Suzuki GSX-R 750 SRAD Slecht starten

CBR-600-RR

Rookie
5 mrt 2014
25
0
Aadorp
Hallo mede MF-ers.

Ik heb een Suzuki GSX-R 750 SRAD van 1997. Na het maken van een aantal kilometers ( bijvoorbeeld; 100 km ) zet ik de motor stil, en als ik hem dan weer wil starten, pakt hij heel moeilijk weer aan. Soms helemaal niet en moet ik hem "aanlopen". Dit gaat dan ook met moeite.

Iemand tips? :]
 
Ik heb zelf een Kawasaki ZX-6R ninja uit '95 en had exact hetzelfde probleem. Rondje rijden, tanken en dan bij het tankstation niet meer aan te krijgen. Blijkbaar had ik last van vapor lock. Wat bij mij helpt is om met een warme motor een kwart gast te geven en dan je startknop indrukken. Hij springt dan in één keer aan, zonder problemen. Nooit echt een oplossing gevonden maar met dit trucje is het ook niet echt een probleem meer.
 
Ik heb zelf een Kawasaki ZX-6R ninja uit '95 en had exact hetzelfde probleem. Rondje rijden, tanken en dan bij het tankstation niet meer aan te krijgen. Blijkbaar had ik last van vapor lock. Wat bij mij helpt is om met een warme motor een kwart gast te geven en dan je startknop indrukken. Hij springt dan in één keer aan, zonder problemen. Nooit echt een oplossing gevonden maar met dit trucje is het ook niet echt een probleem meer.

Gaan we proberen! :)

Dank je!
 
Ben zelf ook in het bezit van een SRAD uit 97 en had precies hetzelfde probleem. Na het vervangen van de accu is het weg. Blijkbaar had de oude accu net niet genoeg pit om hem weer aan het lopen te krijgen als hij echt warm was. Ondanks dat hij bij het doormeten nog normale waardes aangaf.

Misschien is dit bij jou ook het geval, zeker omdat dit heel bekend voorkomt.

Succes
 
Ben zelf ook in het bezit van een SRAD uit 97 en had precies hetzelfde probleem. Na het vervangen van de accu is het weg. Blijkbaar had de oude accu net niet genoeg pit om hem weer aan het lopen te krijgen als hij echt warm was. Ondanks dat hij bij het doormeten nog normale waardes aangaf.

Misschien is dit bij jou ook het geval, zeker omdat dit heel bekend voorkomt.

Succes

Bedankt voor de tip! Erg blij mee! Heb de motor met garantie gekocht dus ik kan er gelukkig op terug vallen :) bedankt nogmaals! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan