Akrapovic einddemper monteren op R6 uit 2006

Sir_Rob

Rookie
20 jun 2010
7
0
Maastricht
Hallo mede-motorrijders,

Ik ben een gelukkige eigenaar van een Yamaha R6 uit 2006.
Nu wil ik de originele einddemper vervangen door een Akrapovic Hexagonal einddemper.

Maar op de originele demper zitten de 2 kabels van de smoorklep, waar laat ik deze??

En/of hoe moet ik deze doorverbinden dat de motor de klep openhoud?

Helaas vind ik nergens een duidelijke beschrijving, ook niet op dit forum!

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de originele einddemper van de R6??

Bedankt!
 
Je kunt die kabels gewoon in z'n geheel verwijderen als je de EXUP servo (dat ding achter je shock) maar aangesloten laat zitten. Als je ook die Servo wil verwijderen dan moet je de electronische aansluiting daarvan ook afdoppen met wat weerstanden doordat je ECU anders een signaal gaat missen en een "17" error op je display gaat tonen.

Zo'n weerstand kun je overigens bestellen bij bijv. Graves à ~ €70,- óf zelf in elkaar zetten voor ~ €1,- aan electronica welke je bij de lokale electronicaboer haalt.

217m86.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kunt die kabels gewoon in z'n geheel verwijderen als je de EXUP servo (dat ding achter je shock) maar aangesloten laat zitten. Als je ook die Servo wil verwijderen dan moet je de electronische aansluiting daarvan ook afdoppen met wat weerstanden doordat je ECU anders een signaal gaat missen en een "17" error op je display gaat tonen.

Of zelf in elkaar zetten voor ~ €1,- aan electronica welke je bij de lokale electronicaboer haalt.

ook voor 1 euro in elkaar gezet :-) werkt uitstekend *O* *O*

En werkt zelfs beter dan de 70 euro oplossing (die willen nog wel eens een error geven) -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan