ZZR 600 lekt benzine!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascaline

MF'er
31 mrt 2014
64
0
St. Willebrord
Hallo Allemaal,
Heb 3 weken geleden eenKawazaki zzr600 uit 1993 gekocht en vraag me af of een goed koop was!

Motor heeft net een beurt gehad: carburateurs schoongenaakt, bougies zijn vervangen, tankslang vervangen, achterrem vervangen, ketting en tandwiel vervangen enz...
Dus een heeeel grote beurt gehad.

Dinsdagavond terug gehad. Even een stukje gereden prima!
Vanochtend wou ik de motor pakken en ja hoor ze lekt benzine! En niet een beetje!! Jij ziet gewoon de benzine druppelen!

wat kan dit zijn? Heeft iemand ook zoiest mee gemaakt?

Ben natuurlijk woest en zeer teleurgesteld! :(


full
 
zeker bij een zzr600

Dat is waar, de reserve tank ligt hier al klaar *O*

De motor op de foto is jou motor? 1993 kwam zowel het D als het E model uit. D heeft geen brandstofpomp, het E model wel.

Gezien jou moeilijke starten vermoed ik eerder dat de vlotternaald niet afsluit waardoor hij gaat lekken. Want ik heb met mijn ZZR al twee keer lekkende brandstof gehad maar nog nooit dat ik er tijdens het rijden verder iets van merkte. Eerste keer was verroeste tank welke langs de lasnaad begon te lekken. Twee keer was wat heftiger toen was er een sneetje (snap nog steeds niet hoe) in de brandstof leiding gekomen en het spoot er uit.
 
Hoi hoi, ok ok ik ben een vrouw heb geen baal verstand van motor en ik ben nog francaise hahaha
Dus ik kan me voorstellen dat jullie me niet helemaal volgen:-(

Motor op de foto is idd die van me Freakie_1 en heb bij een particulier gekocht en niet bij hem.
Maar de benzine lekkage is gekomen na die beurt!

hoe kan ik zien (hoe kunnen ze zien) of mijn tank is verroest en wat moet ik er aan doen dan?

Heb net gekeken en ik zie druppels bij één van de vier carbutateurs.
 
Ben natuurlijk woest en zeer teleurgesteld! :(


[afbeelding]

Lekker woest zijn *O*

Maar t helpt helemaal niets.

Benzine die ergens lekt is zelden echt een moeilijk/kostbaar probleem.
Zeker niet vergeleken met wat er allemaal al aan de motor is gedaan.

Zorg nou eerst eens dat er iemand naar de motor kijkt die er verstand van heeft want met wat je zelf allemaal roept komen we echt niet verder.
Eerst achterhalen waar precies de benzine vandaan lekt. Maak er anders een foto van, dan kunnen de mensen hier ook wellicht wat meer zeggen.

Afhankelijk van waar hij lekt ben je met een paar euro misschien al wel klaar.
 
Heb gisteren toch besloten om een andere motor te kopen!
Ik vertrouwde die ZZR niet meer en tja ze was idd 22 jaar oud.
Zaterdag ga ik een Suzuki GSX 650 F halen uit 2009 met 23000kms!!
Hehe kan ik dan eindelijk toeren!
 
ja heb de ZZR ingeruild.

maar ik vind het geluid van de Suzuki helemaal niets!! ;(
Op mijn ZZR ik had een sportuitlaat
Ben dus nu op zoek naar tips hoe kan ik een mooie harder geluid kan hebben uit een originele uitlaat :?
full
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het met de ZZR niets geworden is, maar als het gevoel niet goed kan je beter afscheid nemen...

Meer geluid uit een uitlaat is niet mijn ding, maar als je dat wilt wilt, kan je er gaatjes in boren. waarschijnlijk moeten de carburateurs dan wel opnieuw afgesteld worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan