How-to Spiegelverbreders?

Xperimental

MF'er
23 mei 2005
83
0
Eindhoven
Dag allemaal,

Ik rijd een Suzuki GSX-R 750 K4 en met motorvakanties rijd ik regelmatig voorop. Ik heb dan last dat mijn ellebogen het zicht achter mij blokkeren. Bij het zoeken op dit forum las ik dat hier meer mensen tegen aanliepen.

Ik ben al even opzoek naar spiegelverbreders, maar ik vind 40-50,- voor 2 stukjes plastic en 4 bouten erg prijzig...

Ik had zelf het idee om een holle vierkante aluminium buis bij de bouwmarkt te halen en die op maat te maken. Alleen weet ik niet of dit sterk genoeg is.

Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die zelf spiegelverbreders hebben gemaakt.
Heeft iemand hier ervaring mee of ken je iemand?
 
zijn voor aardig wat knaken tekoop in de motorwinkels ja...
Of op ebay voor nog een 10tje. Heb zelf ook zon setje en werkt erg goed.Ebay is je beste vriend.
 
Ik heb ze ooit zelf gemaakt.
Wat je nodig hebt zijn geschikte plaatjes kunststof, zowel qua dikte (ik heb 4 cm gebruikt) als qua materiaal (stevig), tapeindverlengers (holle buisjes met inwendig schroefdraad, overal te koop) en stukjes tapeind op maat.
Dan teken je de voet van je spiegel over op het kunststof, dat zaag je uit. Je boort er twee gaatjes in voor de doorvoer van de tapeindjes, hou er rekening mee dat de verlengers wat dikker zijn.
Nu zet je het afgepaste stukje tapeind met Loctite (permanent) vast op de verlenger, die je dan met Loctite weer op het boutje van de spiegel vastzet. Je kunt de kunststof voet in de gewenste kleur spuiten.
Vervolgens, als de Loctite droog is, kun je de spiegel monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan