uitlaat gsx650f maakt weinig geluid

pascaline

MF'er
31 mrt 2014
64
0
St. Willebrord
Hoi hoi,

Zaterdag ga ik mijn nieuwe motor halen: GSX650F uit 2009. Ik had een ZZR600 met een sportuitlaat en ik moet zeggen dat toen ik het geluid hoorde van de Suzuki - dacht ik ==> nou echt niet!! Moet wel geluid uitkomen hoor!
Maaaaar..... ik wil geen 400 euros uitgeven;

Hebben jullie tips voor me om toch een leuke geluid te krijgen met deze uitlaat?

full
 
Marktplaats of vergelijkbare sites in de gaten houden voor een 2dehands "sportdemper".

Misschien weet iemand of een demper van een gsx-r ook past ?? (ik weet het niet) Daar rijden er nogal wat behoorlijk meer van rond, dan heb je wat meer mogelijkheden met zoeken.
(of misschien van een bandit ?)


Je zou ook de bestaande demper aan kunnen passen, maar ik vermoed dat jij daar zelf niet aan moet gaan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Er valt weinig aan te passen aan een originele pijp, want dit is vaak een reflectiedemper.

Sommigen maken hem open en halen hem leeg, of korten hem in, of boren er idd gaten in.

Het geluid wordt zo nooit echt heel fraai, maar het is wel het goedkoopst als je meer geluid wil maar er geen geld voor over hebt.
 
Maar hoe doe jullie dat? gaatjes boren? waar? welke deel van je uitlaat?
Kan een motorzaak dat doen?

Ja jongens weet ik veel!

Je gaat toch geen gaten zitten boren in een uitlaat van een relatief jonge motor? :?
Hij gaat een stuk sneller roesten, op die boorgaten.

In 'mijn tijd' (begin jaren '90) weet ik van verschillende mensen die dat gedaan hebben. Maar toen reden we allemaal op oude gebakjes en waren de sportdempers niet zo dik gezaaid als tegenwoordig.

De meesten deden dat dan niet in de demper zelf, maar in de bochten er naar toe, liefst beetje van onder, uit het zicht.
Als de motor dan werd verkocht en een koper zag het toevallig, dan werden dit 'afwateringsgaten' genoemd _O- _O-


ik denk dat een motorzaak je voor gek verklaart..


Zoals gezegd kijk voor een 2de-hands sportdempertje. Misschien kun je je origineel ook wel verkopen, alstie nog fatsoenlijk is, verdien je weer wat terug.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan