Grasmaaier valt stil wanneer uit choke

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaascharlier

Rookie
17 apr 2014
5
0
Erps-Kwerps
Hallo,

Ik heb een grasmaaier die stil valt van het moment deze uit choke komt.
Zonder luchtfilter er in gebeurt nog steeds hetzelfde dus hij kan genoeg lucht krijgen.
Ook aanspannen van het veertje aan de gasklep helpt niets.
Hij valt echt direct uit probeert niet eens te blijven draaien, lijkt alsof een contact onderbroken wordt.
Er zit een contact aan die de bougie met massa verbind om de motor te stoppen, ik heb deze voor de zekerheid ook ontkoppeld, nog niets.

Wat kan er nog mis zijn? Onmiddelijk als hij uit choke komt valt hij uit, het is ook niet dat hij te lage toeren draait en daardoor uitvalt, echt redelijk snel zonder te sputteren of wat dan ook.

Iemand een idee?

Foto van carbu enz...

IMG_20140417_154704.jpg


Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een grasmaaier die stil valt van het moment deze uit choke komt.
Zonder luchtfilter er in gebeurt nog steeds hetzelfde dus hij kan genoeg lucht krijgen.
Ook aanspannen van het veertje aan de gasklep helpt niets.
Hij valt echt direct uit probeert niet eens te blijven draaien, lijkt alsof een contact onderbroken wordt.
Er zit een contact aan die de bougie met massa verbind om de motor te stoppen, ik heb deze voor de zekerheid ook ontkoppeld, nog niets.

Wat kan er nog mis zijn? Onmiddelijk als hij uit choke komt valt hij uit, het is ook niet dat hij te lage toeren draait en daardoor uitvalt, echt redelijk snel zonder te sputteren of wat dan ook.

Iemand een idee?

Bedankt

hhmmm dit is een motorforum :X :X
Alleen dan niet die over grasmaaiers O-)
 
MF betekent toch motormaaier forum? :? _O- :P

Tipje voor TS gewoon de carburateur helemaal uit elkaar halen en goed schoon maken want er zal door het stil staan wel vuil en gom en sludge in zitten. Dit komt door die fijne dure troep :( die ze tegenwoordig als benzine durven te verkopen. :X
 
Ik heb geen verstand van harley grasmaaiers. Zit er gashandle op? En als je gasgeeft werkt dat wel? Zo ja, dan zou de carburateur een verstopte stationair sproeier kunnen hebben.
Sowieso moet je het luchtfilter er goed op doen. Anders is het mengsel te arm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan