Arnhemmers verenigt U Deel 57 ! !

droopyfret

MF veteraan
1 mei 2007
1.707
2
Arnhem
Arnhemmers verenigd U deeltje 57 ! !


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

full

full

Arnhem is een stad en gemeente in het oosten van Nederland. Het is de hoofdstad van de provincie Gelderland. Arnhem heeft 149.821 inwoners (per 31 december 2012, bron: CBS) en maakt deel uit van de Stadsregio Arnhem Nijmegen (plusregio), een conurbatie met ruim 736.100 inwoners. Een inwoner van Arnhem wordt een Arnhemmer genoemd.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arnhem ligt aan de rivier de Nederrijn en de Sint-Jansbeek, waaraan de stad zich heeft ontwikkeld. De stad ligt zowel ten noorden als ten zuiden van de Rijn. Vooral het zuidelijke stadsdeel heeft zich na de Tweede Wereldoorlog zeer sterk ontwikkeld. Door de ligging van Arnhem als doorgangsplek tussen West-, Oost-, Noord- en Zuid-Nederland, en doordat de stad het voorportaal van Duitsland is, heeft de stad zich kunnen ontwikkelen als belangrijke handelsstad. In de stad komen zes belangrijke wegen samen, vormt het Station Arnhem een belangrijke spoorwegverbinding in alle richtingen en is dit het belangrijkste station voor de verbinding met Duitsland. Ook vormt de Rijn voor Arnhem het portaal tussen Duitsland en de rest van Nederland.

De huidige naam Arnhem komt van Arneym en is afgeleid van Arn of Aro - van het Germaanse arnu (arend) - en heem (thuis). Ook de Latijnse aanduiding Arenacum zou thuis van de arend betekenen en duiden op de vele arenden die vroeger op de heuvels en in de bossen van Arnhem huisden. De naam Arneym wordt voor het eerst genoemd in 893 in een goederenregister van de abdij Prüm. Eerder, rond 814, werd al een schriftelijke vermelding gemaakt van Meginhardeswich; dit is het huidige Meijnerswijk in Arnhem-Zuid. Het werd in 847 geplunderd door de Vikingen.

In de Arnhemse tongval heet de stad 'Èrnem'. Het Ernems wijkt sterk af van Zuid-Gelderse dialecten door de Haagse invloeden: in de tweede helft van de 18e eeuw trokken rijke Hagenaars naar buitenhuizen in de bossen rondom Arnhem. Het Haagse accent werd door de lokale Arnhemse bevolking overgenomen omdat het accent status verschafte. Het accent wordt heden ten dage nog voornamelijk in de volkswijken als 't Broek, de Geitenkamp en Klarendal (uitspraak klèrendoal) gesproken.
______________________________________________________________________________
Stamkroeg

Café de Schoof, centraal gelegen op de Korenmarkt. Het uitgaanshart van Arnhem! De Arnhemmers drinken nou eenmaal meer koffie dan dat ze rijden!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
full

full


De Leden :
Eersteklasboefje
full

Luthalia
full

full

Jeffa
full

Thanas
full

Becat
full

B.B.I.L.
full

Baksteen
full

Daanrsv
full

Arend SC
full

Alextreem
full

full

droopyfret
full

Melvin
full

Maus 75
full

M.K.
full

Ludo 01
full

LadyJ
full

Kala
full

Jelsel
full

Jefta
full

Hans-G
full

Gobert
full

full

full

Gejabo
full

Duccie
full

full

VTBert
full

Ludo 01
full

Danelli
full

Trasos
full

~Suus~
full

Sparc
full

Shiny
full

RiesB
full

full

Racekip#1
full

Pedro98
full

Osirus
full

OPM
full

Oliesjeik
full

Niels-16v
full

Moto Bob
full

mijn r6
full

Miertje
full

Vip3r
full

Lardosio
full

dr. Dre
full

full

Pijltje
full

Zuenman
full

Bibo
full

Jeroen92
full

Tommy1985
full

Frontysco
full

Master-D
full

Danny k
full

Bludge
full

Stephan
full

The Mud
full

KoenWitjes
full

lukepro3
full

Nathlin
full

HenriLiefers
full

full

kaZH
full

JeromG89
full









Het verleden

Arnhemmers Verenigt U Deel 30 (the big 3....0)
Arnhemmers verenigt u Deel 31 (at full speed)
Arnhemmers verenigt u deel 32 (trillend op mijn benen)
ArnhemmersVerenigt U Deel 33
Arnhemmers Verenigt U deel 34
Arnhemmers Verenigt U Deel 35
Arnhemmers verenigt u in Deel 36!!!
Arnhemmers verenigt u in Deel 37!!!
Arnhemmers verenigt u in Deel 38
Arnhemmers verenigt u in Deel 39: Waar werken we nu aan?
Arnhemmers verenigt u in Deel 40: Winterrrr
Arnhemmers verenigt u in Deel 40: Fijne feestdagen :)
Arnhemmers verenigt u in Deel 41
Arnhemmers & tapijtleggers .deel 42!
Arnhemmers en Tapijtleggers verder in deel 43
Arnhemmers in deel 44 wanneer de eerste BBQ van 2010?
Van HondaBob tot MotoBob Arnhemexclusief
Arnhemmers maken de Achterhoek onveilig deel 46
Arnhemmers verenigt u in Deel 47: Op naar de TT
Arnhemmers verenigt u in Deel 48: De hete BBQ zomer door
Arnhemmers verenigt u in deel 49: Da's bijna 50!
Arnhemmers verenigt u in Deel 50:Vallende bladeren ontwijken
Arnhemmers verenigt U deel 51: winter en sneeuw?....rot op!!
Arnhemmers verenigt U deel 52: bierdrinkenkutroepmeeting!!!!
Arnhemmers verenigt U deel 53; niet lullen maar poetsen!!
Arnhemmers verenigt U deel 54, Wordt snel weer beter Suus!
Arnhemmers-verenigd-U-deel-55-Beterschap-Suus
Arnhemmers verenigt U deeltje 56 ! ! Mooi weer komt eraan !
Arnhemmers verenigd U deeltje 57 ! !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En daar zijn we weer *O* *O* *O*

Vanavond een leuk ritje gedaan met Thanas en Tom, mooie route had je voor ons in petto Thanas :Y . Opkomst viel wel wat tegen, het werd een Super Motard Micro Meeting Arnhem ;)
 
Laatst bewerkt:
@Droopyfret, mijn foto staat 2x in de openingspost. de eerste mag blijven, de tweede mag weg.

Het was zeker een leuke rit, voor mij ook de eerste keer dat ik m gereden had, jammer dat ik in oosterhout even de weg kwijt was, blijkt dat we gewoon rechtdoor moesten toen we daar de wijk insloegen, die weg gaat recht naar de dijk, agja.

BANDEN:
Zelf monteren, dan kan je online kopen.
www.motorbandenmarkt.nl (die hebben ook garages waar je t kan laten monteren, kan je online vinden)
www.mynetmoto.com (gebruik ik meestal)
www.tirendo.nl
www.boksmotyre.nl (dan daar bestellen en laten monteren, goede man)

Maar google maar op motorbanden en je ziet een hele hoop mogelijkheden. Let wel op, als je online banden besteld en je gaat naar een garage om ze te laten monteren, betaal je vaak meer dan dubbel de kosten voor de montage. Dus is je winst snel weg. Bandenadvies vragen op internet is altijd leuk, zoveel mensen, zoveel aanbevelingen. Ik zelf rijd graag met Continental. Maar twijfel wel erg om de Michelin Pilot Road 4 te proberen. Vanwege de natte grip, maar of dat echt nodig is...
 
Bedankt voor je banden advies Koen. Waar bestel jij altijd je banden ? Gaan er ook msen van hier naar de MF meeting 4 mei ?

ik ga 4 mei met mijn vriendin achterop. denk wel dat ik alleen rij omdat ik maar 125cc mag rijden + bijrijder is niet vooruit te branden dus ik ga over 80 wegen heen en de snelweg vermijd ik.
 
Zo het schakelpookje is weer vastgezet, kon het boutje toch zeker 2,5 slag terug erin draaien. Trilt blijkbaar vaker los bij deze blokken, in de gaten blijven houden dus.

Testritje zit er vandaag helaas dan weer niet in, met dit lekkere weer..
 
Zo het schakelpookje is weer vastgezet, kon het boutje toch zeker 2,5 slag terug erin draaien. Trilt blijkbaar vaker los bij deze blokken, in de gaten blijven houden dus.

Testritje zit er vandaag helaas dan weer niet in, met dit lekkere weer..
Lcoktite of beetje vloeibarepakking om de bout heen knaaien dan errin draaien.

@ktm 950 arnhem.. motorbandenmarkt.nl idd :) maatje van me doet ze voor 10€ ps errop leggen wel de wielen los na hem toe brengen.

@droopy.. gooi die offline leden er toch uit de openingspost, tis toch geen lexa chat of cu2night hier.

O-) :X
 
Laatst bewerkt:
Goed idee koen. Gewoon de openingspost flink inkorten. Minder lullen, meer rijden.

1 en 2 cilinders = altijd locktite op voorraad hebben!

Ik hoop van t weekend nog wel n ritje te doen, maar heb dan niet geel tijd denk ik. T weer volgende week begint volgens mij niet zo lekker. Voor volgende donderdag maar weer een ritje vastzetten, als t weer t toelaat. 19:30 vertrekken vanaf mc gelredome.
 
Op mijn telefoon blijft deze pagina idd maar laden, en dat met 4G. Ik hoop dat we snel op pagina 2 zitten.

En volgende keer dat de motor hier voor de deur staat zal ik er wat blauwe locktite onder gooien. ;)
 
http://www.boksmotyre.nl

Vaak veruit het goedkoopst en erg goede zaak !

Enige die ik durf aan te bevelen bij vrienden en bekenden en die zijn er altijd enthousiast over :)

kom op met prijzen :) zijn ook mensen die zelf beetje sleutelen en wielen los kunnen aanleveren, denk dat online bestellen, zelf ergens banden laten draaien goedkoper nog goedkoper gok ik?
(effe lekker gesprekje lospeuteren)
 
http://www.boksmotyre.nl

Vaak veruit het goedkoopst en erg goede zaak !

Enige die ik durf aan te bevelen bij vrienden en bekenden en die zijn er altijd enthousiast over :)
Ook een super service, iemand die verstand van motoren en sleutelen heeft, en koffie word altijd vers gezet :)
 
http://balmo-motorbanden.nl/html/contact.php

Zit in Westervoort, super vriendelijke en behulpzame vent en is tevens een actief MF'er ;)
 
Laatst bewerkt:
kom op met prijzen :) zijn ook mensen die zelf beetje sleutelen en wielen los kunnen aanleveren, denk dat online bestellen, zelf ergens banden laten draaien goedkoper nog goedkoper gok ik?
(effe lekker gesprekje lospeuteren)

Ik stel zijn prijzen niet vast, dan moet je hem even bellen natuurlijk.

Zelf banden bestellen kan. Is goedkoper. Daarna moet je met de hele handel ergens heen om ze erop te laten leggen. Vergeleken met naar Wim gaan ben je je voordeel dan weer kwijt.

Wim past zijn prijzen constant aan, naar gelang zijn inkoopprijs. En heeft heel, heel erg veel verstand van wat hij doet.
Banden koop je daar best door te zeggen wat voor motor je rijdt en wat je rijstijl is.

Je kan zelf je velgen/banden meenemen, je kan zelf het sleutelwerk aan je motor doen op zijn brug met zijn gereedschap.
Ben je aan t prutsen/kom je er niet uit helpt ie je even tussendoor, zonder kosten. Wil je alles door hem laten doen kan dat ook. IK heb een collega doorgestuurd naar m die zijn best heeft gedaan maar nergens goedkoper terecht kon voor banden voor zijn CBR600RR als bij Wim.

En heb je s een band met hoogteslag of onbalans die erger is als normaal, dan krijg je een andere band, zonder problemen of mekkeren. Wim is wat kennis en kwaliteit betreft echt nr 1 in de omgeving, absoluut.
 
Terug
Bovenaan Onderaan