Het Grote ONK Supermono topic deel 2

Allereerst welkom hier en leuke machine heb je joh.
De Challenge des Monos is denk ik kwa lowbudget aardig gelukt, beter als de ESA in ieder geval haha.


Ja zeker jammer dat hier nog weinig gepost word.
Tegenwoordig gaat alles via facebook he. :$
https://www.facebook.com/DutchSupermono?fref=ts
Ik hoop ook dat we juist in dit topic de boel tot leven houden, hier weten mensen ons ook te vinden denk ik.
Thx voor de ontvangst! *D

En bij deze roep ik alle leden van dit topic op om hier foto's te spammen (ook al staan ze al 10x in dit topic!) van hun mono'tje en honderduit te vertellen over hun plannen! }) :]
 
race klaar supermono aangeboden

bimota bb1 supermono omgebouwd door nolen tuning en pami duitsland om mee te doen met ONK Supermono kampioenschap.
in 2012 voor het laatst mee gedaan.

•onderblok gemodificeerd door PAMI(700cc)
•carillo drijfstang(licht en van titanium)
•70pk op achterwiel(80pk op krukas)
•speciale uitlaten typhoon inwendig(db killers los erbij)-speciale cylinderkop met grotere kleppen(nolen tuning)-speciale geslepen nokkenassen
•oliekoeler+olietank
•technoflex vering achter(preload instelling)
•voorvork binnenwerk technoflex aangepast
•race kuipwerk
•tank op de motor ipv onder het blok (brandveiligheid)
•veel reserve onderdelen

ik heb er ook een met kenteken.
zie de links:
Te koop: supermono circuitracer
Te koop: uitzonderlijke duits/italiaanse racemotor

mvg alex
ooh, dat is leuk speelgoed! Ik vind het very tempting.... O-)
 
Thx voor de ontvangst! *D

En bij deze roep ik alle leden van dit topic op om hier foto's te spammen (ook al staan ze al 10x in dit topic!) van hun mono'tje en honderduit te vertellen over hun plannen! }) :]
Ik zou eerdaags eens wat posten over de vorderingen.
Ben achter de schermen wel bezig aan de mono maar heb ook nog niets op me blog gepost.
Ik heb heel veel bouten geel/goud laten verzinken voor het blok en voor de fiets zelf. Verder ben ik druk met me blokje te reviseren. Foto's van het blok volgen nog maar word weer erg netjes.

Sneak preview. :)
full


(telefoon foto) -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerdaags eens wat posten over de vorderingen.
Ben achter de schermen wel bezig aan de mono maar heb ook nog niets op me blog gepost.
Ik heb heel veel bouten geel/goud laten verzinken voor het blok en voor de fiets zelf. Verder ben ik druk met me blokje te reviseren. Foto's van het blok volgen nog maar word weer erg netjes.

Sneak preview. :)
[afbeelding]

(telefoon foto) -O-
Dat wordt een leuk ding! :9
 
~
Jammer dat het zo stil is in dit topic. Het supermonoracen verdient veel meer aandacht!

Ik wou dit jaar meedoen aan de Challenge des Monos, maar de data vielen slecht -O- Daarom hou ik me bezig met 'races' in een ssp-klasse, zoals bij de Ladies Trophy :+

De FIM Europe Supermono Cup is voor mij een droom! Ik zou enorm graag meeracen, maar het lijkt me financieel niet haalbaar om een competitieve motor te maken. -O-


Avond,

Nou als je zo plat kan/durft kun je zo met ons in de ESA mono meerijden! Bij de ESA rijden kost niet veel meer dan in een nationaal kampioenschap. Snel hoeft je motor niet echt te zijn, er zijner bij ons bij de met 50 pk aan het achterwiel rondrijden!

Wim
 
Jammer dat het zo stil is in dit topic. Het supermonoracen verdient veel meer aandacht!

Ik wou dit jaar meedoen aan de Challenge des Monos, maar de data vielen slecht -O- Daarom hou ik me bezig met 'races' in een ssp-klasse, zoals bij de Ladies Trophy :+

De FIM Europe Supermono Cup is voor mij een droom! Ik zou enorm graag meeracen, maar het lijkt me financieel niet haalbaar om een competitieve motor te maken. -O-

Avond,

Nou als je zo plat kan/durft kun je zo met ons in de ESA mono meerijden! Bij de ESA rijden kost niet veel meer dan in een nationaal kampioenschap. Snel hoeft je motor niet echt te zijn, er zijner bij ons bij de met 50 pk aan het achterwiel rondrijden!

Wim
Ik heb er geen idee van hoeveel een nationaal kampioenschap kost.

Bovendien heb ik dit jaar geen tijd, en volgend jaar breng ik de zomer in het buitenland door. Ik zou dus ten vroegste in 2016 kunnen deelnemen.

Hoe rooskleurig is de toekomst van het monoracen? Denk je dat het zinvol is voor mij om hieraan te werken met het oog op deelname in 2016?
 
Ik heb er geen idee van hoeveel een nationaal kampioenschap kost.

Bovendien heb ik dit jaar geen tijd, en volgend jaar breng ik de zomer in het buitenland door. Ik zou dus ten vroegste in 2016 kunnen deelnemen.

Hoe rooskleurig is de toekomst van het monoracen? Denk je dat het zinvol is voor mij om hieraan te werken met het oog op deelname in 2016?

Hoi,

2014 is een slecht jaar voor de gehele motorsport! Doordat het slecht gaat met de sport in het algemeen heeft onze klasse het nog iets zwaarder. Dat heeft niets te maken met het aantal rijders internationaal. Wat je laatst zag met de Ducati Clubraces is een gevolg van jarenlang ge-emmer tussen bond en DCR! DCR besloot de stekker eruit te halen waarmee onze klasse ernstig gedupeerd werd. We hebben er alles aan gedaan om dat te voorkomen maar het ego van de DCR was te groot! Voor komende jaren hebben we het zelf in de hand, er moeten genoeg rijders zijn en dan regelen wij wel wedstrijden,

Wim
 
Das een antwoord naar men hart want was zwaar aan het twijfelen om de mono af te bouwen.

Is er geen mogelijkheid om in zolder de organiseren
 
Hoi,

2014 is een slecht jaar voor de gehele motorsport! Doordat het slecht gaat met de sport in het algemeen heeft onze klasse het nog iets zwaarder. Dat heeft niets te maken met het aantal rijders internationaal. Wat je laatst zag met de Ducati Clubraces is een gevolg van jarenlang ge-emmer tussen bond en DCR! DCR besloot de stekker eruit te halen waarmee onze klasse ernstig gedupeerd werd. We hebben er alles aan gedaan om dat te voorkomen maar het ego van de DCR was te groot! Voor komende jaren hebben we het zelf in de hand, er moeten genoeg rijders zijn en dan regelen wij wel wedstrijden,

Wim

Is niet helemaal zoals ik t begrepen heb, er kon nl gewoon gereden worden, maar niet voor punten. En tussen andere rijders in. Als je t vanuit de DCR bekijkt kunnen die t zelfde zeggen over t ego van Supermono rijders, na deze beslissing.

Wat betreft komende jaren zullen de kosten omlaag, moeten dan krijg je vanzelf weer rijders.
 
zo simpel ligt het niet. Denk is even wat verder door. We willen een echt kampioenschap, anders kan je beter wat trackdays met speciale mono sessies gaan organiseren en daar vind ik persoonlijk maar weinig aan. Gaat toch om racen en niet zomaar wat rijden.

Niveau moet ergens door bepaald worden en dan begint het nog maar bij voor punten (en dus een kampioenschap) rijden...

En als DCR iets zoals dit doet heeft dat veel effect op onze klasse, zeker als er nu wel een paar mono's gaan rijden en het weer overkomt als een hoopje leende terwijl er echt "supermono" op het tijdschema staat.

Beetje verder kijken dan de neus lang is zouden ze hier zeggen ;)

Ik rij (met een hoop andere mono's) komend weekend op Mettet, ook niet voor punten maar ten minste ook niet op assen waarmee we onze eigen klasse zouden ondermijnen!

Voor iemand hier op reageert misschien even nadenken dat als ik ook niet op assen ga rijden (waar reeds voor betaald en veel voor geregeld was) ondanks dat ik er al 2 jaar naar uitkijk om daar met mijn volledig zelfgebouwde mono rond te gaan het waarschijnlijk wel met een goede reden zal zijn en met vertrouwen in de mening van mensen die het kunnen weten!

Sorry, maar Zolder noem ik geen circuit.

mooi gestaafde mening...?!
 
Laatst bewerkt:
mooi gestaafde mening...?!
Een circuit hoort een plaats te zijn waar je zo snel als je wilt/kunt rijden, terwijl externe risico's minimaal zijn.

In Zolder staan er veel muurtjes en vangrails op verschrikkelijk slechte plaatsen of te dicht bij de baan. Ik wil die niet tegenkomen als ik van de baan ga.

Als ik dit vergelijk met de Slovakia Ring, een hele snelle baan waar je enórm veel ruimte hebt om 'veilig' te crashen, dan weet je wel waarom ik het ervoor heb om me meer dan 1000km te verplaatsen :Y

Zolder is een autocircuit, maar voor een motor is het niet oké.
 
sorry maar ben het daar echt niet mee eens hoor , kan mij geen bocht indenken op zolder waar ik er zo afgaan en direkt in de vangrail zou zitten

kzie dat je op mettet ook gereden hebt , awel das pas een gevaarlijk circuit de bocht voor recht stuk en de grindbak na recht stuk is veel te kort en daar zijn al doden gevallen in de eerste paar jaar dat het bestaat

en snel moet het niet altijd gaan he , ecuyers bv is heel technisch haal je juist wat snelheid op het rechte stuk en de rest is gewoon heel technisch ?
 
Een circuit hoort een plaats te zijn waar je zo snel als je wilt/kunt rijden, terwijl externe risico's minimaal zijn.

In Zolder staan er veel muurtjes en vangrails op verschrikkelijk slechte plaatsen of te dicht bij de baan. Ik wil die niet tegenkomen als ik van de baan ga.

Als ik dit vergelijk met de Slovakia Ring, een hele snelle baan waar je enórm veel ruimte hebt om 'veilig' te crashen, dan weet je wel waarom ik het ervoor heb om me meer dan 1000km te verplaatsen :Y

Zolder is een autocircuit, maar voor een motor is het niet oké.

Ah persoonlijke mening dus. Is je goed recht om niet op Zolder te rijden, omdat je daar niet op je gemak rijd venwege de gevaren die jij ziet. Ik persoonlijk vind banen met een muurtje of een vreemde hobbel juist wel een uitdaging en extra interssant. En op dit moment zie juist veel meer mensen die er zo over denken. Het straatracen bijv. (IRRC, IOM en Ireland) zijn nog nooit zo populair geweest als nu.
Maar als het nu stevig regent tijdens een circuit-dag rij je dan ook niet?

Assen geld in de regel ook als een erg veilig circuit, maar ook daar zijn dodelijke ongelukken, of ernstig blijvend letsel voor gevallen.
 
Ah persoonlijke mening dus. Is je goed recht om niet op Zolder te rijden, omdat je daar niet op je gemak rijd venwege de gevaren die jij ziet. Ik persoonlijk vind banen met een muurtje of een vreemde hobbel juist wel een uitdaging en extra interssant. En op dit moment zie juist veel meer mensen die er zo over denken. Het straatracen bijv. (IRRC, IOM en Ireland) zijn nog nooit zo populair geweest als nu.
Maar als het nu stevig regent tijdens een circuit-dag rij je dan ook niet?

Assen geld in de regel ook als een erg veilig circuit, maar ook daar zijn dodelijke ongelukken, of ernstig blijvend letsel voor gevallen.
Zo kan je het zien :Y

Ik zal idd ook nooit kiezen voor straatracen.

Regen is een factor waar niemand invloed op heeft. De plaatsing van een muurtje is wel een keuze van 1 of meerdere personen. En die personen zijn niet de rijders. Ik rijd dus wel als het regent, maar zoals iedereen zal ik dan ook een beetje trager gaan.

Je kan uiteraard niet voorkomen dat er ongelukken gebeuren, maar door een slechte lay-out van de 'randaccommodatie' heb je wel een heel grote negatieve invloed op de ernst van het lichamelijk leed.

@boosterke:
1. sinds de aanpassingen van de grindbakken op Mettet, heb ik geen weet van een dodelijk slachtoffer of ernstig letsel door slechte randaccommodaties. Ik wil hierbij wel toegeven dat ik de grindbak aan het eind van de rechte lijn te kort vind (Niet voor mij. Ik haal het eind van die grindbak toch nooit met mijn topsnelheid :+ )

2. Je argument 'Ecuyers' is niet ter zake. Wat heeft dit te maken met wat ik zeg over Zolder?

3. Er zijn al veel mensen op Zolder in de hekken beland. Heb de laatste zomer nog met iemand gesproken wiens vriend een jaartje heeft mogen revalideren omwille van zo'n 'akkefietje'.
 
Wegens stoppen/op laag pitje houden van de supermono, hebben we nog wat vaten olie over. Wij gebruikten ze in de supermono's. Stuur een pm als je interesse heb.

Shell Helix Ultra Racing 10W60, vat van 20 Liter.
Prijs is normaal 16,- per liter, mag weg voor 10,- per liter. Nieuw, niet opgemaakt dus!

groet!
 
Hoi,

2014 is een slecht jaar voor de gehele motorsport! Doordat het slecht gaat met de sport in het algemeen heeft onze klasse het nog iets zwaarder. Dat heeft niets te maken met het aantal rijders internationaal. Wat je laatst zag met de Ducati Clubraces is een gevolg van jarenlang ge-emmer tussen bond en DCR! DCR besloot de stekker eruit te halen waarmee onze klasse ernstig gedupeerd werd. We hebben er alles aan gedaan om dat te voorkomen maar het ego van de DCR was te groot! Voor komende jaren hebben we het zelf in de hand, er moeten genoeg rijders zijn en dan regelen wij wel wedstrijden,

Wim

Hallo monorijders

Ik vindt dat Wim in dit bericht toch wel heel erg de pet op heeft van KNMV wegrace commissielid. Mijn informatie vanuit de DCR en SMA is toch vooral dat de starre houding van de KNMV tot dit resultaat heeft geleid. Deze "bond" heeft de DCR gevraagd om in 2013 de Race of Champions te organiseren en liet de club voor het verlies opdraaien. Voor de openingsrace van 2014 was het een grote puinhoop, diverse clubs wilde niet weer voor een bodemloze KNMV put opdraaien. Waarom wil deze bond die van het ONK in 2014 een lachertje heeft gemaakt, niet op tijd inspelen op de moderne ontwikkelingen? Er zijn bij de CRT, ZAC en andere organisaties meer dan genoeg rijders. Alleen weet deze bond met zijn starre houding deze mensen niet naar zich toe te halen. Deze "bond" heeft wat betreft prijskaartjes al jaren hele slechte ideeën. Het prijsverschil tussen CRT en ZAC races en het ONK is enorm. De prijs van de A Licentie is totaal buiten proporties. Om nog maar te zwijgen over die belachelijk dure sportkeuring voor mensen boven de 40, die geen ruk voorstelt. Om nog maar te zwijgen over het prijsverschil in dag licentiekosten.

Als de "bond" voor een nationale amateur wegrace 28 afgevaardigden wil sturen die door de organisator betaald moeten worden, dan vraag ik me wel af wat deze 28 personen allemaal voor mij als deelnemer doen. Als je dan met 28 man aanwezig bent waarom was de keuring onder leiding van de KNMV dan elk jaar z'n puinhoop?

Er valt voor het organiseren van wegraces door de KNMV erg veel te verbeteren. Ik hoop dat de problemen met SMA en DCR als organisatoren eindelijk eens leidt tot het openen van de ogen binnen de wegrace commisie.
Er zal toch echt een samenwerkingsverband tussen de verschillende organisatoren moeten ontstaan, anders is het ONK binnenkort verledentijd.
Er ligt voor Wim en Evert een mooie taak om van deze puinhoop een gezond wegrace weekend te maken met nieuwe klassen waar veel deelnemers zich in kunnen terug vinden. En onthoudt dat niet het niveau maar het aantal deelnemers het succes van jullie taak zal bepalen, want die betalen gezamelijk de kosten die er gemaakt moeten worden voor een ONK raceweekend. Want we kunnen allemaal berekenen dat 400 deenemers op verschillende niveau's tegen een lagere prijs meer op leveren dan 45 deelnemers op europees niveau voor de hoofdprijs.

Groet remco
 
Laatst bewerkt:
helemaal mee eens Remco.
knmv doet alleen nog maar verzekeringen volgend jaar denk ik.
 
Je kan t ook van de positieve kant bekijken Remco: Er zit nu iemand in de KNMV race commissie met een absoluut mono-hart. :+
De mono's hebben er wel vaker slecht voor gestaan, en een paar jaar later moest je je weer kunnen kwalificeren, om met de race mee te kunnen doen. Dus wie weet gaat t weer de goede kant op. 8-)
 
Hallo monorijders

Ik vindt dat Wim in dit bericht toch wel heel erg de pet op heeft van KNMV wegrace commissielid. Mijn informatie vanuit de DCR en SMA is toch vooral dat de starre houding van de KNMV tot dit resultaat heeft geleid. Deze "bond" heeft de DCR gevraagd om in 2013 de Race of Champions te organiseren en liet de club voor het verlies opdraaien. Voor de openingsrace van 2014 was het een grote puinhoop, diverse clubs wilde niet weer voor een bodemloze KNMV put opdraaien. Waarom wil deze bond die van het ONK in 2014 een lachertje heeft gemaakt, niet op tijd inspelen op de moderne ontwikkelingen? Er zijn bij de CRT, ZAC en andere organisaties meer dan genoeg rijders. Alleen weet deze bond met zijn starre houding deze mensen niet naar zich toe te halen. Deze "bond" heeft wat betreft prijskaartjes al jaren hele slechte ideeën. Het prijsverschil tussen CRT en ZAC races en het ONK is enorm. De prijs van de A Licentie is totaal buiten proporties. Om nog maar te zwijgen over die belachelijk dure sportkeuring voor mensen boven de 40, die geen ruk voorstelt. Om nog maar te zwijgen over het prijsverschil in dag licentiekosten.

Als de "bond" voor een nationale amateur wegrace 28 afgevaardigden wil sturen die door de organisator betaald moeten worden, dan vraag ik me wel af wat deze 28 personen allemaal voor mij als deelnemer doen. Als je dan met 28 man aanwezig bent waarom was de keuring onder leiding van de KNMV dan elk jaar z'n puinhoop?

Er valt voor het organiseren van wegraces door de KNMV erg veel te verbeteren. Ik hoop dat de problemen met SMA en DCR als organisatoren eindelijk eens leidt tot het openen van de ogen binnen de wegrace commisie.
Er zal toch echt een samenwerkingsverband tussen de verschillende organisatoren moeten ontstaan, anders is het ONK binnenkort verledentijd.
Er ligt voor Wim en Evert een mooie taak om van deze puinhoop een gezond wegrace weekend te maken met nieuwe klassen waar veel deelnemers zich in kunnen terug vinden. En onthoudt dat niet het niveau maar het aantal deelnemers het succes van jullie taak zal bepalen, want die betalen gezamelijk de kosten die er gemaakt moeten worden voor een ONK raceweekend. Want we kunnen allemaal berekenen dat 400 deenemers op verschillende niveau's tegen een lagere prijs meer op leveren dan 45 deelnemers op europees niveau voor de hoofdprijs.

Groet remco

Volgens mij snap je het niet helemaal Remco :X , men is uit op de professionalisering van de motorsport *O*

Voor de breedtesport moet je elders je heil zoeken :]

Zo'n 10 jaar geleden had men een mooi plan bij de KNMV en consorten en dat heeft ons veel goeds gebracht zodat de ONK nu 10 jaar later in 2014 weer juichend en bruisend van start gaat met volle startvelden :N


In 2005 schreef ik onderstaande (veel te lange) verhaal op Supermonopuntorg en Racesportpuntnl naar aanleiding van de rare strapatsen van de KNMV en het toch wel heel begrotelijk geworden ONK en de mijns inziens daardoor slinkende startvelden:

Toen ik in 1991 in de Sound of Singles begon, bedroeg het inschrijfgeld HFL 60,-- (€ 27,--) per wedstrijd. Samen met je lidmaatschap van de KNMV en racelicentie bedroegen de “vaste racekosten” per seizoen van (laten we een rond aantal nemen) 10 evenementen nog geen HFL 1000 (€ 450,--). In die tijd was ik kantoorklerk en verdiende rond de HFL 2000,-- (ruim € 900,--) netto per maand. Derhalve was ik in 1991 aan “vaste jaarlijkse racelasten” een half maandsalaris kwijt, dus los van de buiten het kader van dit verhaal vallende bijkomende variabele kosten voor brandstof, banden, preparatie, valpartijen, enz.

Dit seizoen
(2005 dus) bedragen de vaste racelasten: € 150,-- (exclusief circuittoeslag?!) per evenement, uitgaande van het genereuze aanbod je te mogen verbinden aan de gehele cyclus. Plus licentie en lidmaatschap kom je voor een seizoen van 10 wedstrijden (voor de mono staan 7 races dit seizoen gepland, maar het gaat om het voorbeeld) een vaste kostenpost van ruim € 1.800,-- opleveren, ongeveer mijn huidige netto maandsalaris.
Ik ben inmiddels op de maatschappelijke ladder geklommen van kantoorklerk naar leraar en mijn inkomsten zijn vergeleken met 1991 verdubbeld, de “vaste racelasten” (bij gelijk aantal evenementen) zijn inmiddels verviervoudigd!
Kort door de bocht: een verdubbeling van salaris, halvering van de koopkracht.

Ander verhaal:

Zo'n vijf jaar terug
(1999/2000 dus) kon ik door een steeds vollere agenda bij de rijschool waar ik toen werkzaam was, steeds minder tijd vrij maken voor de raceweekenden (motorrijles is erg populair op vrijdagavond en zaterdag, slechte dagen om vrijaf te willen bij je werkgever derhalve). Om de lieve vrede te bewaren heb ik mijn deelname moeten beperken tot een paar evenementen per jaar. Omdat ik graag op stratencircuits rij, heb ik alle wedstrijden op Assen overgeslagen en me beperkt tot de wedstrijden in Hengelo, Eemshaven, Oss, Raalte en Tolbert. Aangezien op stratencircuits de opkomst toch al minder is dan op Assen, kon ik met mijn deelname nog een beetje als veldvulling rondhobbelen en nog punten scoren ook!

Zou ik nu, na twee jaar inactief te zijn geweest , dit jaar voor dezelfde strategie kiezen, word ik meteen fijn beloond met een toeslag van € 25,-- per inschrijving.
Het ranzige idee om alleen voor de punten te mogen strijden bij inschrijving voor de gehele cyclus is gelukkig wel gesneefd.

Inschrijfkorting voor de gehele cyclus is uit marketingtechnisch oogpunt nog wel een acceptabele strategie, € 25,-- extra inschrijfgeld bedingen per losse inschrijving is echter een sanctie ten bedrage van bijna het totale inschrijfgeld van nog geen 15 jaar terug, wil je aan de poort inschrijven, komt daar nog even € 75,-- bovenop!
In 1991 betaalden we (omgerekend) € 27,-- all in aan de poort per raceklasse per evenement. In 2005 wordt dat dan € 150,-- + € 25,-- per losse inschrijving + € 75,-- aan de poort maakt € 250,-- per klasse per evenement. Dat is een toename van 826 % (achthonderdzesentwintig procent) in 14 jaar.

Door stijgende kosten van gesloten video circuits, milieukosten, ambulances met personeel, verzekeringen, huur, enz, enz. is door de jaren heen het inschrijfgeld stapsgewijs omhoog gegaan. Het invoeren van de ONK status bracht voor de organisatoren een extra kostenpost van hfl 1500,-- (€ 682,--) prijzengeld per ONK raceklasse met zich mee, logisch dat na het invoeren van het ONK systeem het inschrijfgeld een extra stijging onderging.

Om alle rijders indirect mee te laten betalen aan de media en pr-zaken wordt nu (2005) het prijzengeld afgeschaft. Het vrijgekomen bedrag komt ten goede van een mediapot en van daaruit zou bijvoorbeeld een deel van de televisie–uitzendingen betaald kunnen worden. Er worden dit jaar 55 tot 60 voor het ONK meetellende races gereden. Dit is dus een pr / media potje van € 37.500,-- tot € 40.000,-- . Dit betekent dat we als supermonoklasse globaal € 5.000,-- meebetalen aan o.a tv coverage van de supersport 600.
Delen we dan ook in de revenuen als er een enorme verkoop van reclameblokken rond dat programma loskomt? (Nee, natuurlijk niet, dat is dan vette winst voor die commerciële televisie onderneming of de productiemaatschappij van Corné Klijn)

Moeten we niet eens gaan denken wat de gevolgen zijn voor de breedtesport zoals dat zo mooi heet. De huidige subtoppers worden vanzelf de rode lantarendragers. Is men gelijk van al die sloebers af die op het ogenblik het imago van de motorsport vertroebelen.

Overstappen naar de CUP races dan maar? Hoor ik niet altijd even goede verhalen over, vinden voornamelijk plaats op Assen en ook daar zijn de kosten behoorlijk te noemen (€ 115,--), en ik kan mijn mono’s bij het grof vuil zetten.

Racen mag best wat kosten, maar zoals het nu gaat, dreigt de motorsport een elitesport voor rijkeluiszoontjes te worden of een leuk witwas-project voor zwart geld. Voor een gemiddelde loonslaaf valt het in ieder geval bijna niet meer te behappen.



Op dat verhaal reageerde die kale tv neet als volgt: "Het zou slim zijn om te stoppen met discussies over de geweldige pogingen de wegracesport te promoten en op een hoger plan te krijgen...."

Hoger plan...., ik denk nog steeds dat je het ONK op een breder plan moet krijgen.

Dit staat allemaal los van de toe te juichen kweekvijvers van jong talent als Moriwaki 250 cup en Yamaha 125 cup.
Een beetje talent uit zo'n jeugdcup slaat het hele ONK gebeuren over en rijdt internationaal voordat een gemiddelde ONK coureur met de ogen kan knipperen.

Mvg,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan