Linker carb blijft overlopen

GenesiZ

MF veteraan
10 apr 2003
8.946
627
Eerbeek
Hulp gezocht, waarom blijft mijn linker carb overstromen?? -O-

Sinds mijn eerste proefritjes weer na de winter en het reviseren van het blok blijft de linker carb overstromen uit de 2 koperen buisjes aangegeven op deze foto.

Carb.jpg


Ik heb ze nu 2x uit elkaar gehaald, alles nagelopen en het lijkt erop dat het allemaal goed zit en niet vies is. De naalden lijken! goed aan te sluiten op de sproeiers, de vlotters kunnen probleemloos bewegen en het palletje wat ze omhoog moeten duwen om de vlotterkamers af te sluiten zitten ook niet vast. De beide membramen op de carbs zijn ook goed en niet gescheurd.

Ik snap er de ballen nu van en wordt een beetje gaar van alles weer uit elkaar trekken B|
 
Voor die schroefjes aan de vlotterbak :

Gedore_haakse_Schroevendraaier_kruiskop_6436880.jpg


Is wel handig.

Heb zelf ook zo'n simpel setje, gewoon bij de bouwmarkt vandaan 3 sleuteltjes voor 5 euro ofzo. Spul heb je eigenlijk nooit nodig, dus hoeft geen wereld kwaliteit te zijn.

Maar is misschien wel handig, ik had ze toen gekocht omdat ik bezig was met het afstellen van de CB50/80. ( moest echt heel erg precies ) , gewoon iedere keer de vlotterbak eraf en de sproeiertjes verwisselen. Is echt 100x makkelijker op die manier. :)
 
Voor die schroefjes aan de vlotterbak :

[afbeelding]

Is wel handig.

Heb zelf ook zo'n simpel setje, gewoon bij de bouwmarkt vandaan 3 sleuteltjes voor 5 euro ofzo. Spul heb je eigenlijk nooit nodig, dus hoeft geen wereld kwaliteit te zijn.

Maar is misschien wel handig, ik had ze toen gekocht omdat ik bezig was met het afstellen van de CB50/80. ( moest echt heel erg precies ) , gewoon iedere keer de vlotterbak eraf en de sproeiertjes verwisselen. Is echt 100x makkelijker op die manier. :)
08-501_316.jpg


is makkelijker. Kunnen bitjes in

http://www.toolbuddy.nl/product/712...-1-4-dop-aansluiting,-72-traps,-din-3122.html
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er drie vast kunnen krijgen met een klein bitje in een verloopje naar een kleine maat ratel, dat ging goed maar de achterste tegen het blok aan zit te hoog/diep om er met een bitje + verloopje tussen te komen. Beide gereedschappen hierboven gaan dat ook niet halen.

Ik heb zo'n korte schroevendraaier nodig :)

gedore_1482440.jpg
 
Ik heb er drie vast kunnen krijgen met een klein bitje in een verloopje naar een kleine maat ratel, dat ging goed maar de achterste tegen het blok aan zit te hoog/diep om er met een bitje + verloopje tussen te komen. Beide gereedschappen hierboven gaan dat ook niet halen.

Ik heb zo'n korte schroevendraaier nodig :)

[afbeelding]
gewoon een bithoudertje ertussen

1201_prev.jpg


in diverse maten te krijgen
 
Leuke motor wel.

In die omstandigheden heb je ook wel een luchtfilter nodig, anders krijg je op een andere plek ook zand binnen :+

Fijn dat het opgelost is, veel plezier met rijden. :]
 
Voor die schroefjes....ik heb ze verwisseld voor imbusjes, waren toch al vernachelt door de verkeerde schroevendraaier, kun je ze met een ( dunne) imbus sleutel vast zetten.

Groet Rucarodi...
 
Vervangen voor inbus is wel een goede inderdaad, morgen even halen :Y Hij rijdt nu weer ja, maar woensdagavond liep hij na 500meter weer over :( Daarna weer niet dus ik ben benieuwd!
 
Vervangen voor inbus is wel een goede inderdaad, morgen even halen :Y Hij rijdt nu weer ja, maar woensdagavond liep hij na 500meter weer over :( Daarna weer niet dus ik ben benieuwd!

Toch wat meer bewegingsruimte voor de vlotter creëren.
Zijdelings moeten ze natuurlijk niet te veel bewegingsruimte hebben anders blijven ze weer ergens achter haken.

Plaatje van je vlotter:
Duke Nukem in "Linker carb blijft overlopen."

Daar kan eigenlijk niet zo veel mee mis zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even een goede testrit gemaakt en hij geeft geen problemen meer *O*

Alleen de benzineslang lekte een beetje op de aansluiting op de carb maar een kleine tywrapje loste dat probleem direct op!
 
Die 10 euro dingen komen er bij niet in, daar hoef je je geen zorgen over maken. Ik heb gezien hoe die er na 1 winter uit zien en dan kun je ze wegdonderen door de roest. Mijn eerste verbouwing had 4 K&N filters maar voor deze zitten er 2 Ram Air schuimfilters op, netjes ingeolied en wel.

Tenminste, er zaten er 2 op. Ik ben er vanmiddag 1 kwijt geraakt -O- Blijkbaar niet helemaal goed terug gemonteerd :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan