slaat de motor direct aan en draait mooi maar als ik gas geef valt hij gelijk stil... maar wanneer ik mijn hand voor de luchtinlaat hou werkt hij wel wanneer ik gas geef.. (moet nog kelken plaatsen en grotere spoeiers plaatsen, zit nu 130 in en dacht naar 150 te gaan), heeft iemand een idee hoe dit komt?

3) Kan ik vloeibare dichting gebruiken in plaats van alle originele dichtingen te kopen? Ik wil niet de gierigaard uithangen maar het lijkt me een "simpele" oplossing om da dichtingen te vervangen...

4) Hoe vervang ik die dichtingen in mijn voorvork want deze lekken ook olie bij nader inzicht..

Alvast bedankt
 
2) dat lijkt op erg arm lopen, ivm ontbreken luchtfilterhuis en luchtfilter.

3) vloeibare pakking kan op sommige plekken prima. Wáár wil je het precies toepassen?

4) zie de how-to over vorkkeerringen vervangen
 
Ik zou graag alle dichtingen willen veranderen om er zo zeker van te zijn dat de motor terug "dicht" is en nergens gaat lekker of valse lucht pakt... Maar aangezien ik ze allemaal ga veranderen neem ik misschien toch maar beter heel de set ineens.. geen geprul dan
 
Neen, alleen die van het kleppendeksel, stator deksel en de oliefilter, des te meer ik van het blok kan dichtlaten zolang alles mooi loopt des te beter.. als deze (behalve olie filter dichting) met vloeibare pakking te regelen zijn dan hoef ik de set niet te kopen
 
''Ik zou graag alle dichtingen willen veranderen om er zo zeker van te zijn dat de motor terug "dicht" is en nergens gaat lekker of valse lucht pakt... Maar aangezien ik ze allemaal ga veranderen''


Ah. Met alle bedoel je dus drie. Of twee zelfs. Paar losse pakkingen dus.
 
Neen, in eerste instantie was het plan om ALLE dichtingen die in de motor zitten te vervangen maar aangezien dit misschien wat overbodig is zou ik beginnen bij die waar ik makkelijk bij kan en dan kijken wat het resultaat is alvorens heel de blok open te smijten terwijl dit misschien niet nodig is...
 
1. Het is normaal dat er wat olie bij de stator zit, de as waar de stator moet gesmeerd worden.
2. Je geeft het antwoord zelf al.
3. Geen pakkingen vervangen als het niet nodig is. Kost een hoop geld om alles te vervangen.
Zelf vorige week stator pakking vervangen (€7,00 + €3,00 verz.kosten). Bij stator pakking wel kabel losmaken boven aan stekker en door pakkinggat halen. Pakking niet door knippen of -scheuren.
4. Werkplaatshandboek of internet is your friend. Poten eruit halen en in schone omgeving voorzichtig uit elkaar halen en op volgorde neerleggen. Nieuwe keerringen monteren en nieuwe vorkolie erin.
 
Neen, in eerste instantie was het plan om ALLE dichtingen die in de motor zitten te vervangen maar aangezien dit misschien wat overbodig is zou ik beginnen bij die waar ik makkelijk bij kan en dan kijken wat het resultaat is alvorens heel de blok open te smijten terwijl dit misschien niet nodig is...
Ah, ok, het heeft ook totaal geen zin om ''preventief'' pakkingen te vervangen. Buiten dat zou je nog voor aardige verrassingen komen te staan. Als je al vraagt hoe je de keerringen van je vorkpoten moet vervangen gaat een blok open trekken nog een heel tijdrovend, kostbaar en onnodig karwei worden. Het is geen jampot. Ik denk dat het handiger is dat je dat ding eerst eens aan het lopen krijgt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan