Nieuwe gaskabel schiet slecht terug

Tom509

Rookie
19 mrt 2014
8
0
Beste motorfanaten,

Mijn broertje is bezig met mijn srad streetfighter. Zelf ben ik niet echt handig.
Nu is hij aanbeland bij het gas. De oude gaskabel was tekort en bleef steeds hangen bij het sturen.
Nu is er een nieuwe gaskabel opgezet. Bij een enkele gaskabel schiet het gas goed terug.
Bij dubbel gaskabels gaat dit langzaam. En bij het sturen blijft de motor vanzelf gas geven.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips om dit te verhelpen.
We zijn er namelijk al een tijdje mee bezig.
Het gaat hierbij om een
GSXR 600 srad 1997

alvast bedankt.
 
Of de kabel inoliën, en ik doe dat zo:
full


En dan wachten tot de olie er aan de onderkant uitkomt.
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk klemt de kabel ergens, dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben maar kijk even of de (buiten)kabel niet ergens tussen zit of knikt.

smeren is altijd goed natuurlijk maar doe dat bij voorkeur niet met (kruip)olie maar met PTFE :Y



GR NEMO
 
Beste motorfanaten,

Mijn broertje is bezig met mijn srad streetfighter. Zelf ben ik niet echt handig.
Nu is hij aanbeland bij het gas. De oude gaskabel was tekort en bleef steeds hangen bij het sturen.
Nu is er een nieuwe gaskabel opgezet. Bij een enkele gaskabel schiet het gas goed terug.
Bij dubbel gaskabels gaat dit langzaam. En bij het sturen blijft de motor vanzelf gas geven.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips om dit te verhelpen.
We zijn er namelijk al een tijdje mee bezig.
Het gaat hierbij om een
GSXR 600 srad 1997

alvast bedankt.

Dan zit het toch gewoon in de retour-kabel?
 
Kan ook verkeerd/klem zitten in de gashendel.
Heb ik zelf eens meegemaakt. Originele kabels die het goed deden wilde na het vervangen van het stuur niet lekker meer werken.
Bleek dus dat in de gashendel de binnenkabel een beetje krom door de geleider liep...
 
Is mij inderdaad ook al een keer overkomen bij mijn srad.... check de kabel vanaf je hendel naar carbs, halverweg onder je tank moet hij een raar bochtje maken die je nu waarschijnlijk te krap doet.

Zelfde euvel gebeurd trouwens ook bij de choke....

Suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan