Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

vanmiddag de twee schroefjes van het remvloeistofreservoirdekseltje (...) uitgeboord en vervangen. dit was al langer een puntje van aandacht, dus dat moest er maar eens van komen. blijkt dat er maar een bodempje (ongeveer driekwart cm, halverwege het kijkglaasje) remolie in staat. dat lijkt me wat weinig. komt het daardoor dat mijn voorremmen (2 schijven op een '92-er GPZ) niks doen? en wat moet er in? op het deksel staat DOT3, maar ik weet niet wat er in zit.voor het schoonste geheel kan ik natuurlijk de oude olie er uit laten lopen (want dat zit er zeker 4 jaar in, en het is ook niet zoveel) en vervangen door DOT4. of kan/mag dat niet, ivm aanvreten van remleidingen? (let op: ik ben motor-leek, he ;) )
 
Gewoon vervangen en dan DOT 4 gebruiken. Eigenlijk moet je de remolie elk jaar of zo vervangen, dus dit lijkt me wel een goed moment ;)


edit:

even opgezocht: elke 2 jaar of 20000 km remvloeistof vervangen. DOT 4 of DOT 5.1 (dus niet DOT 5)
 
Laatst bewerkt:
DOT 5(.1) heet siliconen remvloeistof te zijn, heb ik begrepen van Google ;)

compleet vervangen, dus. tussen oude en nieuwe remvloeistof de remleidingen nog spoelen, met iets? (zou zo niet weten wat, trouwens)
 
DOT 5(.1) heet siliconen remvloeistof te zijn, heb ik begrepen van Google ;)

compleet vervangen, dus. tussen oude en nieuwe remvloeistof de remleidingen nog spoelen, met iets? (zou zo niet weten wat, trouwens)

De 5.1 is siliconen, de 5 zou je kunnen gebruiken heb ik begrepen (geen idee waarom :))

Ik spoel altijd met remvloeistof, aangezien je het spul toch niet (lang) kan bewaren als de fles open is geweest. Ik gebruik trouwens altijd een Remontluchter (€ 40.00 bij motozoom), dat werkt wel zo makkelijk :)
 
'ze blijven maar doorrijden'....nou, ik had 'm bijna naar de stort gebracht, vanmiddag. want: