Trudy renovatie (VS750)

Ik heb destijds bij de 1500 gebruik gemaakt van zo`n speciaal ruitenmesje ( houder met een soort scheermes erin) , die hield ik er zo plat mogelijk op/onder en was de sticker er zo af ( let wel als je te ruig te werk gaat is de verf er ook meteen tot op het blanke staal vanaf), vervolgens even "stickerverwijderaar" gebruiken en schuren maar.

Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Warm stoken met zo'n speciale fohn werkt niet als stickers nog onder een laklaag zitten??

Verder goed bezig! Dit soort topics vind ik echt mooi. Motoren die weer helemaal netjes worden gemaakt naar showroom staat!
 
Bedankt voor de tips.

Probleem is idd dat ik eerst de 2k lak moet verwijderen eer ik goed bij de sticker kan. Deze is dan dermate beschadigd dat het nog een heel gepruts wordt.. maar ga het proberen.. thanks.. *:)
 
ik schuur altijd eerst even door de blanke lak heen...dan gewoon met een normale fohn even warm maken en dan met een mesje voorzichtig een beginnetje maken...dan trek je hem er over het algemeen zo af....dan is het alleen nog een kwestie van vlak schuren...
 
Bedankt jongens.. uiteindelijk ging het op uwer advies makkelijker dan verwacht. Gister al de 2k laklaag weggeschuurd.

7666139B5F.jpg


Even de verfbrander erop.

EB6263CC3A.jpg


En toen kwam het redelijk makkelijk los.

9686C12D80.jpg


E804B184A9.jpg


E895C8061E.jpg


De thinner alleen hoeven te gebruiken om de lijmresten te verwijderen.

De kapjes uiteindelijk toch kaal omdat er veel minder lagen lak op zitten dan de tank, ook veel dunnere grondlaag vanuit de fabriek.. :?

46B54B2F11.jpg


:]
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond dit opgehaald bijna nog een halve liter dus als het bevalt ben ik een aardig eind op weg.

E02AAF7821.jpg


De kapjes als eerste gezien ik die al helemaal geschuurd had. Even goed schoonmaken en ontvetten met thinner en dan komt er nog best wat vuil af.

2B55BB8832.jpg


Gewoon met de roller gezien ik het toch nog weer moet schuren alvorens het wordt gespoten. Het ene kapje heb ik tot korrel 240 geschuurd en de andere met 80. Gewoon om eens te kijken hoe goed de filler is. Het eerste resultaat ziet er in elk geval goed uit. Misschien dat die van 80 nog een keer moet maar ben niet ontevreden.

D5636C7495.jpg


DD3304CEBA.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een tip korrel 240 is goed 80 niet na verloop van tijd gaat de primer toch inzakken ondanks tot het 2 k is.
En als het alu is moet er een cf etsprimer op voor de hechting ook bij chroom.
Tips van de autospuiter.
 
Bedankt.. ga ik dan toch maar alles tot 240 schuren. En het is allemaal metaal, dus dat komt goed.
 
Afgelopen week was het lekker weer en al wat langer licht dus na het werk even lekker buiten de andere delen kunnen schuren.

029B4575CA.jpg




Vanavond het spul even voor de 2e keer in de filler / primer gezet.

A323A859A7.jpg

79521D2B76.jpg



Met uitzondering van het achterspatbord want dat wordt morgen opgehaald door mijn oomzegger om enkele gaten dicht te lassen. Heb al wel even het kontje :+ gereconstrueerd. Zoals al eerder aangegeven maak ik er vooreerst toch weer een duozitter van met een demontabele sissybar. Dit achterlicht is van een VT en staat wat beter dan het originele achterlicht welke wel erg omhoog komt na het verwijderen van diezelfde sissybar.

8879304D69.jpg
 
He aze ik zie dat je hier ook bent oja wie niet natuurlijk goed bezig hoor ben vandaag effe langs een motorzaak gereden voor advies over het knallen ze denken dat de choke kabel of men gasschuif blijft hangen dus kan hem weer een stukkie uit elkaar halen :r maarja jij bent ook weer lekker bezig :} :} ik heet op het intruder form ruudje vs700 maar ik het is een vs 750 :]
 
Laatst bewerkt:
Ja we zitten overal.. ;)

En als je choke blijft hangen dan moet je even onder je tank kijken. Daar zit een splitter van je choke kabel, waarschijnlijk is 1 van de 2 eruit geschoten waardoor die ene open blijft staan en dat kan idd ook aardig knallen. Anders toch synchroniseren.
 
Laatst bewerkt:
Ga vanmiddag effe kijken want in die motorzaak zei die monteur dat ik het eerst daar naar kan kijken en als hij dan loopt op 2 cilinders dan pas synchroneseren maar wat jij zegt kan je dat koppel stuk open maken om dat te zien of die los is geschoten of merk je dat gauw genoeg :?
 
Die splitter onder de tank ligt gewoon open, dat zie je zo bij het verwijderen van je tank.

Maar las op het IOCH forum dat je het knallen reeds hebt opgelost, wat was nu het probleem..??
 
Voordeel potgrond moet je wel uit de zak halen, zo heb je niks aan die 10% gratis _O-

Lekker bezig kerel zo te zien, stukje bij beetje kom je er wel.
 
Ja het mooie weer komt er weer aan en belangrijker het is avonds weer wat langer licht. Het zijn kleine stapjes en niet te vergelijken met jou projecten maar idd gewoon lekker bezig.

Je laatste creatie is trouwens :}

Maar dat wist je al dat dat toch meer mijn smaak is.. ;) :]
 
Ja het mooie weer komt er weer aan en belangrijker het is avonds weer wat langer licht. Het zijn kleine stapjes en niet te vergelijken met jou projecten maar idd gewoon lekker bezig.

Je laatste creatie is trouwens :}

Maar dat wist je al dat dat toch meer mijn smaak is.. ;) :]

Ach Aze het gaat er gewoon om dat je het leuk vind waar je mee bezig bent, "ieder zijn ding" zeg ik altijd. ( het is allemaal geen wedstrijd, puur passie en hobby, iedereen doet het op zijn manier)

Kan je geen ongelijk geven kerel, is ook veel meer mijn ding dan de 1500.

Maar ga gewoon rustig door met hetgeen je doet en ik weet zeker dat het helemaal goedkomt met je Vs, ik blijf het in ieder geval zeker volgen. :}
 
Maar ga gewoon rustig door met hetgeen je doet en ik weet zeker dat het helemaal goedkomt met je Vs, ik blijf het in ieder geval zeker volgen. :}

Komt goed.. *O* en thanks.. :Y

Enkele weken terug had mijn oomzegger het achterspatbord al opgehaald om even wat gaten voor me te dichten, gezien ik zelf niet kan lassen noch de apparatuur daarvoor bezit. Daar misschien toch maar eens verandering in brengen gezien ik na dit project iets wil gaan bouwen waarbij ik zelf een frame wil gaan (ver)maken. Maar goed terug naar het spatbord, zo ver had ik hem reeds klaar gemaakt om gelast te worden.

5ABAA107C8.jpg


EEFBB67760.jpg


Gisteren enkele foto’s van hem ontvangen hoe het spatbord er nu uit ziet.

AED1A8EC9D.jpg


60A83673D6.jpg


Zoals het nu staat krijg ik hem zaterdag retour en dan kan die ook in de filler / primer worden gezet. Als alles dan mee zit kan het eind deze maand naar de spuiter. Hoewel ik er ook over denk om dit zelf te gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Ben nou al nieuwsgierig naar je volgende project hahaha, tof man dat je misschien de stoute schoenen gaat aantrekken en je zal zien hoe geweldig het is om te doen.
En mocht je een struikelblok tegenkomen dan horen we het tzt wel.
 
He aze je bent weer lekker bezig hoor ziet er weer goed uit hoor :} :}
Thanks.. en ik ben wel content.. nog even en dan is alles klaar om weer met de opbouw te beginnen.


Ben nou al nieuwsgierig naar je volgende project hahaha,
Nou als dat in hetzelfde tempo gaat als dit project dan moet je nog even geduld hebben.. })

tof man dat je misschien de stoute schoenen gaat aantrekken en je zal zien hoe geweldig het is om te doen. En mocht je een struikelblok tegenkomen dan horen we het tzt wel.
Komt goed.. als ik vragen heb weet ik je te vinden.. O-)
 
Heb net met grote verbazing dit topic gelezen. Ik heb diep, diep respect voor wat je daar doet Aze, wat een schitterende opknapbeurt. En wat ga je grondig te werk. Prachtig. :}
 
Thanks.. :)

Bij alles wat ik doe heb ik zo iets van:

"nu ligt ie uit elkaar, straks kan ik er niet meer bij"

Dat voorkomt dat ik dingen afraffel. Maar goed al met al mag het allemaal wel wat sneller.. ik heb gewoon te veel hobby's.. aan het einde van mijn tijd heb ik een stukje dag over.. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan