GPS Tracker - waardeloos of nuttig??

KBerk

Rookie
17 mrt 2014
4
0
Utrecht
Doordat een vriend van mij is bestolen van zijn motor, ben ik aan het zoeken naar een GPS-Tracker.

Wat zijn jullie ervaringen en welk type raden jullie mij aan om te gebruiken?
 
Hoe kun je nou beweren dat zo'n ding waardeloos is als er meerdere mensen zijn die met zo'n ding hun motor teruggevonden hebben?

Het is alleen nuttig als de dief een amateur is, dat wel. Elke profi heeft een gps jammer.
De meeste motoren worden door profi's gejat, maar lang niet allemaal.
Genoeg gelegenheidsdieven hier in NL.
 
Allereerst:
Welkom op het forum :)

Ik vind hem nuttig.
Heb hem namelijk nog niet 1x nodig gehad!

Zonder gekheid:
Als je een GOEDE GPS tracker neemt, die SCM goedgekeurd is, dan heeft hij ook een optie tegen GPS GSM jammers.

De goedkope hebben dat niet.
Mocht je een goedkope nemen, waar ik toch ook best wel voorstander van ben, dan kan ik je met een gerust hart zeggen dat de meeste motorjatters geen profs zijn maar gelegenheids jatters.
Die hebben geen GSM jammer bij zich als ze gaan joyrijden of in een schuurtje zetten om onderdelen te strippen voor marktplaats.

Let op!
Het gaat helemaal niet om GPS jammers, maar om GSM jammers.
Een beetje tracker, ook de goedkope slaan hun laatst bekende positie op in het geheugen.
Die kun je opvragen doormiddel van een SMS naar de tracker te sturen.
Dus ook al zou je GPS ge-jammed wezen, dan nog kun je de laatst bekende locatie opvragen.
Pas als het GSM signaal ge-jammed is kan hij niks meer versturen.

De SCM goedgekeurde gaan dan over op audiosignaal doormiddel van de claxon.

Die van mij (goedkoop / hongkong) heeft een vibratie sensor voor schudden (indien ingesteld)
Bewegingssensor: zodra hij merkt dat hij verplaatst word ontwaakt hij uit slaapmodus (indien ingesteld)
Accu failure: bij loskoppelen accu stuurt hij onmiddellijk een SMS
Engine cut-off functie

Hij heeft er nog wel meer, maar dit vind ik toch wel de belangrijkste.

Maar een tracker zegt niet alles, hij moet goed weg gewerkt zijn, en toch signaal hebben.
En tegenwoordig sta ik nergens meer van te kijken hoor.
Ze jatten hem om 2 uur snachts, en om 4 uur snachts issie kaal gestript en de tracker die dan gevonden is is onklaar gemaakt.
In een gunstig geval ga jij 4 uur later proberen hem op te sporen :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan