Compressie

wolves

MF veteraan
28 jun 2008
4.521
8
CAL gemeente
Een compressie vraag, welke onderdelen zorgen voor compressie? Ik heb geen compressie
in een 1 cilinder [ Yamaha XT ] pakkingen, zuiger, zuigerveren, cilinder en kop zijn bij controle in orde.
Geen sporen in de cilinder, zuigerveren zaten niet vast. Dealer denkt aan pakking, keerring
of lager dat in het blok stuk is, dat heeft toch niets met compressie te maken?
 
Daar hoort een kabel aan te zitten die naar de kickstarter gaat.

[afbeelding]
Bij het aantrappen wordt er een klep gelicht.
Als de kabel er niet opzit en onderdeel 28 staat naar beneden staat er continu een klep open.


Bedankt, hier kom ik verder mee dat mechanisme waar de kabel aan zit is vastgezet.
Als ik goed begrijp en ik maak dat mechanisme los, dan gaat de klep dicht en zou
er weer compressie zijn?
 
sorry, maar dat hoeft niet zo te zijn. Hij moet 2 tot 5 mm speling hebben met de klep gesloten.
Op de tekening zie ik een veer die de hevel tegen een nok aan trekt.
Hij moet dan toch tegen de nok staan?
Ik zie ook dat de platte kant aan het asje horizontaal loopt en dus ongeveer gelijk met de tuimelaar.
 
Op de tekening zie ik een veer die de hevel tegen een nok aan trekt.
Hij moet dan toch tegen de nok staan?
Ik zie ook dat de platte kant aan het asje horizontaal loopt en dus ongeveer gelijk met de tuimelaar.

maar de tuimelaar staat onder een hoek. blok staat onder een hoek etc etc. Geef dat ding gewoon wat speling als de klep dicht staat en klaar. of die nou onder 90 graden of 75 graden tov mijn leuter staat maakt me niet uit
 
Oke... Er kloppen een paar dingen niet.

Welk type XT500 heb je ? De klassieke (echte :+ ) XT of een nieuwere ?

Bij de oude XT moet 'het dingetje' juist naar beneden/achter 'vallen' gewoon 'los' zegmaar.

Hoe het bij een nieuwere zit weet ik niet, maar als die automatisch via de kickstarter wordt bedient zal die inderdaad juist wel naar 'boven' moeten zitten voor als je compressie wilt.

Maak trouwens is een foto, dan krijg je het correcte antwoord in 1x, ipv dat er 10 pagina's gepraat moet worden over hoe en wat.

Een oud gezegde, uit de tijd toen internet pas net 1minuut was uitgevonden luid : '1 foto zegt meer als 1000 woorden' ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan