Hulp nodig bij het terugbrengen van uitlaat geluid

eboo

MF'er
29 okt 2005
104
0
Castricum
Hoi, ik heb een Yamaha MT-03, en ben sinds kort in het bezit van een RVS Delkevic 200mm uitlaat. Het ziet er geweldig uit, maar helaas maakt het net zoveel geluid als zonder dempers, en dat terwijl er DB-killers inzitten. De klappen die de 660 cc ééncilinder maakt, is oorverdovend, en bij gas los laten, knalt hij alsof er een F16 door de geluidsbarrière gaat. Ik durf er zo echt de weg niet mee op.

full


Nu gaat meestal de db-killer aan de achterzijde in de demper, maar bij deze demper gaat hij aan de linkpipe kant de demper in. btw de inlaat van de demper is 50 mm, de db-killer is 30 en 33 mm in doorsnede en 18 cm lang.

Nu dus mijn grote vraag, is er een mogelijkheid om de db-killer zo aan te passen dat het geluid enigszins acceptabel is voor op de openbare weg.

Ik heb al veel gelezen over meer of minder gaatje, langer maken, maar nergens kan ik een eenduidig antwoord vinden.

Ik ben al bezig geweest met RVS pannenspons, en dit dempt al aardig, maar wordt na een ritje van 25 km al enigszins uit de demper geblazen.

full


full


Ben zo blij eindelijk een goed smoelende pijpen op mijn motor te hebben en van die originele plastic kappen verlost te zijn, maar dat geluid MOET minder, anders gaan ze toch echt weer weg.

Alle antwoorden zijn welkom.
 
Zo, hij is natuurlijk niet stil, maar acceptabel voor mij. Komt ineens een andere vraag, nu loopt de motor zo 1800 toeren stationair. Voor mijn gevoel een beetje te veel van het goede. Kan iemand vertellen hoeveel toeren de MT-03 standaard maakt?
 
Zo, hij is natuurlijk niet stil, maar acceptabel voor mij. Komt ineens een andere vraag, nu loopt de motor zo 1800 toeren stationair. Voor mijn gevoel een beetje te veel van het goede. Kan iemand vertellen hoeveel toeren de MT-03 standaard maakt?

Iets van 12-1300 rpm,sommigen zetten hem iets hoger wanneer ze last hebben van afslaan voor een stoplicht oid.
Je kunt erbij met een lange dunne schroeverdraaier vanaf het luchtfilter richting het blok.

Is het ploffen nu ook weg,of heb je die luchtklep er nog niet af?
 
Zo, done. Wel gekozen voor de easy way, dus dicht geplakt in het luchtfilterhuis. Inderdaad, de kanonschoten blijven uit en het geplof is gelukkig nog aanwezig. Het voor op dichtmaken met een plaatje (wel een hele mooie oplossing ),ging mij voor nu even te ver, maar sluit ik in de toekomst zeker niet uit. Dank voor weer een mooie tip.
 
Ik heb die naam eerder voorbij zien komen, maar inderdaad zoals je zegt, niet echt in de buurt. Voorlopig probeer ik het zo wel even, ik krijg gelukkig nog geen klachten, maar hou Pajic zeker als optie open. thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan