LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten

zzjoerdo

Rookie
10 aug 2013
9
0
Groningen
Beste MF'ers,

Onlangs ben ik op zoek gegaan naar nieuwe LED achterknipperlichten aangezien het huidige linker achter knipperlicht (Ook LED) is afgebroken. Nu heb ik exact dezelfde knipperlichten opgezocht en die kan ik voor 20 euro bestellen zodat ik ze beide kan vervangen. Echter kwam ik tijdens mijn zoektocht ook op een LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten : Motorlichten.

Eerlijk gezegd was ik meteen verkocht, maar de laatste regel stelt duidelijk:Met de optionele geintegreerde richtingaanwijzers is het achterlicht niet europees goedgekeurd en is het derhalve ook niet toegestaan in het verkeer. M.a.w. : 100% illegaal en alleen om te showen!!

Zo recalcitrant als ik ben, ben ik benieuwd hoe illegaal dit nu echt is. Oftewel;
- Controleert de politie hier actief op?
- Zo ja, wat zijn de consequenties als je gepakt wordt? Boete of inbeslagname?
- Zijn er hier mensen aanwezig op het forum die ook met zo'n type achterlicht & knipperlicht rondrijden en wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt.

P.S. Het gaat om het achterlicht & knipperlichten voor een Kawasaki Ninja ZX-6R uit 1995.
 
Maatje van me heeft ook zo'n ding op zijn CBR maar ben al diverse x vol in de ankers gegaan omdat meneer opeens afslaat. Het is niet echt geweldig te zien dus als je zo'n achterlicht monteert zou ik er altijd nog een setje aparte knipperlichten bij aansluiten.

just my 2cents.

Heb nou al twee keer weerstanden opnieuw aan moeten sluiten omdat mensen ze in serie hadden gezet en daardoor zwak brandende knipperlichten hadden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan