Olie lekkage boven op cilinder

jacco02

MF veteraan
12 mei 2008
2.237
54
Twisk
Vorige winter heb ik mijn kleppen gesteld. Na een tijdje viel het mij op dat er af en toe wat olie onder de motor lag. Na wat zoeken bleek dit van boven de achterste cilinder te komen.
Omdat ik verder niet veel gereden heb pas vandaag alles weer van de motor af gehaald zodat ik bij de achterste cilinder kan komen:
35b5dls.jpg

29dw8ev.jpg

2akq2v.jpg



Omdat de lekkage kwam na het kleppen stellen ging ik er vanuit dat het de klepdeksel pakking was die lek is. Maar nu ik het beter kan zien ligt alle olie boven op de cilinder?? En zo ver ik kan zien loop het vanaf daar verder langs de cilinder naar beneden.
Iemand enig idee waar het vandaan kan komen?
 
hey,
toevallig had ik hetzelfde probleem bij mijn zx12 na het kleppen stellen de deksel terug gezet met het idee de pakking is nog wel goed, dus de pakking laten zitten.
Deksel erop en knallen alles goed totdat ik zag dat er een beetje olie zat na het rijden.

zei kappen eraf en starten beetje stationair laten draaien en beetje gas geven en het werd natter.
nu werd het nat onder de pakking maar boven de pakking was het ook nat dit kwam in mijn geval omdat bij het rijden je rij wind de olie over je blok blaast.
maar deksel eraf en pakking eraf goed schoonmaken ontvetten en nieuwe sealing ertussen dit moet je gewoon altijd doen als je motor handboek dit voorschrijft en dit was ik vergeten oeps..

en als je dan toch je deksel eraf haalt kijk dan even hoe het zit bij dat bougie gat en even schoonmaken al de randen of misschien zit hier ook een pakking bij jou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan