Stuurproblemen honda cbr 1000f uit 1996

Joost Frolich

Die hard MF'er
30 jan 2011
379
4
Waddinxveen
Beste MFers,

Het volgende, heb afgelopen jaar niet echt veel gereden, maar als ik reed was dit met veel plezier.

Dit jaar met goede moed in de koude ochtenden op de DD naar het werk, had nooit geen problemen met sturen van mijn Honda, nu echter viel de motor met een rechter bocht werkelijk bijna om, stuur heeft de neiging om door te slaan en met een linker bocht is dit niet zo, echter hij stuurt in het algemeen niet zoals deze dat vorig jaar deed.

Banden zijn van Michelin, de pilot road 2, nu zijn ze denk ik wel aan vervanging toe, niet echt op maar ik vermoed dat de leeftijd een rol gaat spelen, maar profiel is zeker nog bruikbaar.
Afgelopen winter alles goed nagekeken en alles draait als nieuw, remmen zijn OK en ook ketting is in orde, heb geen flauw idee waar het rare stuurgedrag vandaan komt.

Tijdens een langzame bocht dondert ie ook echt bijna om.

Wie heeft er enig idee waar ik zou moeten kijken om van dit probleem af te komen.

Mvg,

Joost
 
Heb inmiddels alles nagekeken en de balhoofdlagering is goed en ook de wiellagers zijn in orde, geen enkele speling op voorvork of achterbrug, blijft dus alleen nog de banden over en deze worden dan ook binnenkort vervangen, heb de andere velgen even nagekeken en ook deze wiellagers zijn in orde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan