kawasaki z800

quote:
thommie08 schreef op 09 maart 2014 @ 19:45:
quote:
thommie08 schreef op 09 maart 2014 @ 11:58:
Iemand hoer ervaring met het verwijderen van de db killer in de akrapovic uitlaat? Ben best wel benieuwd of het een beetje klinkt onder de z800 zonder die demper.

die gebruik ik niet eens haha is nog nieuw klinkt wel lekker en niet te extreem





Dus jij hebt gem gelijk bij nieuw aanschaf eruit laten halen bij je dealer? Weet je of het legaal is qua decibels?

bij de dealer?? is maar 1 boutje en idd het hoort niet maar het valt echt wel mee qua kabaal probeer het maar








Ja dat weet ik zag het ookal op youtube alleen dat die soms nog best vast kan zitten. Alleen met mijn onhandige klauwen is dat ding zo krom als die eruit komt, dat wanneer ik hem er weer in wil voor welke reden dan ook het niet meer gaat hahaha.
 
quote:
thommie08 schreef op 09 maart 2014 @ 19:45:
quote:
thommie08 schreef op 09 maart 2014 @ 11:58:
Iemand hoer ervaring met het verwijderen van de db killer in de akrapovic uitlaat? Ben best wel benieuwd of het een beetje klinkt onder de z800 zonder die demper.

die gebruik ik niet eens haha is nog nieuw klinkt wel lekker en niet te extreem





Dus jij hebt gem gelijk bij nieuw aanschaf eruit laten halen bij je dealer? Weet je of het legaal is qua decibels?

bij de dealer?? is maar 1 boutje en idd het hoort niet maar het valt echt wel mee qua kabaal probeer het maar








Ja dat weet ik zag het ookal op youtube alleen dat die soms nog best vast kan zitten. Alleen met mijn onhandige klauwen is dat ding zo krom als die eruit komt, dat wanneer ik hem er weer in wil voor welke reden dan ook het niet meer gaat hahaha.
haha valt allemaal wel mee je kunt er een inbus indoen maar ook een dopje 8 zo uit mijn hoofd gezegd (is al half jaar geleden) *O*
 
Ik heb hem zelfs gekregen zonder de demper! (zat los bij de doos met onderdelen die ik erbij kreeg)
Waarschijnlijk zat er zo'n label aan met "remove before flight" _O-

Om kort te zijn, afgelopen Zondag nog even geprobeerd hoe dat ook alweer klinkt (na de winter) en ik ben er nog steeds dik en dik tevreden mee!

Had test gereden bij de dealer MET een demper, dan hoor je alleen de versnellingsbak :(
Toen ik hem haalde was ik blij verrast bij het starten! *O*
 
Vannacht ingebroken in de garage, motor hebben ze laten staan gelukkig :} ... maar je snapt nu wel dat die een ander onderkomen gaat krijgen, toch een beetje huiverig dat ze daar misschien nog voor terug gaan komen
 
Vannacht ingebroken in de garage, motor hebben ze laten staan gelukkig :} ... maar je snapt nu wel dat die een ander onderkomen gaat krijgen, toch een beetje huiverig dat ze daar misschien nog voor terug gaan komen


Of een heeeeeele grote pitbull ernaast :Y

(mijn vrouw kan je ook voor weinig krijgen, die gromt ook hard….) :X
 
Vannacht ingebroken in de garage, motor hebben ze laten staan gelukkig :} ... maar je snapt nu wel dat die een ander onderkomen gaat krijgen, toch een beetje huiverig dat ze daar misschien nog voor terug gaan komen
Dat is zwaar kut.
tuig moet met de poten van andermans spullen afblijven.
Ik denk dat het lastig word om nog een oog dicht te doen.
succes met de verhuizing van je motor.
 
En als je nog wat meer op wilt vallen op je Z800. 8-)

full
 
Weet 1 van jullie misschien hoe de e-version begrenst is naar 35kw. Ik weet dat het alleen om een beugeltje gaat maar niet hoe of waar.

En zit te twijfelen over een radiator cover hoe denken jullie hier over?

Gelukkig met dit lekker weer nog even op de kawa kunnen stappen. Was heerlijk ondanks even de regen buien tussen door, maar dat houd me niet tegen.
 
Ik heb niet te maken met de 35 Kw dus ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Is het niet gewoon een beugeltje die de gashandle tegenhoud? ;)

Ik heb wel begrepen (toen ik uit nieuwsgierigheid de vraag stelde) dat de 35 Kw versie niet om te bouwen is naar de " normale" versie zoals bijv. ikzelf rijd.

Het schijnt een dusdanig ingewikkeld proces te zijn, en vooral ook kostbaar, dat het niet aan te raden is.

Maar, zoals altijd, tussen wat er kan en gezegd wordt, daar zit wel eens wat speling tussen zeg maar. :Y
 
Ja hij is wel weer makkelijk over te zetten naar 70kw had ik begrepen. Kosten hiervoor + nieuw kentekenbewijs +/-€200,-. Alleen dan heb je de 70kw versie en niet de 76kw? van de normaal z800. Maar goed het verschil van die 6kw zal menig mens niet missen tenzij je misschien circuit gaat rijden.

Vroeg me alleen af hoe ze begrenst zijn.
 
Wat gebeurt er eigenlijk als je hem terugzet zonder nieuw kentekenbewijs.
Wordt hierop gecontroleerd?
 
Denk dat ze dan je fiets mee moeten nemen en op de testbank zetten, maar dat zullen ze waarschijnlijk eerder doen m.b.t. Verzekerings werk na een ongeluk etc. Maar zou het verder ook niet weten hoe ze hierop controleren.

Ik kom er via het internet ook nog steeds niet achter hoe die z800e naar 35kw begrenst is. Ben ik ook wel erg benieuwd naar.
 
toen ik voor de eerste beurt bij de dealer was heb ik daar naar gevraagd, puur uit nieuwsgierigheid.
Geen details gehoord helaas, maar het lijkt niet simpel te zijn. :N

Nogmaals van horen vertellen dan hoor, ik ben niet de expert hier. Heb gelukkig geen last van de Kw regels. :Y

Zaterdag ga ik in ieder geval wel lekker naar buiten met de Z aangezien ze mooi weer beloven, en de ijsboer in Wassenaar is tweede geworden bij de kampioenschappen, dus moeten we wel proeven waarom dat is! toch? :]

Zondag eerst naar de Oosterschelde, een duikje maken met Happie de zeehond, daarna naar Brussel, dus geen tijd om te toeren... :N

Nou ja het blijft de hele volgende week mooi, meer mensen die gaan toeren??
En zo ja, waar gaan jullie zoal toeren?
 
Denk dat ze dan je fiets mee moeten nemen en op de testbank zetten, maar dat zullen ze waarschijnlijk eerder doen m.b.t. Verzekerings werk na een ongeluk etc. Maar zou het verder ook niet weten hoe ze hierop controleren.

Ik kom er via het internet ook nog steeds niet achter hoe die z800e naar 35kw begrenst is. Ben ik ook wel erg benieuwd naar.

Inmiddels al gevonden? Voor zo ver ik weet een jumperkabeltje bij de ecu en een soort plaatje bij de inlaat die we voor zorgt dat de gashendel niet ver open kan. De uitslag is echt minimaal, maar wel goed controleerbaar over dat kleine stukje. Heel tof ding voor A2.
 
quote:
thommie08 schreef op 27 maart 2014 @ 19:08:
Denk dat ze dan je fiets mee moeten nemen en op de testbank zetten, maar dat zullen ze waarschijnlijk eerder doen m.b.t. Verzekerings werk na een ongeluk etc. Maar zou het verder ook niet weten hoe ze hierop controleren.

Ik kom er via het internet ook nog steeds niet achter hoe die z800e naar 35kw begrenst is. Ben ik ook wel erg benieuwd naar.


Inmiddels al gevonden? Voor zo ver ik weet een jumperkabeltje bij de ecu en een soort plaatje bij de inlaat die we voor zorgt dat de gashendel niet ver open kan. De uitslag is echt minimaal, maar wel goed controleerbaar over dat kleine stukje. Heel tof ding voor A2.




Ja zoiets vertelde me dealer ook over een plaatje in gaskleppenhuis of iets dergelijks.
De hendel kan inderdaad niet helemaal open, maar is zeler nog een zeer krachtige motor.

Heb er inmiddels al 1000km op zitten en zelfs de top os voor zo'n motor nog aardig hoog. Ik heb tot nu toe de 184km/h geklokt en kon nog door en dat voor de 35kw. (En nee geen heuvel af of zoiets)
Zal wel niet veel harder gaan maar toch heb ik dat niet nodig in dit land.

Ik ben er helemaal tevreden mee. Wel benieuwd naar hoe die rijd onbegrenst maar daar kom ik helaas pas achter na 2 jaar.
 
Oh ik dacht dat je 'm nog moest kopen. :)
Heb er ook al wat dagen mee gereden, plaatje in gaskleppenhuis en dat van de jumperkabel op de ECU.. kost ongeveer half uurtje werk om 'm op 70kW te zetten. Maar inderdaad, met 35kW nog steeds een beest van een machine, want onderin heb je behoorlijk wat koppel van het originele vermogen. Op YouTube staat de top op 180-190km/u voor de 35kW versie (heel slecht beeldmateriaal, volgens mij hield iemand de camera vast die achterop zat?), ik heb bij 170km/u het gas losgelaten, maar had wel door dat ie nog een stukje harder wilde. Wat dat betreft is 35kW echt wel zat als je niet je rijbewijs kwijt wilt raken, op het circuit is het wat anders.

Met 70kW trekt ie een stuk harder, daar waar het feest bij de Z800e eigenlijk hoort te beginnen, daar grijpt de begrenzing in. Je kan wel doortrekken tot 12k, maar er gebeurd volgens mij weinig extra meer na 6000 toeren. Vol vermogen ga je er zeker nog wel even van genieten hoor, als je deze motor koopt kan je er behoorlijk wat jaartjes op sturen voor je 'm zat bent. Dat je 13kW mist tov de normale Z800, ach.. in Nederland wat mij betreft niet boeiend, op het circuit wel. Al vind ik 'm rijklaar behoorlijk zwaar qua gewicht. Al met al hebben A2-rijders helemaal niets te klagen over de Z800e, genoeg pit.
 
Het is wel stil hier?

Heb net de z800 besteld met Performance kitje erbij volgende week kan k
hem als gut is ophalen *D *D

Nog leuke mods voor de 800 ?
hebben jullie valblokken eronder?
 
Iedereen is aan het rijden joh. Die Performance Kit is bijna verplichte kost, zonder ziet ie er echt kaal uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan