[Onderhoud] normale prijs of te duur?

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
683
6
Bemmel
Hoi MFers,

Vandaag mijn FZS600 uit 2000 weggebracht voor het volgende:

- Klepspeling controleren dan wel stellen
- Inlaatrubbers vervangen (imitatie)
- Bougies vervangen (schijnt standaard te zijn bij klep stellen?)
- Nokkenas ketting en spanner controleren

Vervolgens ben ik gebeld met de uitslag:

- Klepspeling in orde
- Nokkenas ketting en spanner zijn nog goed maar komen op den duur wel
- Inlaatrubbers zijn vervangen
- 1 of ander rubbertje van een carb is gescheurd (schijnen 2 o-ringen te zijn) waarvoor de carb gesplitst moet worden.

Hiervoor willen ze mij 540 euro in rekening brengen wat in mijn optiek vrij veel is.
Is dit een gangbare prijs en ben ik gewoon een Hollander of speelt er hier meer?
 
iets met onderhoud ofzo hahaha!
Achteraf valt het idd mee, carbs zijn voor dat bedrag ook nog gesteld en gesynct.

Ff uit m'n hoofd (ex btw)

arbeidsloon: 280
Inlaatrubbers: 100
Klepdekselpakking: 30
Nokkenasspannerkettingpakking (serieus 1 woord haha!): 3
Kleine spul: 5?
Schoonmaak spul: 10
Bougies: ?

Totaal was het 526 euro

Ben vast nog wel wat vergeten :)
 
Saai topic dan,



ik dacht dat het over t..... ging. :) :) :)


Maar weer ff serieus, ik heb vorige week nog kleppen gesteld bij een XJ900F. Bijzonder makkelijke fiets om aan te werken, maar ik had toch echt bijna 2 uur nodig.
Begonnen met motor koud naar binnen duwen, en de tijd gestopt toen de motor weer buiten stond en het gereedschap weer opgeruimd was.

Ik denk dat degene die het in 26 minuten kan maar snel voor zichzelf moet beginnen, dan kan ie goud verdienen. :)
 
Laatst bewerkt:
Reinhoud ik kom wel eens bij Zot en ik krijg nooit het gevoel dat hij me kaal wil plukken hoor, soms spaart hij me zelfs geld uit. :Y Een botte lul is het dan soms weer wel maar er zijn ergere eigenschappen. _O-

Geld voor een dienst vragen is geen kaal plukken...
Dat je betaald voor een dienst is in mijn ogen heel normaal, ik zeg helemaal niet dat meneer Zot mensen probeerd kaal te plukken.
Ik lees hier op het forum wel eens dat Zot wel eens wat doet voor de medemens, maar banden legt ie denk ik vrij regelmatig om, en dat ie dat echt helemaal gratis doet gaat er bij mij niet helemaal in, en zoiets hoeft ook niet gratis.

Als ie dat wel helemaal gratis doet verdient ie een pluim!
 
De pest is dat als je het helemaal gratis doet je ineens overspoeld wordt met klusjes.
Merkte ik ook steeds meer.
Heb dikke pret in remklauwen weer helemaal op en top te krijgen, kleine beurtjes etc etc.
Kon wel elke dag mijn sleutelkleren aan gaan doen want ineens weet iedereen je te vinden haha.

Nu vraag ik een tientje per remklauw en een tientje voor olie/filter wisselen.
Is de ander ermee geholpen en kan ik weer een litertje olie kopen en staan ze niet elke dag voor de deur.

Hoor binnenkort of ik een bijbaantje heb voor 1 dag in de week bij een motor zaak in de buurt.

Wie weet :)
 
De pest is dat als je het helemaal gratis doet je ineens overspoeld wordt met klusjes.
Merkte ik ook steeds meer.
Heb dikke pret in remklauwen weer helemaal op en top te krijgen, kleine beurtjes etc etc.
Kon wel elke dag mijn sleutelkleren aan gaan doen want ineens weet iedereen je te vinden haha.

Nu vraag ik een tientje per remklauw en een tientje voor olie/filter wisselen.
Is de ander ermee geholpen en kan ik weer een litertje olie kopen en staan ze niet elke dag voor de deur.

Hoor binnenkort of ik een bijbaantje heb voor 1 dag in de week bij een motor zaak in de buurt.

Wie weet :)
is dit verkapte beun reclame?
 
De pest is dat als je het helemaal gratis doet je ineens overspoeld wordt met klusjes.
Merkte ik ook steeds meer.
Heb dikke pret in remklauwen weer helemaal op en top te krijgen, kleine beurtjes etc etc.
Kon wel elke dag mijn sleutelkleren aan gaan doen want ineens weet iedereen je te vinden haha.

Nu vraag ik een tientje per remklauw en een tientje voor olie/filter wisselen.
Is de ander ermee geholpen en kan ik weer een litertje olie kopen en staan ze niet elke dag voor de deur.

Hoor binnenkort of ik een bijbaantje heb voor 1 dag in de week bij een motor zaak in de buurt.

Wie weet :)

Tja zo ben ik ook ooit begonnen.... ( wel technisch geschoold ) en voor je het weet heb je 2 garageboxen, met draaibank freesbank, TIG/Mig , hefbrug, stuk of 20 doppendozen, voor enkele duizende euro's gereedschap, Diagnoseapperatuur, compressor, lagerpers enz enz.....en ben je dag en nacht bezig in en met je "hobby"

Op je 50e ga je dan wat rustiger aandoen, en pik je alleen de interessante klusjes er nog uit, en ga je denken, wat moet er straks van al die spullen komen, kids hebben geen technische interesse...
Voorlopig kan ik mezelf er nog mee vermaken, maar je bent gewaarschuwd!!!!!!
 
Nu vraag ik een tientje per remklauw en een tientje voor olie/filter wisselen.
Is de ander ermee geholpen en kan ik weer een litertje olie kopen en staan ze niet elke dag voor de deur.
Ik denk dat je een aardige gozer bent maar met die Scotch Brite pannenlappen kom je niet aan mijn remmen. _O- :X
Hoor binnenkort of ik een bijbaantje heb voor 1 dag in de week bij een motor zaak in de buurt.

Wie weet :)
En dan moet je wel de dingen doen zoals zij het willen. Dus van ze dingen aannemen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat jij wil pik.
Heb nog nooit iemand met een klacht gehad.
En als die zaak het "zo" wil dan doe ik het toch "zo".

Bespeur een hoop ongunst en negativitijd hier als je wat leuks wil doen voor een ander.
Jammer, maar ik kan er niet wakker van liggen ;)

Mopperen jullie maar lekker verder dan blijf ik mensen blij maken met wat hulp aan motor/brommer/fiets.

Fijne dag allemaal ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan