motor valt steeds weg

cbr-F4

Rookie
22 apr 2014
2
0
dronten
Wie o wie kan mij helpen.

Ik startte net mijn motor (Honda cbr600f uit 99)
reed weg en toen ik door schakelde naar zijn twee,
viel die me bijna weg toen ik afremde meteen koppeling in
en wat gas erbij en toen pakte hij hem weer.
daarna denk zon 200 tot 300 moest ik afremmen dus koppeling in en toen viel die onder de
1000 toeren een beetje schokkend, toen ik weg wou rijden viel die uit.
startte de eerste twee keer alleen nog met shoke (daarna niet meer met en ook niet meer zonder) toen die nog even aan sprong liep die echt beroert en als je gaf gas net of die verzoop. en nu start ie helemaal niet meer je hoort dat hij hem nog wel op pakt maar dan valt ie meten weg. als ik hem op contact zet hoor je de pomp nog wel aan springen.
Ik heb al eens eerder iets gehad met de brandstof toen heb ik de brandstof pomp relais vervangen en toen deed ie het weer. is er misschien iemand die dit probleem kent met de cbr?
hoop graag op serieuze antwoorden zit beetje met handen in het haar ;)
 
wat ik ervan begrijp had ik laatst ongeveer hetzelfde, denk ik,
na de winterstalling olie ververst en filter, olie druk laten opbouwen [killswitch off] en daarna lekker warm laten pruttelen.
2 dagen later was het lekker weer en ik dacht sávonds een stukje te rijden, motor uit de schuur de steeg ingeduwd na starten begon ie op 2 poten te lopen, sloeg af, pruttelde nog wat met de choke erbij maar niet meer aan willen slaan.
bougies eruit en die waren vochtig, nieuwe gehaald en probleem weer opgelost.

ik vermoed bij mij vervuilde brandstof van de winterstalling en 1 of 2 bougies doorgeslagen, die zaten er achteraf ook al weer zo'n 140000 km in.

edit; mijn fiets heeft carburatie, jouwe ook of heeft deze injectie?
 
Laatst bewerkt:
Zoiets heb ik jaren geleden ook met een cbr600 gehad.
De wegenwacht gebeld en die zei me dat het kwam doordat ik met de hogedrukspuit te dicht op de motor had gezeten.
Een uurtje er voor had ik hem schoon gemaakt met de hogedruk en was er waarschijnlijk water tussen kieren en gaatjes geperst waar het niet hoorde.
Er zat volgens hem niks anders op dan na 1 of 2 dagen nog eens te proberen als het water opgedroogd was.
En inderdaad na 2 dagen starte hij weer gewoon en geen last meer gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan