GSX project Juggernaut

Haha jazeker!
Alles in een koop gedaan.

En goed nieuws, Sjakie deed het nog steeds in de verkeerde volgorde.
Heb stap voor stap gedaan zoals kawasuz omschreef en hij bouwde na 3 keer al druk op :)
Na het eten de andere kant en achterrem nog doen.
 
:Y Goed bezig, 9van 10x lukt het 123

Sommige klauwen zijn echter lastiger, je moet denken dat de lucht altijd omhoog wil.
Daarom zitten ontluchtingsnippels altijd bovenop of zo hoog mogelijk op de klauw.

Uitgezonderd zelfbouw projecten :+ dus hierbij even opletten :P don't ask _O-
 
Als laatste luchtige tip.....knijp je hendel in en doe er een ty-wrap of zo omheen en laat de boel de boel voor 1 of 2 nachtjes/dagen/whatever, schijnt ook goed te werken!
 
Voor is inmiddels klaar en staat al met een ty wrap te wachten tot morgen.
Achter wil nog niet echt lukken maar mijn remvloeistof is op.
Maar even nieuwe halen en dan opnieuw proberen.
Denk dat ik het nu wel onder de knie heb.
 
Ty-wrappie heb ik ook wel eens gedaan alleen begrijp ik de logica hiervan niet.
Als je voelbaar nog lucht in de leiding hebt moet dit eruit, knijp je de hendel in sluit je het gaatje in de remcylinder af waardoor de lucht er nog niet uit kan.

Of het moet zo zijn dat je door het op druk knijpen van de rem, de lucht geforceerd naar boven dwingt :?
Waarbij de lucht bij eerstvolgende keer remmen "verdwijnt" in het reservoir.
Dit is echter een theorie gebasseerd op geen enkele kennis en kunde, eerder wat loze hersenspinsels :P
 
Snap echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet.
Voor 1 of 2 euro haal je een spuit bij de apotheek.
Slangetje eraan maken, vloeistof opzuigen, onderin door je nippel de vloeistof er doorheen drukken, paar keer knijpen en je bent klaar. :?
 
Jep, lucht wil omhoog. Kan je beter vloeistof omhoog drukken, dan lucht door vloeistof heen drukken..
 
:?
Wie heeft het hier over moeilijk doen?
Duurde bij mij langer om een geschikte injectie spuit te vinden bij derde of vierde apotheek dan dat ik de remmen ontlucht op "normale" wijze _O-
Overal spuitjes van 10-15ml....

Maar het werkt wel idd :Y
 
Jongens `als jullie al niet eens weten hoe je een simpel voorrem of een remsysteem moet ontluchten , vraag ik mij af` wat jullie zitten te klooien aan een motor of voertuig
ûberhaubt .

Dat vraag ik mij hier wel eens vaker af , en niet alleen op dit topic hoor ,
maar in het algemeen op MF .

(maar dat is mijn bescheiden mening maar hoor :+ )

Zie hier soms verhalen langs komen :X .. :$ :$ :$
 
Laatst bewerkt:
:?
Wie heeft het hier over moeilijk doen?
Duurde bij mij langer om een geschikte injectie spuit te vinden bij derde of vierde apotheek dan dat ik de remmen ontlucht op "normale" wijze _O-
Overal spuitjes van 10-15ml....

Maar het werkt wel idd :Y

Ik doe het ook `altijd`op de ouderwetse manier, en nog nooit problemen mee gehad.... :N
 
@mach4
:? Had jij een beter advies?
Heb ik even gemist zeker?

Nooit voor het eerst remmen ontlucht, kop losgehaalt of koppelingsplaten vervangen?
En alles ging in één keer goed? Knap hoor :Z

Sorry wordt een beetje moe van personen die het beter weten, of denken te weten al dan niet pro zijn of wat dan ook.....

Laten we elkaar helpen op dit forum, al is het met het verwisselen van een ventiel dopje :P

Sommige zijn hardleers en eigenwijs, dat valt dan weer onder afdeling amusement ....

Het is TS gelukt om (met hulp van mf) de remmen te ontluchten, top toch.

Maar das dan weer mijn bescheiden mening.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij de laatste bericht sluit ik me helemaal bij aan,het ontluchten wil soms gewoon(zonder vacuümpomp)problemen geven weet ik uit ervaring.We zijn hier om elkaar te helpen. O-)
En al helemaal die sixpots is een crime soms. :Y
 
Mach het een beetje minder
full
 
Bij de laatste bericht sluit ik me helemaal bij aan,het ontluchten wil soms gewoon(zonder vacuümpomp)problemen geven weet ik uit ervaring.We zijn hier om elkaar te helpen. O-)
En al helemaal die sixpots is een crime soms. :Y

@Kwasuz.....wat je gelijk hebt..

@Jerryt......wat je gelijk hebt

;) ;)
 
Sorry voor mijn gemopper deze ochtend, beetje kort nachtje gehad, koffie was op en kat over mijn schoenen gekotst :r
Behalve het korte nachtje alle problemen opgelost en de kat is er ook gewoon nog _O-

Iemand nog advies of hulp nodig met het ventiel dopje 8-)

:Z mmmm koffie :W
 
Mach het een beetje minder[afbeelding]


Mach zegt wat Mach denkt , dat komt soms wat ruw uit de vreet of toetsenbord. 8-) .

(maar laten weten wat je denkt `is niet ieders sterke punt op dit forum )

Zal niet weer reageren op streetfighters topic`s hoor .

(zou ik eerder al niet meer ;) , maar nu maar voorgoed :W )
 
Laatst bewerkt:
Mach zegt wat Mach denkt , dat komt soms wat ruw uit de vreet of toetsenbord. 8-) .

(maar laten weten wat je denkt `is niet ieders sterke punt op dit forum )

Zal niet weer reageren op streetfighters topic`s hoor .

(zou ik eerder al niet meer ;) , maar nu maar voorgoed :W )

Sjeeezzuuss, nu begrijp ik je tenminste, je hebt gewoon je ochtend niet......was maar een woordgrap hoor, zie de smiley!

kom op zeg....
 
Sorry voor mijn gemopper deze ochtend, beetje kort nachtje gehad, koffie was op en kat over mijn schoenen gekotst :r
Behalve het korte nachtje alle problemen opgelost en de kat is er ook gewoon nog _O-

Iemand nog advies of hulp nodig met het ventiel dopje 8-)

:Z mmmm koffie :W

Geeft niks toch? Houdt de boel een beetje levendig hier, net als Mach4 zijn posts, allemaal OK, daarom is het een Forum :Y


En die kat..........
full


(heb zelf hier 2 balinezen waar ik helemaal leip van ben, zodra ze buiten zijn geweest kotsen ze alles onder, gatver :( )
 
Laatst bewerkt:
Mach zegt wat Mach denkt , dat komt soms wat ruw uit de vreet of toetsenbord. 8-) .

(maar laten weten wat je denkt `is niet ieders sterke punt op dit forum )

Zal niet weer reageren op streetfighters topic`s hoor .

(zou ik eerder al niet meer ;) , maar nu maar voorgoed :W )

Och, wat jammer :/
Ik ga dat kinderlijke gebral nog missen ook.
Maar als je heel heel zeker bent dan ook naar jou een vriendelijk en gemeend:
full
 
Ik ben allang blij met de hulp die ik krijg.
Ervaring en kennis delen is toch ook de bedoeling van een forum?
Sommige opmerkingen moet je gewoon overheen lezen;)

Zonet het ty wrapje van de voorrem gehaald en hij is knetterhard :)
Vamdaag de knipperlichtjes even solderen en de tank terug plaatsen.

Volgende uitaging is de buddy.
 
Terug
Bovenaan Onderaan