Motor houdt in boven de 80km/u

peter4871

Rookie
2 apr 2013
21
0
Goedemiddag,

Ik heb de volgende vraag,
Ik heb hier een Kawasaki gpx 600 r ninja uit 94 staan.
Deze heb ik niet lang geleden gekocht en hij had wat problemen met het lopen.
Hij starte niet goed, en bleef ook niet lekker lopen.

Nu heb ik zelf de accu vervangen en dat hielp al heel wat.
Daarna hem naar Motoport gebracht en daar hebben ze het volgende gedaan:
Carburatie gereinigd
Carburatie Gesynchroniseerd
CO Gesteld
Bougies vervangen
Bougiedoppen vervangen
Luchtfilter Vervangen
Brandstoffilter Gereinigd
Ketting Gespannen en Gesmeerd.
Al met al was het een leuk bedrag maar hij liep weer.
Dit was een week gereden, daarna alleen er mee naar huis gereden aangezien het nog geen lente weer was.

Vandaag de op uit en best wat afgereden. bij gas geven trok hij mooi weg en voor je het weet zat je al weer ver voorbij het snelheidslemiet.
Maar aan het einde van de dag begon hij gek te doen, Hij trekt op tot aan de 50/60 en daarna maakt hij alleen veel toeren.
Als ik dan doorschakel gaat hij weer een stukje sneller en dit gaat tot max 80, daarna kruipt hij omhoog.
Terwijl dit aan het begin van de dag nog in de 3 binnen een paar seconde voorbij de 100 zat.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? en hoe kan ik dit oplossen?
Hopelijk heeft iemand een idee.
Al vast bedankt.
 
Mogelijke veroorzakers:
Bobines, Pickup-spoelen, lekke vacuum membramen v.d. carbs, stekker cdi.
In je wph vindt je de weerstandswaardes van bobines (primair en secundair) en van je pickup spoelen.
Doormeten in koude toestand en wanneer het probleem zich voordoet.

Stekker cdi controleren op corrosie en inspuiten met contactspray

Membramen inspecteren.


grtz,

Cees
Nou, daar moet ik toch echt mijn grote Kawasaki service en repair handboek voor bij hebben.
en iets zegt me dat ik bij een aantal toch wat meer kennis van de motor moet hebben :P
Zal eens kijken wat me wel lukt met behulp van google :)

Mogen we stemmen?

Spanningsregelaar +1
Ik zal gelijk de spanningsregelaar ook na kijken, dat zou dan nog wel te doen zijn lijkt me.
Maar kan het dus wel dat hij eerst als een zonnetje rijd, en dan ineens naar een tijdje geen zin meer heeft om over de toeren te gaan hier door? en onder de 6000 rijd hij ook gewoon zonder problemen.

Om even mijn technische kant van de motor te laten horen, gisteren dacht ik even de koeling te bekijken en binnen 2 seconden had ik een brandblaar op mijn vinder te grote van een cent.
maar ja, al doende leert men, weet nu van welke buis ik af moet blijven :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan