niet startende intruder

Thor-rider

Rookie
19 okt 2011
14
0
Kapelle
Het is alweer heel lang geleden dat ik hulp heb durven vragen, eigenlijk niet meer sinds mijn laatste projectje, de cb 750k. Deze is zelfs niet meer op de foto te zien, dus zo lang is het geleden.
Maar nu ben ik bezig met een suzuki intruder. Deze motor is verbouwt naar een eenzitter en afgelopen winter zijn de kappen van het blok eraf geweest, het chroom was erg slecht dus opnieuw matzwart gespoten met plastidip. Maar helaas, ik wilde hem vandaag aanslingeren, de starmotor ging rond maar aanslaan ho maar.
Wie o wie weet er raad?

Even de stand van zaken:

Bezine ja
Stroom (accu) ja vol
Startmotor gaat rond
Stopknop op stuur staat op run
Wat mis ik nog?
 
Het terugplaatsen zoals het oorspronkelijk was is een probleem, ik weet niet precies op welke tanden van het tandrad.
(Anders had ik dat wel gedaan en dan had ik zeer waarschijnlijk dit probleem niet gehad?)

En als het schakelvorken heet , ja dan heb ik die op de verkeerde positie gemonteerd denk ik
 
Ik denk dat de veer stknr. 29 in onderstaande link niet goed op zijn plaats zit.

In onderstaande foto de zelfde situatie alleen dan in een gsx1100F. Hier zie je de rode veer zitten. moet met de veerpootjes om de nok op de achterzijde van het tandgedeelte liggen.

1991 SUZUKI VS750GLPM (Intruder) - GEAR SHIFTING


full


grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de olie eruitnlaten lopen.
Aankomend weekend de koppelingskap van het blok halen.
En dan ben ik benieuwd wat ik zal aantreffen, en wat nog belangrijker is: is het op te lossen!?
Word vervolgt...
 
Dan moet niet aan de koppelingszijde zijn, maar aan de dynamo kant zijde om bij die vorken te komen, bij mijn 1400 tenminste, als die verkeerd staan, kan het zijn dat je 1 mist, maar dan moet je dat wel los hebben gehad.
 
Beetje spraakverwarring hier. Schakelvorken bevinden zich tussen de tandwielen van de versnellingsbak en worden verzet met behulp van de schakelwals. Het bedieningsmechanisme van de schakelwals staat op bovenstaande foto en bevindt zich doorgaans achter de koppelingskorf aan de tegenovergestelde zijde van het versnellingspookje. De as hiervan loopt door het blok naar de andere zijde. Verschuift deze as om enige reden, dan ligt de veer er doorgaans af.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Ik situatie is inderdaad zoals op de foto Cees, maar die veer is niet gespannen.
Er is dus veel speling.
Is het dan de bedoeling dat ik die veer achterop het tandblad "span".
Ik bedoel :rechts over links en links over rechts? En dan de as weer terugschuiven, zodat die veeruiteinden over het nokje in het blok gaan?
 
In de foto zie je dat de poten van de veer evenwijdig aan elkaar over de nok in het blok gespannen staan. Als je nu de as met tandheugel er inschuift valt de nok die achter op de tandheugel zit tussen de 2 veerpoten in. Als je schakelt (naar boven of beneden) zal de veer altijd de nok op de tandheugel weer terug brengen in de middenpositie.

grtz,

Cees
 
Jawel , ik heb hem weer!
Alles in elkaar gezet (met een goede aanwijzing van Cees! ) , olie erin en starten maar.
Even een half uurtje getoerd in de buurt om alles rustig te testen.
1, 2, 3, 4, 5 alles doet het.
Bedankt allemaal voor de adviezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan