Benzinekraan loopt niet door

Jorisch

MF'er
28 jan 2013
185
4
Valkenswaard
Hallo,

Ik ben bezig om de carburateurs te synchroniseren en daarvoor moet de tank eraf.
Deze langs de motor gezet, en de benzineslang verlengt.

Benzinekraan op Pri stand, maar de benzine loopt niet door.

De tank staat hoger dan de carburateurs, dus dat is het probleem niet.


Zit de benzinekraan nu gewoon verstopt? ook op de On stand, en dan zuigen aan het vacuumnippel werkt niet.
 
ohja verrek, de tank is leeg ;)

nee, zit genoeg benzine in, dop heb ik open gehad, maar maakte geen verschil (ook geen zuigend geluid ofzo)

denk zelf dat hij verstopt zit dan, maar wel vreemd dat dat opeens is. afgelopen weekend nog prima gereden

kan die kraan gewoon uit elkaar, schoonmaken en weer in elkaar? of moeten dan meteen die pakkingen en vacuum membraan vervangen worden?
 
Tank los halen van de motor, op de werkbank leggen. Lege fles oid onder de slang houden, kraan in alle posities draaien en kijken of er benzine uit komt. Zo niet, ook in alle standen aan de vacuumslang van de kraan zuigen.
Op pri moet er altijd benzine uit komen (mits tank niet leeg)
Op On moet er benzine uit komen als je aan de vacuumslang zuigt.
Op Res moet er benzine uit komen als je aan de vacuumslang zuigt.

Geen benzine? Kraan defect of filter verstopt. In beide gevallen kraan loshalen van de tank. Filter is nu te zien. Indien filter schoon kraan loshalen.
 
Zit de benzinekraan nu gewoon verstopt? ook op de On stand, en dan zuigen aan het vacuumnippel werkt niet.
Zit er een echte kraan op of is het een vacuumsysteem wat nu niet aangesloten zit?

goed lezen "Heva" : het is een vacuum kraan en op pri stand moet er altijd brandstof uit komen.


waarschijnlijk door beweging van de tank vuil los gekomen en filter verstopt of kraan vol met vuil
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond dus mee bezig geweest, tot mijn verbazing zag alles er brandschoon uit
wat me wel opviel was dat de tank van binnen helemaal geseald was met een of ander geel spul, dit liet een beetje los, maar die schilfers passen nooit door dat filter heen.

de kraan uit elkaar gehaald en doorgeblazen en het probleem is opgelost.

denk dat er toch ergens iets van vuil in heeft gezeten waardoor er een luchtbel is blijven hangen ofzo?

in ieder geval bedankt voor de reacties
 
ff proberen benzinekraantje eraf te halen een schoonmaken? Perslucht erop?


Offtopic:

@ I-accelerate: wanneer haal je je avator nou is een keer weg..
Ik kan me niet concentreren op de topics namelijk.

Ik heb net weer een kwartier naar je avator zitten kijken :9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan