Suzuki GS750 loopt slecht bij warme motor

rvw2000

Rookie
15 mei 2011
9
0
Breda
Ik ben in bezit van een suzuki gs750 uit 1979.
Deze loopt en start prima bij een koude motor, dus een blokje om is geen probleem.
Echter bij langere afstanden, dus wanneer de motor warmer wordt, loopt hij ineens slecht (alsof hij op 3 cilinders loopt) en is niet meer vooruit te branden. Na afkoelen rijdt hij weer prima.

Waar moet ik zoeken?

Op internet uiteraard al wel gezocht, daar vond ik iets over een choke die blijft hangen.
Dus dit ga ik nog even controleren.

Hoor het graag!

Groet Ron
 
Hij bedoelt waarschijnlijk wat hij al uitkan sluiten als oorzaak van het probleem.
Als de motor koud is loopt ie goed, dus een onderdeel zet uit bij warme motor, waardoor hij slechter loopt.
Wat kan uitzetten bij warmte?
Kabels die warm worden en slechter contact maken. Aansluitingen bobines, bougies, rubbers tussen carbs en cilinder.
Luchtstroom carbs verandert (iets) door warmte, enz,......
 
Al vast dank voor jullie reacties.
Ik heb nog een tip gekregen en ben benieuwd of jullie dit herkennen.
De tip die ik kreeg is dat de bougies misschien een te lage hitte graad hebben, maar ik heb de juiste ngk gemonteerd

Zegt jullie dit iets?
 
Al vast dank voor jullie reacties.
Ik heb nog een tip gekregen en ben benieuwd of jullie dit herkennen.
De tip die ik kreeg is dat de bougies misschien een te lage hitte graad hebben, maar ik heb de juiste ngk gemonteerd

Zegt jullie dit iets?
Is de klacht ontstaan na het vervangen van de bougies?
Als er de bougies in zitten die in de motor horen mag dat het probleem niet zijn.
Neem eens een losse bougie mee en test zodra de klacht optreed of in alle bougiedoppen die bougie goed vonkt.
De opnemers bij de krukas zijn verdacht, maar dan zou hij op 2 cilinders uitvallen 1-4 of 2-3
 
Terug
Bovenaan Onderaan