Olielampje Triumph Speed Triple 955i

Richam

Rookie
4 mei 2010
18
0
Coevorden
Gistermiddag mijn Speed Triple afgespoten met de hoge druk en goed schoongemaakt.
Nu stuit ik op een probleem.....

Bij het starten was alles normaal tot 5 min daarna...het olielampje begon eerst wat te knipperen en later constant te branden.
Verder loopt hij goed en zit er voldoende olie op (4 liter incl filter).

Zou het door het water kunnen komen dat de oliedruksensor slecht functioneert?
 
Meestal een teken als je koppelingskabel uitgesteld is dat je kabel uitgerekt dus versleten is. Deze zou ik sws vervangen. Nou heb ik het topic gelezen en iedereen praat over je platen....heb je alleen eens naar je koppelingsveren gekeken? Probeer hier eens sluitringen achter te zetten zodat je platen meer op spanning komen. Doe dit dan wel met vervangen van een nieuwe koppelingskabel. De koppelingshendel zal hierdoor wel iets zwaarder gaan. Stel hem maar gerust af als je koppeling het toelaat op 1 cm speling op je hendel.
Zelf ben ik geen voorstander van EBC maar eerder van Ferodo.
EBC heeft nogal eens wat productiefouten.
 
Ik heb een nwe kabel gehaald bij de dealer, even langs de oude gehouden en even lang.
De nwe kabel is ook helemaal uitgesteld op de bak, volgens de dealer zijn de koppelings platen dan versleten maar ik heb geen slippende koppeling .
 
als de koppelingshevel op het blok niet meer haaks op de kabel staat, dan kunnen de platen versleten zijn of de koppelingshevel is ingesleten daar waar deze tegen de koppeling drukt.
de veren hebben er niets mee te maken zolang de koppeling niet slipt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk nwe veren en koppelings platen preventief( op advies van de dealer )laten monteren
De oude koppelings platen zien er overigens nog perfect uit en de koppelings kabel is nog steeds maximaal uitgesteld.

De monteur had hier eigenlijk geen verklaring voor, vandaar mijn originele vraag bij welke dealer je geweest was i.v.m. de juiste know how want achteraf is er een hoop werk gedaan zonder het originele euvel te verhelpen.
 
Raar. Er klopt toch is niet. Als je koppelingskabel maximaal uitgesteld is dan zou je haast denken dat het probleem daarin zit.

Ik heb telefonisch contact gehad met Goedhart motoren in Bodegraven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan